Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 19841 til 19860 af 113755
-
sinus.. en opgave.. :)
Forumindlæghvordan regner jeg det her ud ? I en trekant betegner a,b og c sidernes længder og A,B og C størrelsen af vinklerne. Det gælder, at: a/sin A = b/sin B Beregn A, når B = 35 grader, a = 4 grader og b = 6 grader. -
Reducering
ForumindlægHej, Nogle som vil hjælpe med denne reduceringsopgave: (a+b) * (a-b) + b* (b+2a) Jeg er med på, at jeg skal benytte mig af den kvadratsætning som lyder : (a+b)(a−b)=a2-b2 Det som jeg finder en udfordring ved er hvad der skal stå bag lighedstegnet. Nogle som kan komme med en uddybende f... -
Ang. matematik
ForumindlægHej. jeg vidste ikke lige, hvor jeg skule slå dette op henne herinde, men nu spørger jeg og håber I kan svare mig. Jeg var til skriftlig matemtik A d. 22 maj 2015. Der skete så det at jeg var så ufattelig træt fordi jeg ikke kunne sove om natten op til d. 22 og kunne ikke tænke eller noget inde ... -
hjælp please!
Forumindlæghej. jeg sidder og har gang i nogle ligninger til min blækregning og er gået i stå ved en af dem. undersøg om nedenstående er korrekt: 2/ab-b2 + 2/a2+ab - 4/a2-b2= 2/ab jeg har prøvet at gange dem ud i parantecer, men derefter har jeg svært ved at sætte dem på samme brøkstreg eller først give de... -
Har du brug for hjælp til ENGELSK MUNDTLIGT?!
ForumindlægHej - skal du snart op til din første engelsk mundtligt (folkeskolen) eller måske din sidste engelsk mundtlige eksamen (gymnasiet) og har nogle problemer, så kom hid! For jeg er villig til at hjælpe personligt gennem besked eller e-mail! Er en dimitteret IB student og har haft engelsk på et høje... -
Bevisførelse
ForumindlægHej alle Hvordan beviser jeg at (-a - b)^2 = a^2 + b^2 + 2ab Tak på forhånd -
Real analyse:
ForumindlægFor to åbne set A og B må det gælde at A+B er åbne. Dén har jeg svært ved at eftervise. Én der kan fortælle hvordan det skal gribes an? -
logaritme - sjov på c-niveau
Forumindlægnogen der kan hjælpe med en logaritme-opgave? log(x+2) - log(x) ved man skal bruge formlen: log(a) - log(b) = log(a) / log(b) man kan ikke komme videre.. :( -
cos & sin !
Forumindlæghej nogen der vil hjælpe mig med denne opgave ? i trekant ABC er C=90 grader, b=6 og c=7. Beregn a,A og B ved godt man skal bruge sinv og cosv. men er ikke sikker på hvordan man løser .. tak på forhånd. -
sin og cos
Forumindlægi en retvinklet trekant får du givet følgene: a) A=90C a=28,3cm c=16,7cm bestem vinklerne B og C samt siden b forståår ikke hvordan jeg skal bruge sin og cos... -
bestem afstanden
Forumindlægjeg sidder fast i denne opgave og mit facit giver ikke det samme som i facitlisten:( forstår seriøst ikke hvad jeg gør galt i de her opgaver. tak på forhånd:) opgave 1: en linje l er givet ved ligningen y=0,75x+2 a) bestem afstanden fra punktet P(7,1) til linjen l. det oplyses, at linjen l... -
->TYSK eksamen<-
ForumindlægJeg interessert i at vide, om man må tage ordbog med til tysk mundtlig eksamen, hvis man selv "skriver" den af?! -
svensk eller norske tekst
Forumindlæger her nogen som ved om man kan komme op i en norsk eller svensk tekst til eksamen, hvis man har opgivet en norsk og en svensk tekst? -
Dårlig lærer
ForumindlægHej! En af mine lærere afleverer ikke vores rapporter tilbage inden vi skal til eksamen (hvis vi skal), og jeg synes bare at det er så dårligt! Er det overhovedet lovligt? -
skulptur, keramik og arkitektur i old?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til oldtidskunstskab og tænkte bare på om der var nogle der vidste hvor meget sådan noget som keramik, skulptur og arkitektur skal fylde til en eksamen? -
stileksam giv karekter
Forumindlæghej er der nogen der gider giv en karekter, på min stil som jeg har lavet idag i eksamen og i må gerne var ærlig hvis jeg ikke er bestået tak -
Specialisering i dansk landbrug - hjælp til simpel model
ForumindlægHejsa, er der nogen der er så venlige, at kunne forklare mig hvad denne model viser? Jeg kan simpelthen ikke forstå den. Mange tak på forhånd, da jeg skal op til eksamen i morgen :) -
spørgsmål???
Forumindlægheey jeg har et spørgsmål. Hvis man dumper matematik skr.. eksamen, og har fået 10 i mundtlig. Er man så dumpet eller bestået?? -
Martin Luther King dispostion
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig eksamen i engelsk i år. Mit emne er Martin Luther King. Er der nogen der har forslag til dispostionen? På forhånd tak :) -
tema eller tekst vigtigst
ForumindlægAng. spansk eksamen mundtlig Hvad er vigtigst at snakke om: selve temaet eller selve teksten man har fået? Jeg skal op om en uge..
