Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19861 til 19880 af 33057
  • Mat parabel opgave

    Forumindlæg
    Hej alle. Nogle der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? dvs. skrive fremgangsmåden :) En parabel er gived ved: f(x) = ax^2 - 4x + 4 a) Bestem a, så parablen får toppunkt i (1,2). Mange tak på forhånd!
  • Integralopgave

    Forumindlæg
    Hej :) www.markjensen.dk/integral.jpg Jeg skal løse denne opgave i matematik, men jeg synes jeg kommer til at køre lidt i ring :S Sorry for det meget store billede. Håber I kan hjælpe mig med løsningen. Hilsen Mark
  • hjælp med teorier for acceleration og de-acceleration.

    Forumindlæg
    jeg har brug for hjælp i en matematik/fysik opgave. jeg skal bruge forskellige teorier for acceleration og de-acceleration. så hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode sider om netop det emne, ville det være super fedt hvis i gad skrive det til mig.. tak på forhånd.
  • Alkohol: Mat+Bio

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag?
  • Førstegradsligning

    Forumindlæg
    Jeg skal i en matematik opgave gøre rede for at denne ligning: (x-1)*(4x-8)=0 giver x = 2, men desværre kan jeg ikke få resultatet til det. Nogen der kan hjælpe?
  • Tangent og differentialregning

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave for i matematik, men har forgæves forsøgt at finde ud af den. Please hjælp mig! Bestem tangenten til y = x^2 i punktet (-5,25). Jeg forstår godt hvad en tangent er, men ved ikke hvordan jeg skal finde den ud fra disse oplysninger. Mvh
  • funktioner

    Forumindlæg
    Matematik, C Tegn graferne for funktionerne f(x)=1.3*x+1 g(x)=-0.5*x+6 a) Aflæs skæringspunktet i koordinatsystemet b) Beregn skæringspunktet Er dette forkert? http://f69.myupload.dk/getfile/1MrqdhRYK
  • reducering skrives ind på computeren?

    Forumindlæg
    Ja, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b)
  • Simpel Mat med brøker

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal hjælpe min kære kusine, som går i 8. klasse, med noget matematik og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gør! Meget pinligt 3/x=5 nogen som kan hjælpe?
  • Primfaktorer

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal regne primfaktorerne ud på 37, 1964, og 511 Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle bestemte måder som man kan bruge til at regne det ud, da jeg har siddet meget længe og ikke har løst det endnu. Tak på forhånd :D
  • Karakterer

    Forumindlæg
    Hej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet?
  • karakter

    Forumindlæg
    Hej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet?
  • 3. gradspolynomier?

    Forumindlæg
    Jeg er virkelig på skråtten! jeg sidder med en matematik rapport, og skal finde rødder i nogle 3. gradspolynomier.. men jeg aner virkelig ikke hvordan man gør? jeg har kigget lidt rundt, men jeg føler mig mere og mere på røven. any help? Lise Lotte.
  • Dividere med opløftede tal

    Forumindlæg
    1) (AB)^2/(A)*(B) 2) og (AB)^2/(A)*(B) Mit bud vil være at 1) = AB og 2) = A ..og er næsten stensikker på at det er forkert. har desværre glemt mit matematik.
  • Gør rede for sin, cos og tan

    Forumindlæg
    Hej, skal lave matematik rapport for første gang og på helt bar bund med det her spørgsmål! Du skal gøre rede for sin, cos og tan i retvinklede trekanter. Det kan godt være jeg ikke er særlig klog, men hvad skal jeg svare til det?
  • hjælp. lineær programmering

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg sidder med en kæmpe matematik aflevering, om lineær programmering. og en af opgaverne lyder at jeg skal skrive en indledning omkring emnet. er der nogle af jer der har nogle idéer om, hvad jeg kan skrive`? tak for hjælpen. Hilsen Mig. (:
  • Equation Editor

    Forumindlæg
    Hey :) Jeg sidder lige og laver matematik aflevering på computeren og jeg bruger Equation Editor (Word 2003) Her kommer spørgsmålet så: Hvordan laver man mellemrum i Editor, når man skal skrive noget. For det nytter ikke at trykke på mellemrum. Er der nogen, der ved hvordan man gør det?
  • Vinkelhalveringslinje

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC?
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg slet ikke kan se mig ud af.... Er der nogen der kan være søde at forklare den? Bestem forskriften for den lineære funktion, ??, når det oplyses at ??(−2) = 3 og ??(14) = 7
  • Trekant ABC???

    Forumindlæg
    i trekantABC er a=5, b=10 og c=7. Tegn en skitse og beregn trekantens vinkler. har brug for hjælp, for er dårlig til matematik og forstår ikke hvordan jeg beregne opgaven. skitse= er det bare en trekant?