Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19781 til 19800 af 23609
-
grænseværdi mhp. approksimation af binomialfordelingen
ForumindlægJeg er i øjeblikket ved at skrive en matematikrapprot om approksimation af binomialfordelingen med poissonfordelingen. Opgaven består sådan set bare i at fortælle om det vha. nogel søjlediagrammer, tabeller osv. Meenn.. Det kan vi jo ikke bruge til noget. Vi skal have noget ordentlig matematik på... -
hvilken blodype kan mine forældre have
Forumindlægjeg er igang med at lave en biologi rapport om blodtyper. Et af spørgsmålene går på, hvilke blodyper mine forældre kan have, når jeg selv har AB rhesus negativ. Jeg er i tvivl om min mor f.eks. kan have A rhesus positiv og min far B rhesus negativ, således at jeg har fået min mors A og min fars B... -
betydende cifre..??
ForumindlægJeg har målt nogle sammenhoerende vaerider for perioden for en pendul. Til hvert laengde har jeg gentaget forsoeget tre gange for at finde et periode snit. Et eksempel på mine målinger er som foelgende: Pendul laengde: 1,8208 T (snit): 2,676667 T1: 26,7 T2: 27,0 T3: 26,6 Når ovenståen... -
lokalt/globalt maksimumsværdier?
Forumindlægja.Jeg står med funktionen f(x) = x^4 - 8x^2 + 7.Jeg har lavet en monotonilinje og jeg har fundet at der er et minimumssted ved x = -2 og et ved x = 2.x = 0 her har vi et lokalt maksimumssted.Spørgsmålet lyder på at jeg skal finde de lokale ekstrema for f.Det lokale maksimumsværdi er nemt nok, fo... -
mineraler
ForumindlægSvovlsyrling er en dihydronsyre. Opskriv de 2 reaktionsskemaer for dens opløsning i vand. Hvilken form er dominerende i vin (pH er ca. 3)?Nogen der kan hjælpe.. Sidder med en rapport med de her 15 efterbehandlnigsspørgsmål og har lavet 13 af dem.. Kan ikke finde ud af de sidste 2.Spørgsmål 15 er... -
grafer....
ForumindlægHej derude... jeg har et mindre problem.. jeg skal aflevere min rapport om halveringtykkelse i morgen, og lige sidder jeg og skal lave de sidste beregninger og der til skal jeg bruge nogle grafer.. men jeg ved ikke hvad jeg skal sætte hvor.. altså hvad jeg skal sætte ud af x aksen og hvad jeg ska... -
Hjælp til aflæsning af et C NMR spektroskopi
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skriver rapport over et kemiforsøg omkring organisk identifikation, og i den forbindelse har jeg brug for noget hjælp med at bestemme hvilket stof jeg har udfra et C NMR spektroskopi = kulstofs spektroskopi Udfra spektroskopiet kan jeg aflæse følgende: - Der sid... -
Røntgenspekret
ForumindlægSå sidder jeg endnu engang og bøvler med en rapport :/ 20kV over røntgenrøret:http://www.autografjagten.dk/r%F8ntgengraf1.bmp30kV over røntgenrøret:http://www.autografjagten.dk/r%F8ntgengraf2.jpgRapporten skal indeholde dels en fortolkning af de markante toppe, der findes, og deres placering i de... -
muskler og springgymnastik
Forumindlæghey, jeg jeg har overvejet og begynde til springgymnastik og jeg vil bare høre nogen ting angånede noget biologi og idræt. Jeg vil gerne lære at lave baglæns salto. og her er nogen spørgsmål til det :) a) hvilke muskler i benene skal bruges til afsættet ? b) hvilke medfødte bevægelsesmønstre kan... -
Stadium Reporter søges!!!
Forumindlæg- Er du vild med fodbold? - Er du god til engelsk? - Ønsker du at tjene penge på at tage til stadions og se fodbold? Så er dette måske det perfekt fritidsjob for dig! Jeg har tidligere reklameret med jobbet som Stadium Reporters under vores tidligere navn Enetpulse. Firmaet har nu skiftet navn ... -
IT-eksamen i matematik...lidt problemer
ForumindlægHej!Jeg går i 2.G. på HTX og er igang med en IT-eksamen, hvor rapporten skal afl. på tirsdag.Jeg har bare et lille problem med den sidste opg. 4 i det kompendie.Opgaven handler om et palleløfter-bord hvor der bliver stillet noget ovenpå (har valgt 10 kN som den kraft der trykker ned på bordet)Bor... -
Hvilken graf?
ForumindlægHej :) jeg skal lave en rapport om strengbølger og jeg har målt nogle data. (se dokument). Jeg kan dog ikke finde ud af hvilke grafer det bliver til og hvilke argumenter jeg skal bruge for at det netop er den graf der er den rigtige. Opgaven for det første skema, hvor man kun ændrer spændingen, d... -
Kraterdannelse
ForumindlægHejsa, Jeg er igang med at skrive en rapport over et forsøg jeg har lavet omkring dannelse af meteorkratere. Teorien siger at: Ekin = ρ * π/3 * r^4 = k * r^4 Hvor ρ er densiteten af materialet der løftes (som er beregnet til 1250 kg/m^3), og r er kraterradius. Dvs. at energie... -
DK og euroen
ForumindlægHej Jeg skal bruge lidt hjælp til en rapport om DK og euroen. Jeg er i tvivl om, hvad der gør, at en valutakurs er høj/lav? Inflation=fald i pengeværdi og deflation modsat?? Så er jeg også i tvivl om ERM ll .. "ERM ll går ud på at de valutaer, der er med i det ikke må svinge mere end +/- 2,2... -
spørgsmål til forsøg
ForumindlægHej drenge (og piger) :)Jeg er igang med en ret stor rapport, og har lavet formål, teori, materialeliste, resultater, resultatbehandling, fejlkilder.. og er så til sidst og Endelig nået til diskussionsafsnittet.. Vi har her nogen efterbehandlingsspørgsmål, som har fanget mig lidt.. har siddet i 1... -
katalyse..hjælp
ForumindlægHej. Sidder lidt fast i en rapport, så håber lidt hjælp fra jer derude. Vi har lavet et katalysatorforsøg " En kold kartoffel". formålet var at vise enzymvirkningen, ved at tilsætte en rå kartoffel til en opløsning af hydrogenperoxid. Til slut gjorde vi det med en varm kartoffel, og et... -
Sæbe-spørgsmål
ForumindlægHej :) Jeg sidder her med en dejlig sæbefremstilling's rapport. Men jeg har simpelthen et problem med 4 spørgsmål- Så jeg håber meget at der er nogle som vil give en hjælpende hånd eller evt. link hvor jeg kan læse mig frem til mere. på forhånd tak. 1. Beskriv opbygningen af fedtstoffer og he... -
Jordens surhedsgrad og indhold af Næringsioner
ForumindlægHej, er ved at skrive en rapport omkring ovenstående emne. Kan dog ikke helt svare på et par spørgsmål:1. "Hvad kan være forklaringen på at forskellige jordtyper har forskellig pH-værdi"? (kan ikke umiddelbart komme på andet end beliggenhed)2. "Sure jorde er oftest næringsfattige, ... -
Er du god til genetik?
ForumindlægHej alle Jeg har store problemer med at forstå afsnittet om genetik i min biologibog, og ikke nok med det! Jeg skal skrive rapport over emnet, men jeg kæmper lige pt. med følgende spørgsmål: 1) Nævn nogle andre egenskaber hos mennesket, der nedarves dominant, recessivt og kønsbunden. 2) Forklar... -
koordinationstal
ForumindlægHey ;)har en kemirapport og aner ikke hvad jeg skal.. big problem! håber i lige vil give mig et hint eller 2 ;)Rapporten hedder:Bestemmelse af koordinationstallet for chelate komplexer af diaminoethan og undergruppemetalionervi har fulgt en exoterm reaktion mellem diaminoethan og en masse metalio...
