Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19821 til 19840 af 32822
-
optimering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg er gået lidt fast i. En åben kasse skal have rumfanget 4000cm3. bestem siden i bunden og kassens højde så overfladen bliver mindst mulig. anyone? -
Noter til Mat A Gymnasie
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundlig matematik A. Jeg har ikke fået lavet mange noter, og synes det vil være rart at supplere med flere. Er der nogen som sidder inde med noter, som de vil dele med mig, så bliver jeg rigtig rigtig meget glad. Håber det virkelig. Mange Tak vh FZ -
Haster.... Hjælp....
ForumindlægHej... Jeg er en pige på nitten. bor i den nordlige del af odense... Betaler selvfølgelige for hjælpen... Jeg har brug for hjælp til 3 matematik projekter på A-nivaeu. Som jeg skal have afleveret inden den 15.5.2008.. Har brug for hjælp til at lave dem... Hilsen Henriette -
hjæææælp!!
ForumindlægHej jeg er rigtig stresset fordi jeg skal aflevere noget matematik om 10 minutter. f(x)=0.25 altså en fjerde del. x3 - x2 - x+4 hvad giver det?? håber jeg kan få hjælp hurtigt! -
Vinkelfrekvens
ForumindlægHej. Vi har noget om harmoniske svingninger i matematik og fysik, og støder hele tiden på begrebet vinkelfrekvensen (tegnet er et lille omega, ligner et w...) Hvad er vinkelfrekvensen? Der er ikke nogle vinkler i det, for vi har undersøgt en svingende fjeder, der gik op og ned...? :S -
--->FSA<---
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN! Er der nogen der ved hvor jeg kan få alle svarer i FSA Matematik eller noget andet? Skal hurtigt bruge det, fordi jeg prøver at rette en FSA ark... :S Håber nogen der ved det.. ..::TAK::.. -
Læg opg. uden hjælp. ud til øvning!
ForumindlægJeg tænkte at de der skal op i matematik A på onsdag kunne have gavn af at få en masse opgaver til delen uden hjælpemidler - det ville jeg i hvert fald selv. Så hvis nogle ligger inde med nogle af disse eksamensopg. uden hjælpemidler, så læg dem endelig ud! :) -
Opgaver - produktreglen
ForumindlægJeg laver en matematik opgave hvor jeg skal bevise produktreglen. Det har jeg gjort, men efterfølgende skal jeg løse følgende opgaver ved hjælp af produktreglen, og kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge den.. -Nogle som ville hjælpe mig med at løse dem? Tak på forhånd :-) ... -
Optimeringsopgaver - HJÆLP!!
ForumindlægHej folkens .. Jeg skal lave et matematik projekt om optimeringsopgaver, og har virkelig brug for hjælp. De opgaver det drejer sig om er opgave B og C.. Håber der er nogen som vil hjælpe mig!! :-) - Tak på forhånd.. (dokumentet med opgaver er vedhæftet) Hilsen Stine -
Omskrive formel ved at isolere.
ForumindlægHejsa, jeg har i matematik fået denne opgave, som mange fra min klasse og jeg ikke forstår. Omskriv formlen, så t bliver isoleret s = 4,91* t^2 Nogen der kan hjælpe med dette? Kh. Julia -
Hjælp til funktion
Forumindlægf(x) = b * x ^ a opfylder at: f (2) = 2 og f (4) = 16 Nogen der kan hjælpe mig. Jeg er virkelig dårlig til matematik :S -
Skriftlig mat b eksamen..
ForumindlægHejsa folkens.. Der er j mange der skal til skriftlig matematik b eksamen nu her på onsdag og så vil jeg bare lige høre, om der er nogle af jer der skal eller var sidste år, som kender nogle gode måder til hvordan man læser op.. eller om det overhovedet er nødvendigt for den sags skyld? Mvh. Annie -
Log og ln
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98 -
Potensfunktioner.
ForumindlægÅh hvor jeg dog ikke fatter en meter af matematik. 1) Angiv hvad konstanterne a og b er, og hvad de fortæller om sammenhængen mellem puls og vægt. 2) Beregn pulsen for en mus der vejer 400 gram (hvordan er det nu formlen for det ser ud?) -
Løsning af ligning
ForumindlægHej. Jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan huske hvordan man løser. "Gør rede for, at x=2 er en løsning til ligningen (x-1)*(4x-8)=0" Nogen der kan hjælpe? -
STAMFUNKTIONEE!
ForumindlægHej, jeg er igang med at løse en matematik opgave, om stamfunktioner uden hjælpemidler, men jeg kan simpelthen ikke få et svar der giver mening. Jeg håber der er en der har tid til at hjælpe mig :/ opgaven er vedhæftede Tak på forhånd :) -
Metoder i AT
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu, igang med en gruppeopgave i AT. Fagene er dansk og matematik. Det er første gang, og vi har ingen ide om, hvilke matematiske metoder der findes. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Hjælp til Areal af en ottekant
ForumindlægHej, er i gang med matematik aflevering, da jeg kommer på et problem. Jeg skal finde arealet af Amalienborg (som er en ottekant) Jeg har tegnet den sådan at en af siderne er 40 m. Er det så bare 40*40*2*(Sqrt(2)+1 ??? -
svarark
Forumindlæger der nogen der tilfældigvis skulle ligge inde med SVARARK (ubesvaret) til fsa matematik prolemløsning 2006 (vikingeskibe) da min søn skal afleverei morgen og arketer blevet væk, kan ikke finde det nogen steder mail til [email protected] -
Er der nogle der vil hælpe kort omkring algebra??
ForumindlægEksamnens spørgsmål: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:)
