Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19801 til 19820 af 31486
-
andengradspolynomium
ForumindlægJeg kan ikke finde noget info i min matematikbog, omkring betydningen af C og B i følgende formel: f(x)=ax^2+bx+c. Jeg har allerede fundet info om A og D.Hvor kan jeg finde den manglende info? -
terminsprøve?
Forumindlæghej alle samme :) jeg går i 9 klasse, og sakl snart til terminsprøve. - Men jeg er idt på den, fordi jeg har ikke rigtig fårstået hvad det er. Er der ikke nogen som kan forklare det for mig ? Og hvilke fag SKAL man op i ? og hvilke fag bliver der tage lod om ? håber i kan hjælpe, på forhånd t... -
hvordan siger man: hun skubber hende hen til den og siger hun skal krybe ned i den???
Forumindlægja hvordan siger man det. hun skubber hende hen til den og siger til den at hun skal krybbe ned i den. -
Cos- og Sinrelationer
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgave; Et grundstødt fartøjs position P bestemmes ved vinkel målinger fra punkterne A og B i strandkanten. Man fandt at Δ ABP er vinklen A = 89,3º ± 0,1º, B = 82,6º ± 0,1º og siden AB =(124,5 ± 0,5) m. Jeg skal ... -
At skrive kemisk reaktion i word/wordmat
ForumindlægHvordan skriver jeg en kemisk reaktion i word/wordmat? Altså hvor atomnummer mv. angives henholdsvis nedsunket og opløftet til højre og venstre for atomets initialer (se billede). Tak. -
Vektorer
ForumindlægDer er givet et koordinatsystem med begyndelsespunkt O. To vektorer a og b er bestemt ved:a = (3,4) og b = (cos(t),sin(t)), t tilhører [0,2pi[Et punkt P er bestemt ved:(vektor)OP = a + 2bBestemt tallet t, således at afstanden fra punktet P til linjen med ligningen y = ½x + 6 er mindst mulig.-----... -
uendelig * 0
Forumindlæghvad sker der egentlig hvis man ganger uendelig eller -uendelig med 0? -
transformator ligning
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvad transformator ligningner er? -
Ti-89 titanium
ForumindlægJeg skal til at bruge min Grafregner til at finde toppunkt og Støttepunkter og lign. men hvordan får jeg den til det?Alle forslag er velkommen.Jeg tror i øvrigt at det er en eller anden instilling for jeg kan godt finde den "knap" jeg skal trykke på men der sker absolut ingen ting!på fo... -
Differentialligning - øvelse???
ForumindlægHej! Jeg skal til prøve imorgen i differentialligninger. Så jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle gode øvelser. på forhånd tak! :D -
Lost
ForumindlægHej alle :-) Jeg går i 9'ende klasse, og har naturligvis haft fysik/kemi siden 7'ende klasse. Jeg har bare desværre lært absolut intet! Dette skyldes delvis mine horrible evner i dette fag, men også dårlig undervisning. Jeg skyder ikke skylden på nogen, jeg siger blot at vores undervisn... -
TI-83 plus (haster)
ForumindlægHejsa...Jeg har indstalleret TI-graph link, men når jeg prøver at få lommeregnerens skærm ind på computeren, ved at klikke "link" og derefter "get screen", når jeg gør dette åbnes et lille nyt vindue, hvori der står skrevet "Can't open communication port".Jeg håb... -
Nobelprisen
ForumindlægHej:O)Er der nogen af jer, der kan fortælle mig, hvorfor Nobelsfredspris uddeles i Norge, og de øvrige Nobelpriser uddeles i Sverige? Vi kan vel blive enige om, at Alfred Nobel var svensker ikke? Så hvorfor denne ene pris i Norge?Det er ikke noget der haster, det har bare undret mig en del...:o) -
Cosinus og sinus!
ForumindlægHey..Ved ikke helt om jeg har helt tjek på Cosinus og sinus og skal til termin... min Bog kan ikke hjælpe, men her kommer så mit spørgsmål!ER der ikke noget med at sinus har sine steder i cirklen hvor den er positiv og negativ og det samme med Cosinus.. Men hvilken side er det????HVIS der er noge... -
Elektriske felter
ForumindlægEn elektron befinder sig 0,1 nm fra en proton. Bestem såvel størrelsen af den elektriske kraft, som størrelsen af gravitationskraften, der virker mellem de to partikler. Kan nogen hjælpe mig igang? -
Facit, skalarprodukt og determinant
ForumindlægEr der en smart funktion, så jeg kan få fremhævet resultatet af en opgave? Eksempelvis: \begin{align*} ... t&=\frac{-(\sqrt{3}-1)}{2} \vee t=\frac{\sqrt{3}-1}{2} \end{align*} Jeg har prøvet med to gange \underline, desuden med \textbf, men editoren brokker sig gevaldigt over begge dele. Er de... -
Hvilken videregående eller erhvervs uddannelse skal jeg vælge ?
Forumindlæghej alle sammen. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, som jeg håber i kan besvare. Jeg færdiggjorde min gymnsiale uddannelse sidste år, og derfor skal jeg finde ud af, hvad jeg vil nu. Jeg ved ikke helt om, jeg vil læse på Uni, eller om jeg skal noget helt andet (måske tage en erhversuddannelse i s... -
Skitser på et koordinatsystem
ForumindlægHej... Jeg har problemer med følgende opgave:Firmaerne A og B, der ligger med en afstand af 100 km, fører de samme varer til de samme priser. Forskellen ligger alene i de priser, de tager for udbringning af varerne. Mens A tager 0,8 kr./km, tager B 1,5 kr./km.Afsæt A(0,0) og B(100,0) i et koordin... -
Reducering af brøker
ForumindlægHej, jeg har mangler lidt hjælp til 2 reducerings stykker.I første tilfælde er x = 0 (x+1)² - (x-1)²--------------- 2xOg i næste tilfælde er x=1x² - 1------x - 1Jeg ved at de bliver 5 og 2 (Lommeregner), men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal reducerer dem i flere trin.Med ven... -
Hvordan gik dansk eksamen? :D FP9 2015
ForumindlægHej alle 9.klasser der var oppe i dansk retsskrivning og læseprøve! Ville bare høre, hvordan det gik for jer, om I blev udfodret eller andre ting?
