Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 19801 til 19820 af 198015
-
Matematik hjælp!
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med at regne det her ud, jeg forstår det virkelig ikke! det vil være en kæmpe hjælp, hvis der en som kunne finde ud af regne det ud? og hjælpe mig med den! Vores solsystem består af 8 planet. Tætteste på solen findes Merkur, dernæst Venus, Jorden, Mars, Jupit... -
Bestem koordinaterne til C
ForumindlægHej alle kloge mennesker! har en opgave jeg ikk ved hvordan jeg skal løse. Håber nogle kan hjæpe mig: I ΔABC skærer medianerne hinanden i (4,1), mens midtpunktet M af siden AB har koordinaterne (5,-1). Bestem koordinaterne til C. hvordan gør jeg det? jeg får bagefter at vide: bestem... -
intermolekylære bindinger i ethanol
ForumindlægHej, efter at have kikket forummet igennem har jeg end ikke fundet hjælp til en opgave jeg er blevet stillet. Håber nogle kan hjælpe mig... Forklar hvordan man kan vurdere alkoholers fysiske egenskaber (kogepunkt og smeltepunkt)ved brug af intermolekylære bindinger (giv eksempler). på forhånd... -
Dansk stil
ForumindlægHej skal skrive danske stil, og vil høre om der er nogen der evt. kan hjælpe eller har en mening om hvorfor mange frygter døden og hvordan kristendommen ser på døden. -
at købe en dvd
ForumindlægJeg vil gerne købe en film Eyes Wide SHut med TomCruise men jeg kan ikke finde den i butikkerne :( -
Til DIG som har været til eksamen i matematik mundtligt
ForumindlægHar lige nogle sprg. Hvor langtid skal man være inde og fremlægge om sit emne man har trukket? Stiller de meget svære spørgsmål? og hvad spørger de f.eks. -
Median og middeltal
ForumindlægHej! Hvorfor bruger man både median og middeltal? Hvordan og hvornår anvendes/foretrækkes den ene frem for det andet? - TAK! :)) MVH 9. klasses elev, som snart skal til eksamen. -
cos(x)
ForumindlægHej..Er der en der kan hjælpe med denne opg. vil det være dejligt.Kan simpelthen bare ikke huske hvordan man regner den.Cos(x)=0, og x(tilhører)[0;2pi] -
Nulhypotese i statistik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at komme frem til den rigtige svarmulighed? Mange tak på forhånd! -
Hvilken værdi af x giver y = b?
ForumindlægHey! Hvilken værdi af x giver y = b i - Lineær - eksponentiel og potens funktion? På forhånd tak! -
hjælp :I
ForumindlægHar lige et spørgsmål.. Hvordan er begrebet terror opstået?.. -
Optagelsesprøve gymnasium
ForumindlægJeg kender en ung udenlandsk pige som skal til optagelsesprøve til gymnasiet i matematik. Fordi hun mangler 9 klasses afgangseksamen. Hun skal tage testen på engelsk. Hun vil gerne vide hvad testen går ud på. Er der nogen der har kendskab til om der på nettet ligger en test. Øvetest eller noget.... -
LaTeX editor
ForumindlægJeg er begyndt at arbejde mere og mere i Latex, og prøver at finde en god og overskuelig editor.Jeg har brugt WinEdt indtil videre, den fungerer fint, men er lidt uoverskuelig.Jeg har prøvet nogle andre som er simple og se på, men har deres egne problemer. Jeg sidder tit og skriver i en stor proe... -
ligevægte
ForumindlægHey :)er ved at læse op til eksamen i kemi og har lige nogle spørgsmål. håber i kan svare. :)hvad er en homogen ligevægt?? hvad er f.eks. forskellen på den og en heterogen ligevægt?Hvordan ved man om en reaktion er endoterm eller exoterm (uden at have enthalpitilvæksten)?hvorfor dæmper en puffer ... -
covalente bindinger
Forumindlægaltså jeg har stadig ikke helt styr på hvad en covalent binding er...er der nogle der kan hjælpe, for det er praktisk taget umuligt at slå det op i diverse leksikon osv...!?? -
Dansk på KU eller SDU
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation, at jeg har fået tilbudt en standbyplads på dansk på KU, eftersom jeg ikke kom ind på min første prioritet, hum. bach. på RUC. Nu kan jeg så se, at der stadig er ledige pladser på dansk på SDU, og jeg overvejer derfor at søge der i stedet. Min drøm er e... -
Religions notater haves!
ForumindlægHejsa... Jeg har ikke lige set jer allesammen på den tråd hvor jeg skrev, at jeg havde nogle noter... Jeg har noter til Etik, Buddhisme og Islam...hvis i er interesserede vil i så ikke please skrive til min mail... Jeg glemmer at tjekke gamle tråde... :)[email protected], eller kontakt vha. stu... -
Rom-traktaten
Forumindlæghej..er der nogen der kan fortælle mig, hvad rom-traktaten bl.a. kommer ind på. og hvilken betydning den havde for EFog så en ting til..hvad er sammenhængen(måske forskellen) mellem EU og EF??jeg har altid troet at EU var en udvidelse af EF,er det det? på forhånd tak -
Forskel mellem Holocaust og Nazisme?
ForumindlægHey jeg sidder og undrer mig over hvad forskellen mellem Holocaust og Nazisme egentlig er?Når jeg tænker over det kan jeg umiddelbart ikke se nogen forskel, men det er der vel. Er der nogen der kan hjælpe mig? Mvh Tonni -
gennemsnitshastighed
ForumindlægJeg har lidt svært ved denne opg. En lastbil starter på virksomhedens centrallager og kører derefter 228 km for at nå frem til kunden med leverancen. Det tog i alt 4 timer og 45 minutter at køre turen. Hvad var lastbilens gennemsnitshastighed?
