Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19761 til 19780 af 36005
-
Den naturalistiske udviklingsroman
ForumindlægHey. Jeg har et spørgsmål, som jeg skal forklare for min lærer. ** Hvad kendetegner naturalismen - og den naturalistiske udviklingsroman ** Jeg ved ikki rigtigt hvat kendetegner den naturalistiske udviklingsroman, er der nogen der kan hjælpe mig? -
tabelværdien
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der ser således ud: • Find tabelværdien og beregn den procentvise afvigelse. jeg har fundet ud af at jeg skal bruge denne formel: (målt-tabelværdi)/(tabelværdi*100)=procentvise afvigelse. Mit målte værdi er 0,7865 Mit problem er bare at jeg ikke ved,... -
Energi?
Forumindlæger der nogen fordele og ulemper ved brug af atomkraft, vandkraft og vindenergi? -
tier potens!?!?
ForumindlægHvad betyder det når der står følgenede: Angiv resultatet med tierpotens.. jeg kan ikke huske hvad det er.. noget med at gange samme tal op i sig selv?!.. eller noget af samme skuffe ikk?.. stykket er ´forholdsvis nemt.. ohms lov.. Beregn strømstyrken når U = 2GV og R = 4Mohm 2GV dividere... -
"LlamarSE"? Begynderspørgsmål.
ForumindlægHej alle. Jeg er i år startet med Spansk på højniveau, og har et stykke tid gået og tænkt på dette: Hvilken betydning har det (og hvorfor), når et verbum har endelsen "se"? F.eks hedder det jo "Me llamo Simon" ("Jeg kaldes Simon"), men ordet "llamar" kan o... -
Konvektion
ForumindlægHvad betyder ordet konvektion? -
Enzymers reaktive center?
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu med en opgave hvor jeg skal beskrive enzymers reaktive center. Jeg er kommet frem til at størstedelen af det reaktive center er upolært. I min bog står der dog at et substrat der reagerer med enzymets reaktive center blandt andet kan foretage hydrogen bindinger, men... -
Betydning af ord.
ForumindlægHey. Har om fordøjelsessystemet, og derfor har jeg stødt på et problem. "Ved den distale ende af spiserøret er lavere esophageal sphincter (LES), som forhindrer fødevarer fra maven tilbage op i spiserøret." Jeg har ingen ide om hvad distale betyder, og det eneste jeg kan finde på i... -
genspejsning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe ? c) Vurder fordele og ulemper ved genspejsning, herunder inddrages eksempler på genspejsning. -
Kultursammenstød
ForumindlægNogen som har eksempler på kultursammenstød ? -
Vektorer i rummet!
ForumindlægHej, jeg sidder her med en opgave som driller mig. Den burde være nem, for den er beregnet til at være en opgave uden hjælpemidler. Vil virkelig gerne ha' den lavet. Den lyder således: 2 vektorer i rummet: a=[5,13,-11] og c=[8,-7,2] Bestem længden af den længste af diagonalerne i det paral... -
Renteformlen & Eksponentielle
ForumindlægHvordan kan man sammenlign renteformlen med den eksponentielle udvikling. -
Matematik opg.
ForumindlægHej Jeg sidder med denne her opgave men er lidt i tvivl om hvad det enlig er jeg skal. Er der nogen der kan hjælpe mig med den? :) Tak på forhånd -
Forskellen mellem Eksokrine -og Endokrine kirtler?
ForumindlægHej, søger en forklaring på forskellen mellem Eksokrine -og Endokrine kirtler, gerne en mere simpel en, den skal bruges i sammenhæng med et spørgsmål der lyder på: Hvad er en kirtel? Tak på forhånd! -
genre
ForumindlægJeg er helt forvirret, har lige fået afvide af en klasse ven at vores lærer har sagt at genre i en analyse af en børnebog skal fylde 1 til 2 sider........? Kan det være rigtigt? nogel kloge folk der kan mane det til jorden? -
Perspektivering
ForumindlægHvordan (be)skriver man en perspektivering af to personer fra hver sin novelle? altså hvordan starter man ud? personerne har ens liv og næsten samme levevilkår... -
Parametrisering af rumlig trekant
ForumindlægGivet tre punkter i rummet skal der bestemmes en parameterfremstilling for den trekant, de tilsammen udgør. Jeg har illustreret situationen og har således en idé om, hvordan trekanten ser ud. Jeg overvejede, om det kunne betale sig at bestemme en parameterfremstilling for den plan, de udspænder.... -
Ledsætninger og hovedsætninger?
ForumindlægHvordan ved man at det er en ledsætning eller en hovedsætning? -
dejlig økonomi
Forumindlæghvorfor vil en lønudvikling, der er større end produktiviteten, give udslag i inflation? nogen der kan svare på spørgsmålet? -
Bestemmelse af enheder
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl, om hvorvidt enhederne er rigtige i mit udtryk. Hvis de er, så skal jeg rette min model. Modellen er givet ved: h(t) = (5/2)2/5 * ((2/5)*h05/2 - k * t)2/5 hvor k = (A/pi)*sqrt(2*g)*(H/R)^2 hvor A er et areal, g er tyngdeaccelerationen, H er en højde og R er en radius...
