Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 19901 til 19920 af 34132
-
vektorregning
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af flg. opgave: (v = vektor, tv = tværvektor) I en orienteret plan gælder for trekant ABC at vAC = 3/2vAB + tvAB Bestem trekantens vinkler. Hvordan kan det lade sig gøre, når man ikke får andre oplysninger? Hvad skal man bruge? På forhånd tak! -
Projekt - forandring
ForumindlægHej. Vi er to piger, der går i 9. Klasse. Vi har i pt. I skolen, gang i et projekt, og vi skal have fundet ud af et underemne. Vores overemne er forandring. Vi skal have nogle naturvidenskabelige fag, og noget samfundsfag, måske historie eller religion inden under. - vi har t&am... -
De Fem Trekantstilfælde .. Mat.
ForumindlægHeii. Kan du/I meget nemt forklare mig hvad de fem trekants tilfælde går ud på og hvornår de bruges, ville være en kæmpe hjælp. Må meget gerne forklares nemt og enkelt. Evt. med eksempler hvis muligt :) -
Hastighed?
ForumindlægHar givet følgende model til at beskrive vands bevægelse gennem jord: f(t) = 2,4 * sqrt(t) f(t) = antal cm vandet er trængt gennem jorden t= antal minutter. Skal så bestemme hastigheden som vandet trænger frem i jordlaget efter 4 minutter??? Men kan ik lige se hvordan... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
Primtal
ForumindlægKan 20 skrives som en sum af to primtal? (Skriv regnestykket og svaret, tak) -
Uploadning af opgaver
ForumindlægHej Hvis man vil uploade en opgave her på sitet, skal det så være en doc-fil man skal sende? Eller må jeg godt bare uploade min pdf-fil? -
Lommeregner.
ForumindlægHvordan indtaster man x0 på lommeregneren. Altså så 0 er under x? Det modsatte af x^0. Kan simpelthen ikke finde ud af, om det kan lade sig gøre? -
monotonilinje
Forumindlægnu har en jeg en diffenrentialkvotient: f'(x)= (x-1)^2 * (x+3)^2 * (x-2) når jeg så sætter f'(x)=0 får jeg x = -3 og x=1 og x= 2 så skal jeg lave en monotonilinje. Hvordan ved jeg om den er voksende eller aftagende altså markeret med minus eller plus? -
er videnskab en religion
Forumindlæghej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion? -
Bestemmelse af differentialligning!
ForumindlægHej! Håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg har brugt rigtig lang tid, på at løse den, og endnu ikke er fundet frem til et konstruktivt bud; I en model for udviklingen af individer i en population betegner N(t) antal individer i populationen til tiden t(målt i døgn). Den hastighed... -
Hjælp med opgave
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne her opgave (vedhæftet billed) er ikke helt sikker på hvordan man gør tak! - Michael -
Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk... -
RSA og Permutation
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl med min opgave, da der står jeg skal ''vis forskellige regler for permutationer og bevis nogle af dem'' Jeg ved ikke helt selv hvad det er for nogle regler, den eneste jeg har skrevet noget om er kombinatorik. Så ved jeg ikke om RSA, primtal osv skal med. ... -
Er i nød!HJÆLP
ForumindlægEr der nogen har har lavet en glimrende reklameanalyse, som har lyst til at senden den til mig? Jeg skal bare bruge den son inspiration. Sophie -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
Niveaukurver
ForumindlægSidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT? -
Bestem længden af BD i trekant ABC
ForumindlægI denne opgave får jeg at vide, at ?stålstangen BD er fastgjort i D, således at afstanden fra A til D er 3 m. Jeg skal nu bestemme længden af BD. Kan nogen hjælpe? På forhånd tak :) -
Perspektiver og begrænsninger
ForumindlægHej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella -
Optagelsesprøve Til Stx
ForumindlægHeeeej Allesammen Jeg skal til optagelsesprøve her om nogle måneder, men jeg er meeget nervøs over hvordan det er. Er der nogle som der har været igennem optagelsesprøven, der kan fortælle mig om hvordan det foregår om det er svært eller let.. hvad kommer man op i ... Kommer man op i Tysk hvis ma...
