Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19901 til 19920 af 31486
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    En prøve af et radioaktivt stof har aktiviteten 82 kBq. 2 døgn efter er aktiviteten aftaget til 35 kBq.\n- beregn stoffets halveringstid?\n- hvor mange radioaktive kerner indeholdt prøven ved første måling?`\n\nNogle der kan hjælpe? Er stået helt af..
  • Beregn vinklen fra rumsonden

    Forumindlæg
    Se vedæftede fil for opgaven... Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået formuleringen af opgaven Er det vinklen jeg skal finde, eller noget helt andet? Jeg ved ikke om jeg må bruge de værdier der ligger på nettet omkring jordens radius/omkreds til at beregne opgaven. Findes der en måde ...
  • Gangetegn i word

    Forumindlæg
    Er der nogen genvej til at skrive dette gangetegn · i word? Jeg plejer altid at finde det oppe i menuen, men det tager sin tid. Jeg gider ikke at bruge tegnet *
  • f '(x) af denne funktion

    Forumindlæg
    Halløjsa\njeg er i tvivl om den afledede af denne funktion:\n3-1/(x+2)\nHvordan findes den?\nPlease hjælp
  • Sandsynlighed for Lotto

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et lille problem. Jeg har glemt alt om sandsynlighedsregning, men nu skal jeg udregne hvad sandsynligheden for at vinde i Lotto er. Håber meget der er nogen som kan hjælpe mig og forklare hvordan det skal udregnes (-:
  • Definition af en funktion?? (haster lidt)

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er ved at lave en matematikopgave, hvor jeg skal definere funktionen f(x)=2x^2+14x+24.. Er der nogen der ved hvordan man gør??
  • Populærvidenskabelig litteratur om kemi

    Forumindlæg
    Nu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik.
  • 2. gradsligning i 9. klasse

    Forumindlæg
    Havde I om 2. gradsligningen i 9. klasse? Ikke nødvendigvis beviset, men bare løsningsformlen?
  • Hvordan man regner pund ud?

    Forumindlæg
    Er der nogle herinde, som godt ved hvordan man regner pund ud ?
  • renteregning?

    Forumindlæg
    nu er det ikke en rente jeg skal regne ud. men jeg ved at en skov bliver reduceret med 0,9% om året. jeg skal så regne ud hvor mange procent der er tilbage i 2083 når man starter i 1983. Tror mit renteregning ligger for langt væk for det er da det som jeg skal bruge ik??
  • Janteloven

    Forumindlæg
    Hej!\n\nVille bare lige hører hvilken betydning du mener janteloven har for det danske samfund/danskernes sind??\n\n
  • Antal eksamener?

    Forumindlæg
    Så vidt jeg har forstået skal man op i 10 eksamener i alt. Men den tæller den obligatoriske skriftlig engelsk eksamen man er til i 2.g med som en af de 10 eksamener, når man har engelsk på højt niveau, hvor man så får en skriftlig eksamen igen?Vh. Smizze
  • Isolering i varmekapacitet

    Forumindlæg
    Du har et system bestående af 10 kg glas og en ukendt mængde PVC ved 0 ºC og 101,3 kPa (dvs. atmosfæretryk). Den specifikke varmekapacitet for glas er 500 J/(kg·K) og for PVC 1670 J/(kg·K). Der er tilført systemet en varmeenergi på 257 kJ og systemet er opvarmet 20 K. Din ubekendte er nu mas...
  • Fejlbedømmelse?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har idag modtaget min terminsprøve i fysik. Jeg tror jeg har ret i min sag, når jeg synes den er blevet fejlbedømt. Jeg havde en snak med min lærer, hvor han gennemgik mine svar og fortalte, hvad jeg havde fået af point for hver enkelt. Jeg fortalte ham at jeg var uening og han gav mig re...
  • Bestemt Integral

    Forumindlæg
    Hvordan laver jeg disse? 2eS (1/xlnx)dxe2eS (lnx/x^3)dxee^2S (1/x(lnx)^3)dxePlease hjælp
  • Hjælp søges.

    Forumindlæg
    At køre med et bestemt taxafirma i dagtimerne koster 33,00 kr. i startgebyr samt10,55 kr. pr. km. Det antages, at der ikke betales for ventetid.a) Opstil en formel for sammenhængen mellem turens længde (antal km) og detbeløb, man skal betale for turen.b) Hvor langt kan man køre for 200 kr.?
  • en svær opgave

    Forumindlæg
    Hey er der nogen der vil hjælpe mig eller give mig nogle hint til at løse den opgave, opgaven finde på siden:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1999/9984.pdf
  • Differentialregning.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en aflevering, hvor jeg skal først regne opgaver ud, først uden lommeregner og derefter med lommeregner. Jeg kan lige give et eksempel på en af opgaverne: 1.018. Hvordan skal jeg regne den ud uden lommeregner? Og hvordan med? Derefter er der en opgave med blandede opgaver. ...
  • hvordan kan jeg komme ind på DTU

    Forumindlæg
    hej jeg er 14 år og min drøm er komme ind på DTU men jeg har en problem jeg får ikke så gode karakter men jeg er god nok til det natursfag og ville spg om hvor høj man skal havde i karakter og skal man tage stx for at vidergående kan man ikke også tage htx og så gå ind på DTU
  • a,b,c = sproglig, x,y,z = matematisk

    Forumindlæg
    Plejer det ikke at være sådan, at de første bogstaver i alfabetet bruges til de sproglige klasser/studieretninger, de sidste bogstaver minus æ, ø, å er matematiske og "dem i mellem" er samfundsfaglige/kreative og hf-klasser?