Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 19901 til 19920 af 32900
  • Inspiration farvestoffer SRP

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive min SRP i Matematik A og Kemi A om lineær algebra (matrix) og farvestoffer, og savner lidt inspiration til opgavens opbyggelse med videre. Er der nogen, der har skrevet en SRP i et lignende emne tidligere og har lyst til at dele ud af den?
  • HJÆLP! kan simpelthen ikke se mig ud af det?

    Forumindlæg
    Hej hej :-) Er der et rart menneske som er god til denne irriterede slags matematik? En kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund.
  • Sproglig.

    Forumindlæg
    Hej, jeg er rigtig god til sprog, jeg kan 4 sprog flydende MEN jeg er rigtig dårlig til matematik og alt det andet der følger med, så jeg ville bare lige høre hvilke jobmuligheder der findes? og behøver man en studentereksamen?
  • Areal af fuglevinger

    Forumindlæg
    Har den her halv forvirrende opgave for i matematik. Jeg skal finde arealet af nogle fuglevinger. (Kig på billedet under) Der står der er 2,2 meter fra vingespids til vingespids. Og tegnene er 0,5 centimeter. Hvordan gør jeg?
  • Sinus og cosinus

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en matematik aflevering, hvor jeg har problemer med nogen af spørgsmålene. I opgave 3 har jeg kun problemer med spørgsmål d. Hvis der er nogen, som kan hjælpe med at forklare, ville jeg være meget taknemlig. Hav en god aften. :)
  • Bevis for rumfang af pyramide?

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal skrive SRP i ægyptisk matematik, og skal derfor sammenligne ægypternes måde af beregne rumfaget af en pyramide med "vores" måde. Derfor vil jeg spørge om I kender til et "svært" moderne bevis for rumfang af pyramide? :)
  • ln og log

    Forumindlæg
    Kan man godt sige følgende om ln og log: Den naturlige logaritme virker efter princip som 10-tals-logaritmen, den har dog et andet grundtal, nemlig e (Eulers tal). Er denne formulering rigtig, eller er den for kringlet? Dette er til en matematik emnerapport om logaritmer.
  • Målene på kvisten

    Forumindlæg
    Hej vi har en matematik opgave målene på kvisten g =468 cm, h =225,i=158,6 cm Udheng på kvisten er 30 cm.Vi skal beregne side højden k.Hvordan vi løser den opgave .Vi kan ikke lave den alene
  • Reducer ligning

    Forumindlæg
    Jeg stinker til ligninger, så er der et sødt matematik geni der vil hjælpe mig ? Reducer følgende udtryk mest muligt: −s2 + u(2s + 3) + u2 .. i behøver ikke lave det hele, bare hjælpe mig på vej. Vil meget gerne lære det. Tek :)
  • HJÆLP til SIR-model

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp til at se om jeg mangler noget relevant i forhold til min SRP, hvori jeg skriver om SIR-modellen i matematikdelen. Er der en venlig sjæl, der vil læse og rette min matematik del?
  • Hvorfor er ”k” overflødigt ved bestemte integraler

    Forumindlæg
    Jeg står og skal til eksamen i mundtlig matematik. Vi har fået et spørgsmål der lyder: Hvorfor er "k" overflødigt ved bestemte integraler? Hvordan gør man bedst muligt rede for dette ?? På forhånd tak
  • Formler

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan hjælpe. Mvh. Christina.
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Mit matematik er lidt rustent, og kan simpelthen ikke huske hvordan man ophæver parentesen i en ligning som dette. Det er altså hvad der er a, b og c jeg ikke kan finde ud af. Er der en sød sjæl der vil hjælpe? (x-3)^2-4=0
  • Underviser søges

    Forumindlæg
    Kan du hjælpe min søn med opgaveløsning på 3.g niveau i Matematik A ? Du skal kunne hjælpe i ca. 1-2 timer 2 gange om ugen. Du skal kunne bruge Texas Voyager 200. Vi bor nord for Kbh. Du skal kunne begynde hurtigst muligt
  • Haster.... Hjælp....

    Forumindlæg
    Hej... Jeg er en pige på nitten. bor i den nordlige del af odense... Betaler selvfølgelige for hjælpen... Jeg har brug for hjælp til 3 matematik projekter på A-nivaeu. Som jeg skal have afleveret inden den 15.5.2008.. Har brug for hjælp til at lave dem... Hilsen Henriette
  • --->FSA<---

    Forumindlæg
    HEJ ALLE SAMMEN! Er der nogen der ved hvor jeg kan få alle svarer i FSA Matematik eller noget andet? Skal hurtigt bruge det, fordi jeg prøver at rette en FSA ark... :S Håber nogen der ved det.. ..::TAK::..
  • tangent til parablen - bestem p

    Forumindlæg
    Hej igen igen :b Ville høre om der var et matematik geni der kunne hjælpe. Opgaven lyder: Linjen Y = -2x - 5 er tangent til parablen Y = x^2 - 6x + p. Bestem tallet p. Tak på forhånd :)
  • Læg opg. uden hjælp. ud til øvning!

    Forumindlæg
    Jeg tænkte at de der skal op i matematik A på onsdag kunne have gavn af at få en masse opgaver til delen uden hjælpemidler - det ville jeg i hvert fald selv. Så hvis nogle ligger inde med nogle af disse eksamensopg. uden hjælpemidler, så læg dem endelig ud! :)
  • Log og ln

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98
  • Skriftlig mat b eksamen..

    Forumindlæg
    Hejsa folkens.. Der er j mange der skal til skriftlig matematik b eksamen nu her på onsdag og så vil jeg bare lige høre, om der er nogle af jer der skal eller var sidste år, som kender nogle gode måder til hvordan man læser op.. eller om det overhovedet er nødvendigt for den sags skyld? Mvh. Annie