Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19841 til 19860 af 32823
-
bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål til min mundtlig matematik eksamen? Under emnet "ekspotentiel sammenhæng" har jeg bl.a. fået: du skal også komme ind på bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant. nogen der kan hjælpe? -
Differenialligninger
ForumindlægHejsa :) Jeg har følgende to opgaver som jeg ikke er med på. Begge opgaver må begge gerne laves på maple. I må meget gerne forklare mig opgaverne trin for trin, da jeg har lidt svært ved matematik :) Tak på forhånd! -
Hjælp til funktioner.?
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik og er på letterer bar bund med hensyn til funktioner. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man forklare: -Forskrift. -Funktionen y=b*x i a'ende (ved ikke hvordan man opløfter det på en com.) På forhånd mange tak for hjælpen. -
Differentialligninger - Bjælkenedbøjning
ForumindlægHej er ved at lave et matematik/fysik projekt, men det er også ligegyldigt (: Men skal redegøre for differentialligningen: y'' = -k*(l-x) Nogle der kan hjælpe mig her? Venlig Hilsen Christian -
Isoler G i ligningen: 5 = G(1 + r)^p
ForumindlægHejsa. Jeg har en matematik aflevering for, hvor jeg skal isolere G i ligningen 5 = G(1 +r)^p Jeg kan simpelthen ikke lige greje hvordan jeg skal gøre. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Differentialkvotienten
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har store problemer med et bevis. Beviset er F(x)= kvadratroden af x. Jeg har selve beviset fra bogen, men har svært ved at finde ud af hvad der sker fra led til led. Håber der måske er nogen, som vil hjælpe. På forhånd tak. -
Trigonometri spg.
ForumindlægHejsa :) Jeg har et spørgsmål ang. en opgave i matematik jeg ikke kan finde ud af .. Opgaven lyder således: Gør rede for at en trekant med sidelængderne 9, 12 og 15 er retvinklet' - Nogle der er flinke at hjælpe mig på vej med denne? :) På forhånd tak :) -
Stat var
ForumindlægHej folkens. Sidder lige med en opgave i matematik hvor jeg skal bestemme de 2 konstanter a og b i funktionen L(t)=at+b. Hvilken metode skal jeg bruge når jeg kender de to variablers værdier ud fra en tabel? -
Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?
ForumindlægHej allesamen! jeg har fået dette spørgsmål "Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?" i en matematik rapport, og jeg aner ikke hva der skal svares til det? Det ville være rigtig lækkert med en stor hjælp?? Mvh Natja :-) -
ln og log
ForumindlægKan man godt sige følgende om ln og log: Den naturlige logaritme virker efter princip som 10-tals-logaritmen, den har dog et andet grundtal, nemlig e (Eulers tal). Er denne formulering rigtig, eller er den for kringlet? Dette er til en matematik emnerapport om logaritmer. -
differentialregning
Forumindlæghej jeg har mundtlig eksamen i matematik på fredag og jeg er meget i tvivl om et spørgsmål om differentialregning. hvad betyder : f er diff. i x0 hvis f(x0)-f(x)/x0-x går mod ét tal for x-->x0 Håber I kan hjælpe. -
en sammenhæng
Forumindlægder står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret.. -
Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?
ForumindlægHej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk? -
Boxplot
ForumindlægHey. Jeg skal op i matematik i morgen tidlig og er lige ved at få det sidste på plads. Jeg er lige ved statistik og tæntke så - hvorfor bruger man egentlig et boxplot ? Hvad er grunden til at man ikke bare bruger søjlediagram eller sumkurve ? -
Noter til Mat A Gymnasie
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundlig matematik A. Jeg har ikke fået lavet mange noter, og synes det vil være rart at supplere med flere. Er der nogen som sidder inde med noter, som de vil dele med mig, så bliver jeg rigtig rigtig meget glad. Håber det virkelig. Mange Tak vh FZ -
Løse ligninger
ForumindlægHej! Jeg har to ligninger, jeg simpelthen ikke kan gennemskue (nej, matematik er ikke lige mit fag) 1) Løs ved beregning 5-2/3x = 3x+1/6 2) Løs uligheden 3x-5 > 5x+3 -
3.grads polynomium
ForumindlægHej.. Jeg har lige brug for lidt notater/teori omkring et 3.grads polynomium. Nogle der kan hjælpe? For jeg synes det er lidt svært at forstå en Matematik A-bog.. Og der står ikke noget omkring det i min B-bog. Mvh. Birgitte -
Vinkelfrekvens
ForumindlægHej. Vi har noget om harmoniske svingninger i matematik og fysik, og støder hele tiden på begrebet vinkelfrekvensen (tegnet er et lille omega, ligner et w...) Hvad er vinkelfrekvensen? Der er ikke nogle vinkler i det, for vi har undersøgt en svingende fjeder, der gik op og ned...? :S -
hjæææælp!!
ForumindlægHej jeg er rigtig stresset fordi jeg skal aflevere noget matematik om 10 minutter. f(x)=0.25 altså en fjerde del. x3 - x2 - x+4 hvad giver det?? håber jeg kan få hjælp hurtigt! -
Andengradsligning
ForumindlægMit matematik er lidt rustent, og kan simpelthen ikke huske hvordan man ophæver parentesen i en ligning som dette. Det er altså hvad der er a, b og c jeg ikke kan finde ud af. Er der en sød sjæl der vil hjælpe? (x-3)^2-4=0
