Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 19781 til 19800 af 24088
-
Tyske digte...?
ForumindlægHejsa alle sammen!Er der nogen som har nogle gode noter til "Sehnsucht" der er skrevet af "Joseph Von Eichendorff". Hvis ja så please hjælp!!!MvhLine -
3 g's opgave
ForumindlægHej er der nogen derude, der kan hjælpe mig og evt komme med et bud på, hvilket fag det er bedst at skrive opagve i? Jeg ved godt at det ikke er lige til at sige, men i hvilket fag kan man skorere højst karakter i??håber nogen kan hjælpe mig!!!på forhånd tak for hjælpen... -
skriftligt engelsk
ForumindlægHej har i nogle gode råd til den skriftlig engelsk, jeg skal snart op til skriftligt terminsprøve -
kokain
Forumindlæghej. er der nogen her ind, som kender noget til stoffet kokain. jeg kunne godt brug lidt hjælp om kokains struktur. lidt om hvad er det for nogen bindinger man kan se på den har, og hvilket grupper, sådan nogen som aminer, og ester. -
*** I NEEED HEEELP***
ForumindlægHej Nogle der lige gider at hjælpe mig?? Please.. jeg vil bare have et klart svar på disse spørgsmål, so jeg er ret i tvivl i…1. Hvad var grunden til at Danmark blev besat ?2. Hvad er Rigsdagsvalgene for noget?3. Støttede Danmark Tyskland under besættelsen?? For at undgå mere ødelæggelse?4... -
Valgfag - Musik eller billedkunst eller...?
ForumindlægHeyJeg har både fysik og matematik på 2-årigt A-niveau og har kemi på b-niveau i år. Men nu er tiden kommet hvor jeg skal vælge mit mellemniveau fag som jeg skal have i 3.g.Tidligere var jeg sikker på at jeg skulle have musik fordi jeg både spiller klaver og synger (til husbehov!) og syntes at ... -
Matematik hjææælp:((
ForumindlægHejsa herinde. Jeg har en matematik rapport for, hvor jeg bla. skal beskrive de tre funktionstyper: Lineære funktioner, eksponentialfunktioner og potensfunktioner. Jeg skal også Forklare hvad forskellene er samt hvordan man bestemmer a og b. Har lidt svært ved at forstå det, ved ikke helt hvo... -
fysik: det eller vi eller jeg?
ForumindlægI alle de år jeg har skrevet opgaver og rapporter i fysik/kemi/mat har der været en ting jeg har været tvivl om. Når man skriver en sætning, skal man benytte "det", "vi" eller "jeg". F.eks. i en fysik opgave:Vi antager, at gassen af ioner er en idealgas...eller Det a... -
Medicin
ForumindlægHej alle, der kan svare på et spg ang at studere medicin :) Jeg er en dreng på 18 år, jeg går i 3g. Jeg kunne godt tænke mig at læse medicin, jeg har bare nogle spg: Er studiet så hårdt/omfattende at det tager en masse fra det sociale, dvs. man i lang tid ikke kan lave andet end at læse? Hvorda... -
et ord/begreb
ForumindlægEr der en der kan være sød, og fortælle mig, hvad ordet, stereotyper betyder, og hvorfor det spiller en vigtig rolle på min skole (handelskolen) med det mener jeg, at vi arbejder med det i en bog som hedder kultur, men nu skal vi til at læse en tekst og fortælle de gode og dårlige sider ved det... -
Latinske betegnelser i grammatik
ForumindlægHvorfor er det lige at man ikke må bruge latinske betegnelser som f.eks substantiv, adverbium, pronomen etc. når man går på HHX? Jeg bruger dem som den eneste i klassen, og man bliver nærmest set ned på. Jeg fik endda en reprimande af min engelsklærer om, at det ikke var passende. Nogen af jer de... -
det frie marked
ForumindlægHej. Er der nogen som kan give mig nogle fordele og ulemper for det frie marked? -
Hvordan foregår eksamen????
Forumindlægjeg skal snart op til geografi eksamen, på obligatorisk niveau, hvordan foregår den... og hvor meget skal man inddrage A- og B-opgaverne???Hjælp mig hurtigt, jeg skal op i morgenNatna -
Passiv form
ForumindlægKom til at tænke på, findes der nogen passiv form i tysk?fx "Han overraskes"Bliver det ikke til "Er wird überrascht"?Eller hvordan.. -
Diskursanalyse
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvad Diskursanalysen er og hvad den kan bruges til i samfundsfag ? -
Engelsk - mundtlig eksamen!
ForumindlægHej! Ja..det er jo sådan at jeg går i 9.kl. ...og for første gang skal jeg op til mundtlige prøver!Det er sådan, at jeg er den nervøse type, men det hjælper på nervøsiteten at være forberedt. Og jeg vil gerne vide hvad man bliver udsat for!=PDerfor, håber jeg at der er nogle af jeg der vil fortæl... -
Kemispørgsmål
ForumindlægHej!Hvis man har en koncentration M af et stof i luft, og man ved, hvor meget luft denne koncentration har været i samt tryk og temperatur for luften, hvordan kan man så bestemme mængden af stoffet i luften i gram? -
Børnemishandling og tvivl i forhold til teorier
ForumindlægHej. Når jeg laver en fx samfundsfags aflevering, er det virkelig svært for mig at finde teorier, som man kan bruge - findes der sider med dette? evt hvad gør I andre? Mit andet og mest vigtige spørgsmål er i forhold til min SRO, hvor jeg skriver om børnemishandling/udsatte børn, men kan simpelth... -
Funktionsværdier og integralregning
ForumindlægHej, Jeg har problemer med denne opgavem, og ved ikke hvordan det er muligt at finde de forskellige funktioner for hhv. f, g og h. Denne opagve skal regnes UDEN hjælpemidler. Håber der en derude, som kan hjælpe :) På forhånd tak! (opgaven er vedhæftet) -
kemi, højt niveau
Forumindlæghej vil høre om der er nogen der kan hjælpe med denne opg.har en reaktion2 MnO4^(-1)(aq)+10Br-(aq)+16^+(aq) ->2 Mn2+(aq)+5Br2(aq)+8H20(l)det er meget vigtigt at reaktionen foregår i tilstrækkelig sur opløsning.Vi ser på en situation, hvor vi har følgende koncentrationer i opløsningenMnO4^(-1)...
