Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 19861 til 19880 af 34078
-
Prærieindianernes religion
ForumindlægJeg skal op i religion, men har været en del fraværende i en periode her i 3.g.. Det har resulteret i, at jeg næsten ingen notater har fra da vi gennengik Prærieindianerne. Er der nogen der ligger inde med nogen gode notater, vil jeg meget gerne se dem! På forhånd tak og held og lykke til alle.. -
cos el sin
Forumindlæghej er denne retvinklede trekant cos c er 17 A 38 grader C 30 grader cos A = b/c cos(38) * 17= 13,40 cm b= 13,40 -
cos
Forumindlæghej hvis jeg har mellem A og B 17 cm og vikel A er 38 grader skal jeg så bruge cosinus -
Er nervøs og ked af det
ForumindlægHej Jeg har lige været op i skriftlig dansk og er bange for at ikke bestå. Er der ikke nok nogen der vil kikke min stil igennem og komme med en karakter? -
Hvordan udregnes eksamenskarakterer?
ForumindlægMit foreløbige eksamensresultat viser, at den vægtede sum af mine årskarakter og eksamenskarakterer er 336, samt at summen af anvendte vægte er 31. Jeg har 5 A-fag og agter at søge ind på en videregående uddannelse til næste år. Mit spørgsmål er da, hvordan mit snit bør udregnes, og hvordan afru... -
differentialligning!?!
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg kan simpelthen ikke løse følgende opg. dV/dt=0,1*V^2/3 hvor det oplyses at til t=10 er V=64 Der ønskes: Bestem V som funktion af t! Hvordan gør man? HJÆLP -
Analysering af en sang?
ForumindlægHej Der skulle vel ikke være en der har en gennemgang, trin for trin, om hvordan man analysere en sang? Fx når man skal lave en digt analyse. Og så en forklaring til de forskellige begreber. Samt hvilke begreber der er smarte og blæret at sige når man skal op. Vil jeg sætte utrolig meget pri... -
Studierapport
ForumindlægJeg skal til AT-årsprøve på fredag. Skal jeg tage min studierapport med til den mundtlige årsprøve? Hvis ja, hvad skal jeg bruge den til? For dem af jer, der har glemt det, så er studierapporten den oversigt over AT-forløber, man har lavet. -
Simpel opgave!!
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x)=(1/2)x^2 g(x)=2x Graferne for de to funktioner afgrænser en punktmængde, der har et areal. 4 til 0 Hvad er arealet?? 16/3?? På forhånd tak -
hjææælp det er meget meget meget vigtigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghvordan ville i fortolke denne reklame. altså smirnoff green apple twist???????? hjæææææææææælp skal op i mundtlig dansk imorgen... -
Mellemkrigstiden og perspektivering
ForumindlægHej, er der nogen der har en eller flere ideer til hvad man kan perspektivere mellemkrigstiden til idag. Jeg tænker lidt selv den økonomiske krise, da der jo dengang var oprør, stor arbejdsløshed og krise grundet børskrakket i '29... Men har i en ide som kom gerne med den. ... -
Eksamenssæt fra august-september 2003-8-5
ForumindlægHey Jeg sidder og kigger på delprøven uden hjælpemidler fra 2003, og synes at opgave f) virker lidt kryptisk. Jeg kan desværre ikke skrive opgaven ind her, da der indgår et skema, men jeg håber der er nogen som kan forklare mig hvordna den skal løses. Kræver åbenbart lidt mere matematisk snilde e... -
hvorfor kastede usa atombomber over japan
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kort kan fortælle mig hvorfor USA kastede atombomben over japan (Hiroshima) ? Var det kun for at vise Sovjetunionen at de er stærkere og at de har magten ? og hvorfor skulle det gå ud over Japan ? -
Rødforskydning
ForumindlægHej Er formlen for rødfoskydning ikke: z = Δλ/λ? Hvad er følgende formel så? λ/λuds = z + 1? Jeg forstår det ikke.. -
hvordan består man matematik?
ForumindlægHej til alle. Jeg tager matematik på VUC og skal afslutte matematik. Hvordan består man dette? Tager man gennemsnittet af den skriftlige om den mundtlige karakter(Som så skal være over 2), eller skal man have minimun 2 både mundtligt og skriftligt? Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Glædelig ... -
differentialligning
ForumindlægHej allesammen!! Jeg er lidt i tvivl om denne opgave, da jeg ikke er sikker på hvordan man skal gribe opgaven an: Gør rede for, at funktionen f(x)=2+4x+e^2x er løsning til differentialligningen dy/dx =2y-8x Hvordan skal dette gøres.. På forhånd tak -
Hjælp!!! Har et lavt gennemsnit!!!
ForumindlægHej allesammen Jeg skal efter sommerferien starte i 9. Klasse, og har i lang tid haft en drøm om at komme ind på medicinstudiet:) jeg har desværre en meget lav snit på 6 og føler mig håbløst da jeg hører at mange forbedre deres snit mens at jeg sidde fast i med mine karakter selvom jeg øver. fx ... -
forklaring til ligning!
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at løse den og give en forklaring på hvordan den løses? 2x^2 -6x + 4 = 0? -
HLÆLP...!
ForumindlægHej allesammen. Har brug for lidt hjælp ang. karaktergennemsnit. Nu er det sådan at jeg ønsker at læse psykologi, hvis laveste gennemsnit man kan komme ind på i DK (Ålborg) lige pt ligger på 9,4. Jeg bliver student om en måned med et forventet gennemsnit på omkring 9,2-9,4, så har måske en chan... -
syrebase
Forumindlæger der nogen der kan give mig syre og base eksempler om jeg vil løse skal være sikre på at jeg har styre på den hvordan kan man se forskel på om det er syre eller base
