Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 19861 til 19880 af 169995
-
Intelligent Design
ForumindlægEr der ikke lige et par biologer, der vil sige et par ord om, hvorfor Intelligent Design-teorien ikke holder? -
binome ligninger
Forumindlægjeg er helt lost i denne her binome ligning:z^6 = -352 - 936i(a) Vis ved indsættelse, at 3-i er en af rødderne.(b) Find ved benyttelse af den opgivne rod 3-i også de andre rødder i ligningen -
MatØkonomi -> Aktuar?
ForumindlægHejsa. Jeg skal begynde på Matematik-Økonomi (bachelor) efter sommerferien, hvorefter jeg overvejer at tage forsikringsmatematik (kandidat). Årsagen er ikke manglende snit, men mere, at jeg endnu ikke er sikker på om jeg vil være matematiker(i hvilket tilfælde det nok bliver forsikringsm... -
logaritmeregneregler
Forumindlæghar lavet nogle noter til logaritmeregneregler, som jeg bedst forstår dem. ved godt der er andre måder at skrive dem op på, men dette er nemmest for mig, er bare ikke sikke på om jeg kan bevise dem sådan, jeg tænker på den venstre side af lighedstegnet har vedhæftet dem -
DNA - koder
ForumindlægHej.. :-) Nedenfor er et lille udsnit af genet, en gensekvens, for det samme stofskifteenzym hos en ged og et får. De tal nedenunder angiver det første nucleotid i koden for de tilsvarende aminosyrer. Jeg har lige nogle spørgsmål til det, som jeg håber nogen kan svare mig på.. Ged 5’-... -
Skriftlig dansk
ForumindlægHvilke emner var oppe i dansk skriftlig eksamen sidste år i HF? -
Søger en kemi hjælper! mod betaling
ForumindlægJeg søger en der vil hjælpe mig med mine kemi eksamens spørgsmål mod betalling -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen.. vil bare lige spørger om der er nogen af jer der har været op til dansk eksame sidste år? -
Skr. årsprøve tilbage?
ForumindlægFår man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter? -
Tværfagligt - Vandkraft
ForumindlægVi er en gruppe, som der har trukket vandkraft til eksamen. Er der nogle der har ideer til forsøg, modeller eller lign...? -
en virksomheds bruttoomsætning
Forumindlæghej. Jeg har fået givet nogle matematik opgaver jeg skal indrage i min sro opgave, problemet opstår ved selve disse opgaver, og jeg håber der er nogle der kan hjælpe. Opgave 2 En virsomheds bruttoomsætning B(p) ved prisen p difineres ved den afsatte varemængde gange pris B(p)=A(p)*p ... -
S: Finansøkonom bøger
ForumindlægHejsa da jeg ikke længere går på uddanelsen står jeg inde med en masse bøger som jeg gerne vil ha solgt. De sælges helst samlet. Bøger fra Finansuddannelsen • Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne – Søren Holm-Rasmussen, Jens Ocksen Jensen, Lone Hansen. Fra 2008 • Erhvervsøko... -
Sammenhæng mellem integral og stamfunktion
ForumindlægJeg er igang med at læse op til eksamen og laver til det formål dispositioner til de oplyste emner vi kan komme op i. (Mindst) en af dem sidder jeg dog fuldstændig fast med. 8. Integralregning. Du skal bevise integralregningens hovedsætning om sammenhæng mellem integral og stamfunktion: f konti... -
Vedr. citering og henvisning. Blandet meninger?
ForumindlægJeg skal op til Engelsk A eksamen til sommer. Til den skriftlige er jeg i tvivl om, hvordan/om jeg skal henvise til side og linjenummer for hvert citat. Jeg finder det yderst besværligt og tidskrævende at skulle tælle hvilken linje citatet er på, for så derudover at skrive det ind, samt fodnote ... -
Hjælp til nyttige franske sætninger
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til mdt eksamen (STX B-niveau), og i den forbindelse vil jeg gerne høre, om følgende sætninger kan siges på fransk: - Dans cette photo (på dette foto) Kan man sige "dans" eller er det mere rigtigt at sige "sur"? - Il a l'air extravagante Hvo... -
Integralregning
ForumindlægJeg sidder lige og forsøger at gennemgå de spørgsmål jeg har feåt opgivet til den mundtlige eksamen, men jeg har problemer. Dette er hvad jeg skal kunne. - Definer stamfunktion og omtal nogle regneregler for stamfunktioner. - Bevis sumreglen ∫(f + g)(x)dx = ∫f(x)dx + ∫g (x)dx og kons... -
Terminsprøve - Engelsk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i engelsk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes i hvad man kan og hvad man mangler ... -
GSK som aftenundervisning?
ForumindlægEr der nogle der kan anbefalde en god skole, hvor det er muligt at tage et GSK kursus i engelsk a som aftenundervisning? -
Hvad er mit Kvote 2 snit?
ForumindlægHvad er mit Kvote 2 snit? Jeg har søgt ind på Æstetik & Kultur via Kvote 2 i Århus. Deres kriterier vægter udelukkende på gennemsnittet af de studierelevante fag. Kvote 2 kvotient (2010) = 7,9 De studierelevante fag er: Dansk A Engelsk B Historie B Fremmedsprog B Jeg har fået følgende k... -
formel til andengradsligning
Forumindlæghej! forstår ikke hvordan man regner fra det ene etil det andet:Dette er en (del) af beviss for formel til løsning af andengradsligning x^2+(b/a)*x+c/a=0 <=>(x+b/2a)^2=b/2a)^2-c/anogen der grundigt kan forklare mig hvordan man går fra det ene til det andet?tak...
