Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19761 til 19780 af 77388
-
Forskel på Gymnasie og HF?
ForumindlægHey alle!Hvad er forskellen på gymnasiet og HF? jeg kan forstå at det primært er det samme, men der må vel være nogle forskelle?Tak,Nicholas -
Angiv sidste ciffer i tallet
ForumindlægAngiv det sidste ciffer i tallet : 9^(9^9) - altså, det er tallet ni i niende i niende. Jeg ved ikke hvordan jeg skriver tallet herinde... Jeg har fået afvide, at jeg bl.a. kan bruge Eulars phifunktion, men her har jeg også brug for hjælp. -
Railgun projekt
ForumindlægHej jeg skal om et har uger have et fysik projekt, men der er nogle ting jeg ikke helt har styr på, så der for skriver jeg. Jeg har bestemt mig at lave en railgun ligende denne: 64.233.187.104/search bare måske lidt større. Da dey er et fysik projekt skal man jo have noget reelt fysik :P det er d... -
Rapport hjælp
ForumindlægHej :-) Er der nogen, der kan se på min fysik rapport,, og give feedback til hvad jeg måske kan gøre bedre? På forhånd tak -
Gode links (FY)
ForumindlægHej, som profilen hentyder... Nogen der har kendskab til nogle indholdsrige netsider relateret til faget Fysik? Niveauet bør som minimum være equal A-niveau. -
Homoseksualitet i AT
ForumindlægHej SP! Jeg har overvejet at skrive om homoseksualitet i den endelige eksamen i AT, hvor overemnet er "grænser". Jeg ville gerne skrive i dansk og samfundsfag, men jeg er i tvivl om, hvordan samfundsfag kommer ind over... Er der nogle teorier, der omhandler homoseksualitet? Kan man sna... -
Problemer!!! Nogle, der kan forklare HVERDAGSREALSIME for mig..?
ForumindlægJeg sidder med en synopse til dansk eksamen til tirsdag og skal forklare om tiden hverdagsrealisme(bag dan turéll) , men kan intet finde om det, hverken på google eller i bøger og det er virkelig vigtigt at jeg får det med i min synopse. hvis der er nogle, der kan hjælpe, så gør i mig en stor tje... -
"Studierapport"
ForumindlægJeg talte med en ven, som går på en anden skole, i går. Hun sagde, at studierapporten (den, hvor man skriver om sine AT-forløb, og som skal bruges til AT-eksamen i 3.g) kun må fylde højst 3 sider. Min fylder indtil videre 5 sider, og jeg går kun i 2g!! Så er der nogen der ved, om der er begrænsni... -
Spørgsmål som man burde kunne svare på.
ForumindlægHejsa Er der nogle, som har en masse spørgsmål, som man burde kunne svare på, inden man skal til eksamen i religion. Jeg ved, at nogle lærere udleverer ark. I så fald må I meget gerne skrive dem her - jeg vil meget gerne be- eller afkræftes i min (evt. manglende) formåen. Det drejer sig om: Kr... -
Trukket Gys og Gru
ForumindlægHej :D Jeg har trukket fordybelsesfaget Gys og Gru til min dansk eksamen i Juni, men jeg aner ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Er der nogen der har nogle idéer eller erfaringer eller bare noget nyttigt jeg kan bruge? Det ville jeg virkelig værdsætte. På forhånd tak - Camilla -
Arv og miljø
ForumindlægJeg skal snart til eksamen og mit fordybelsesområde er 9;Arv og miljø9;. Er der nogle der kender en god novelle med det som tema? Jeg har overvejet novellen 9;Frem og tilbage9; af Sten Ørnø, men jeg kan ikke helt komme igang. Nogle der har læst den og som vil hjælpe? På forhånd TAK! -
SLOGANS TIL STUDENTERVOGN!
ForumindlægJA, kom med forslag til slogans, som skal hænge på vognen. :D -
Bedre karakterer?!
ForumindlægVil man få en bedre karakterer hvis man de sidste 2 uger- er konstant aktiv? Kan det virkelig lade sig gøre- at der er lærerer der er så "dumme"- til a hoppe på den?- Eller er det slet ikke forkert. Er der nogen af Jer, der har oplevet noget lignende? Har en veninde, der aldrig sagde ... -
Hjælp... :9;(
ForumindlægHej alle sammen. Jeg føler at min lærer ikke kan lide mig, og prøver på at få mig ned i karakter. (Dansk lærer) Kan man ikke gøre noget ved det? Klage, eller få snakket med en eller anden om det. En lærer bør ikke se ned på folk på den måde, bare fordi vedkommende kommer fra et andet land. -
og jeg ville droppe ud
ForumindlægPå gym har jeg fået følgende årskarakter.... Billedkunst C 12, 10 Biologi C 7,4 Kemi C, 7 4 Geografi C 7,4 Samfundsfag C 7, 7 Historie B 7,7 Religion C 7,7 Matematik C 7,7 hmm ? Gode Karakter?? -
Hjælp, matematik, tak!
ForumindlægHej folks, jeg har et problem, som jeg håbede, at nogen derude kunne hjælpe med. Jeg har en trekant 7 med nogen sider, jeg har fået angivet. Da jeg ikke kan se trekanten, skal jeg afgøre om den er retvinklet eller ej, ved kun at have siderne? Problem er, hvordan gør man det? Siderne er: a = 90, b... -
Historien om ligninger. Hjælp søges :D
ForumindlægHej Sidder her i skolen og skal finde ud af noget om historien om ligningen. Er der nogen der kan svare hurtigt for har ikke så lang tid :D Tak på forhånd - Mads Feddersen -
n^r (Kombinatorik)
ForumindlægHej, hvad står "r" for og hvornår skal jeg bruge formlen i forskellige matematiske opgaver? Mange tak tak for hjælpen på forhånd! -
Pære på 2.1W
ForumindlægHej alle sammen jeg har en opgave i fysik som jeg gerne vil have hjælp til En pære på 2.1W ved 6V tilsluttes seks batterier som er forbundet i serie og hver har spændingen på 1.5 V (6*1.5V=9V) Hvor stor strøm går der gennem pæren det Rigtig svar er = 0.525 (A) jeg har selv prøvet med er ikke sikk... -
hvor stort er det absorberede dosisækvivalent?
ForumindlægEn person med en masse på 65 kg udsætttes for en helkropsbestråling med beta-partikler. Den afsatte energi er 40J. hvor stort er det absorberede dosisækvivalent? Har en masse opgaver for i fysik forstår ikke 1/3 af opgaverne :(
