Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19941 til 19960 af 158924
-
Valg af linje i gymnasiet?
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har besluttet mig for, at jeg gerne vil på STX: Jeg er meget tværtifaglig, men ved ikke, hvad jeg vil i fremtiden - hvilket gør, at jeg gerne vil have alle mulighederne, når jeg engang har huen. Til gengæld er jeg virkelig i tvivl om, hvilken linje der er smartest for m... -
1118* Løs følgende ligninger
ForumindlægJeg sidder med min matematik aflevering, og er kørt lidt død i nogle delopgaver. 1. lnx+ ln?(x+2)=3*ln2 2. log?(3-x)-logx=-2 3. log?(1+1/x)+log?(x+4)=0 4. ln?(x-1)-2lnx=3 De skal udregnes uden brug af cas. Håber der måske er nogen derude der ønsker at hjælpe! :-) -
AT kampen om det gode liv mat og his?
ForumindlægJeg skal til at finde et emne i AT. Fagene er Matematik (A) og Historie (A), nogen der har nogle gode forslag? Tak på forhånd. -
Er der nogle der vil læse min opgave igennem?
ForumindlægHej Jeg har skrevet en opgave i Matematik A, Historie A om Kryptologi Jeg håber der er nogle der vil læse den igennem på forhånd tak AJ -
dumpet eller ej?
ForumindlægHvis jeg har fået 7 i skriftlig matematik A niveau og jeg får 00 til skriftlig eksamen? har jeg så dumpet mat A eller ? -
Hjælp
ForumindlægHvordan læser man bedst op til eksamen i følgende fag. Dansk A (Mundtligt) Samfundsfag (Mundtligt) Matematik A (Mundtligt) EP -
Eksamensbevis etc.
ForumindlægHey... Skal starte på HTX her efter sommerferien og er lidt i tvivl omkring prøver, karakterer etc. Hvad kommer der til at stå på ens eksamensbevis? Kun eksamener eller også årsprøver, standpunktskarakterer, terminsprøver etc.? Hvordan er det med termins- og årsprøver? Har man det alle 3 år eller... -
HJÆLP. Reduction & ligninger.
Forumindlæghej, har lidt problemer med nogle opgaver til en afl. Opgavesættet er fra studentereksamen august 2008, matematik b. opgave 1: reducer (a+2b)^2) -a(a+4b). opgave 4: Løs ligningssystemet: 4x+5y = 13. x-y= 1. Håber i kan hjælpe mig ? :) -
Vektor HASTER
ForumindlægHej, vi har en mundtlig prøve i morgen og jeg skal bevise beviset for en vektor projiceret på en anden vektor, men jeg har lige et par spg. om beviset, derfor håber jeg at der er nogen der kan hjælpe? 1- jeg forstår ikke, at ba=k*vek.a?? hvad er k her? 2- er der en regel der siger, at hvis man... -
Hej, please hjælp...hurtigt!
ForumindlægEr der nogen som har beviserne for understående emner eller nogle hint til årsprøve matematik mundtlig...1.gTrigonometriDen retvinklede trekant.TrigonometriSinusrelationerne og arealet af en trekant.TrigonometriCosinusrelationerne.Den rette linjeParallelle og vinkelrette linjer. Vinkel mellem to ... -
Sin^2(x)?? sinus i anden?
ForumindlægSider lige og finpusser (eller måske nærmere grovhakker) mine fysik begreber til exame imorgen(!). jeg faldt over Sin^2 og jeg mindes aldrig at have hørt om det i matematik...Betyder Sin^2(x) = Sin(x^2) elller hva?og hvad med Sin^2(x) = 12 => x = sinus i minus første til kvadratroden af 12?håb... -
Kvartilsæt og bloksplot
ForumindlægHej folkens :D Jeg sidder og repetere noget matematik til min sidste eksamen i 3.g (Pyha!). Jeg sidder med en opgave som vi har haft om, VIRKELIG lang tid siden (måske starten af 2.g.. don't know) og har ikke kigget på sådan en type opgave siden. Jeg er dermed også så smart til at ikke have ... -
Euklids indflydelse på græsk arkitektur
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SRP, og har valgt emnet Græsk Matematik (His/Mat) med fokus på den store matematiske kunstner Euklid. Jeg vil fremføre det gyldne snit og i bund og grund snakke om hellenistisk tid. Men jeg mangler noget om den komparative analyse jeg skal lave. Jeg vil gerne und... -
Betydning
ForumindlægNår der står "Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de krævede niveauer) skal være mindst 6,0", er det så kun baseret på standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting... -
Hvilke karakterer tæller
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er tvivl om hvilke karakterer der tæller o gennemsnittet. Fx har jeg matematik på b niveau og jeg går i 1.g. Hvis det er jeg ikke trækker det til sommer når jeg skal til eksame, tæller min årskarakter så... -
vektore
Forumindlæghej jeg har lidt problemer med en opgave i matematik håber i kan hjælpe I et koordinatsystem er vektorerne a og b givet ved a=2t over 3 b=-4 over 6 1. Bestem for [t = 5] arealet af det parallelogram, som a og budspænder. 2. bestem t så a og b er parralelle 3. bestem t så a og b er ... -
Matematiske funktioner??
ForumindlægHej alle sammen Jeg har et spørgsmål vedr. a og b i de forskellige funktioner (lineære, eksponentielle og potens) I en lineær funktion er: a = hældningskoefficient b = skæringspunkt ved y-aksen I en eksponentielffunktion er: a = ? b = skæringspunkt ved y-aksen I en potensfunktion er: a = ? b ... -
Skr. eks. 1A SF
ForumindlægKortfattede svar til 1-årigt A-niveau, standardforsøget. De er meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold: Opg. 1 a) t=-5,5 b) I=26 c) Kugle: (x-2)^2+(y+4)^2+(z-8)^2=169 Plan: -3x-4y-12z+255=0 d) 1/6 * (1+e^x)^6 + k e) y=-8x+4 f) F(x)=1/3*x^3-2x^2+7x-5/3 Opg. 2 Plan: 2x-3y+z=0 Areal: T=... -
Diff... ? Hjælp!
Forumindlægnogen der har lyst til at hjælpe med en simple matematik opgave ?? -
Elektrondonerende sub. og elektrontiltrækkende
ForumindlægHej folkens, jeg sidder med et eksamenssæt, om at jeg skal angive hvorfor b er mere basisk end a. Jeg tænker, at elektrondonerende subs. giver jo elektroner til ringen, som gøre ringen mere reaktiv, og dermed. den negative ladning kan ikke fordeles over hele ringen, så elektrondonerende=mere basi...
