Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19781 til 19800 af 156338
-
Problem GCD
ForumindlægLad n tilhøre N og a,b tilhøre Z. Antag a==b mod n. Vis gcd(a,n)=gcd(b,n). ax+ny=bx+ny, men så er a=b ? -
Vektor...
ForumindlægBestem |vektor a|, |vektor b| og vinklen mellem vektor a og vektor b, når:a*(2a+b)=13a*(a+2b)=-1(a+b)*b=20 (der er pile over alle bogstaverne)Har tænkt over denne opgave med kan ikke komme på løsningen, skal afleveres i morgen tidligt::2835:: -
Haster (:
ForumindlægHej, er der nogen som vil hjælpe mig med disse to opgaver? kan bare ikke fatte hvad det går ud på?! 1. 2*(7+3)-4:2+1 2.a^6*a*a^2 -
funktion
Forumindlæghvordan kan man finde a når man ved at F(x) vokser med 24 procent når x vokser med 48% ? -
Tysk besvarelse.
ForumindlægHej. Jeg ville blive glad, hvis der var nogle tysk-genier der ville hjælpe mig med denne tekstbesvarelse jeg har skrevet: Steffi ist einer der 3 glücklichen studierende in 9d, das eine Lehrstelle gefunden hat. Zum Herbst müssen sie eine Ausbildung zur Kindergärtnerin angefangen. Das ist genau d... -
Binomialfordeling og chi i anden test
ForumindlægJeg er igang med dispositioner til min matematik B niveau eksame. De sidste 2 spørgsmål kan jeg ikke forstå hvad jeg skal gøre.. Da jeg ikke er særlig god til emnet :-( 1. Spørgsmål 14. Sandsynlighedsregning og binomialfordeling Du skal kort redegøre for beregning af sandsynligheder. Du skal ... -
tjekke to Math opg. (har lavet dem)
ForumindlægJeg ved ikke om det er rigtigt. Så det ville være super nogen ville tjekke det igennem,, og ellers hjælpe hvis det nu er helt galt... reducer udtrykket (a+b)^2-a(a+2b) a^2+b^2+2ab-a^2+b^2 er facit så 2ab? En mand har aflæst sin elmåler hver aften igennem 14 ... -
Grundlæggende kemi spørgsmål - hvorfor reagerer ting
ForumindlægHejsa jeg er igang med at supplere kemi B niveau til universitets start, uheldigvis, havde jeg et meget dårligt år rent personligt i 1.g hvor jeg ingen fokus havde på fag og derfor havde store mangler og huller i kemi c-niveau stoffet. Nu supplerer jeg det på B-niveau og føler jeg er godt inde i ... -
Gymnasielt studium, ideer
ForumindlægHejsa Først lidt historie der beskriver mit problem. Jeg gik fra 2003 til 2006 på HTX i Århus (HTX Viby). Jeg droppede ud, eller rettere blev smidt ud pga. en depression som gjorde jeg havde ca. 4-5 måneders fravær. Dette var på 3.år, med Matematik og Engelsk på A niveau. Pga. depressionen har... -
Ganging af paranteser.
ForumindlægHej alle folk derude. :-) Er der mon nogle, som kan give en ordenlig/forståelig forklaring i at gange paranteser ud. Med mellemregninger. Ingen lommeregner ;-) Fx. = (x-6)2 (x+3)2-3x (x+4)(x-4) (x+2)(x+3) (x+2)(x-3) (a+b)(a-c) Håber I kloge hoveder kan hjælpe mig. -
Jura Kvote 2 Ålborg.
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg ville høre om der måske skulle være nogle der ved lidt om adgangskvotienten i kvote 2 for Jura på Ålborg uni i år :)? De oplyser det desværre ikke selv, men jeg kan se at den for Århus ligger på 7,4 (vejledende) så jeg håber den ligger på cirka sammen niveau i... -
2.034, på bar bund
ForumindlægYo Folks!Selvom jeg altid har fået afvide, at vektorregning er noget af det nemmeste A-niveau matematik, har jeg aldrig formået at lære det. Så det er med største respekt og ydmygelse, at jeg beder om hjælp og evt. forklaring af følgende opgave:I et koordinatsystem i rummet er to linier l og m gi... -
Eksamens stil
ForumindlægHej er der nogle der har skrevet denne opgave fra eksamenssættet stx B niveau 2016: A focus on the sharing economy. Write a paper (700-1000 words) in which you answer the following questions. Answer the questions separately. 1. Explain briefly what the sharing economy is, and outline some of th... -
Kan man fravælge eksamen?
ForumindlægHej alle. Jeg skal læse fransk A i sommerferien. I teorien behøver jeg kun fransk B fortsætter niveau. Forskellen på A og fortsætter B er, at man ved B ft. kun skal op i en muntlig eksamen, og ved A skal man både deltage i en muntlig og skriftlig eksamen. Men jeg finder det aldeles nyttigt a... -
Afstand fra centrum til linje
ForumindlægHej - jeg har problemer med opgave 2.008 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver, stx A-niveau A. Bestemmelse af afstanden fra cirklens centrum til linjen l: x^2+4x+y^2-6y-23=0 3x-4y-4=0 Ved brug af kvadratkomplettering kan cirklens ligning omskrives på følgende måde: x^2+4x+y^2-6y-23=0&hAr... -
Gennemsnit? Bestående?
ForumindlægKære alle. Når jeg nu får afsluttet min STX her til sommer, skal jeg til at søge ind på de vidergående uddannelser. Der er blot et problem. Lad os antage, at jeg vælger HA. Jur. som min første prioritet, (på CBS). Jeg opfylder alle krav, da jeg har alle de angivne fag på A - niveau. Problemet er,... -
Engelsk(kvote 2)
ForumindlægMin kæreste vil gerne læse engelsk, men har ikke snittet til kvote 1. Men jeg forstår det sådan, at der er nye regler for kvote 2, så det ikke længere gælder om point men gennemsnittet for de adgangsgivende krav. Engelsk: Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk A, yderligere et fremmedsprog (... -
Potenser
ForumindlægHej...Nogen der kan hjælpe mig med følgende 2 opgaver?Skriv hvert af nedenstående udtryk på formen b*a^x :1) a^3 * (a^-1)^2 * kvadratrod(4a)2) kvadratrod(9a) * 3.kvadratrod(a)divideret med den 4.kvadratrod(a)Hilano... -
vekselspænding opgave
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver en hjemmeopgave og jeg er lidt i tvivel om jeg har lavet den rigtigt. måske er der en der lige gider at se efter om det er rigtigt som jeg har gjort? Jeg har vedhæft et billede af opgaven --------------------------------------------------------------------------------... -
Filosofi på RUC eller KU?
ForumindlægHej, jeg håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg står i det valg at jeg skal vælge mellem KU eller RUC. har hældt lidt til RUC da jeg deres filosofi hold hedder Filosofi og Videnskabsteori og synes det med et større blik i den videnskabelige verden tiltaler mig meget, samt det med at være me...
