Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19941 til 19960 af 22747
-
Hvordan hænger knagerækken og syrer/baser sammen?
ForumindlægHej alle kloge hoveder :) Jeg skal op til fysikeksamenen om en måned, og nu sidder jeg og laver notater. Men jeg er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke kan knække; hvad er sammenhængen mellem knagerækken og syrer og baser?? Jeg har skrevet om hvordan metaller reagerer med syrer, men den anden ka... -
HJÆLP til SRP om svingninger
ForumindlægHej, Jeg er kommet godt i gang med mit srp i fagene Fysik A og Byggeri og Energi A, men der er en opgave i min opgaveformulering jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gribe an: Der ønskes en redegørelse for et dæmpet fjeder/masse-system (bevægelsesligning: mx´´ + bx´ + kx =0) – herunder en r... -
Århus - handicaphjælper
ForumindlægHej allesammen. Jeg søger råd og hjælp og evt. adresser jeg kan sende ansøgninger til vedr. en stilling som handicaphjælper eller lign. på plejehjem eller lign. steder i Århus. Mit største problem er dog nok, at jeg er ret lav, og jeg er før blevet "afvist" som personlig handicap... -
Graf for parameter fremstilling i TI-interactive
ForumindlægHej (: Jeg har i et forsøg i fysik filmet en lejetøjsbils bevægelse gennem en bilbane, hvorefter jeg i Logger Pro har fået x- og y-koordinaterne. Er der nogen der ved, om man ud fra x-koordinaterne, y-koordinaterne og tiden t kan få TI-Interactive til at bestemme parameterfremstillingen for bile... -
forvirring omkring resultater
ForumindlægHej alle:) Jeg har lavet et forsøg i fysik omkring opvarmning af vand med tre apparater samt deres nyttevirkning. Ud fra mine resultater fra mit forsøg har en induktionsplade den største nyttevirkning, kogepladen har den næststørste nyttevirkning mens elkedlen har den mindste nyttevirkning. Jeg ... -
Den kolde krig: Opstillede missiler
ForumindlægJeg er igang med mit studieretningsprojekt om den kolde krig og raketteknologi (fysik/historie). "Giv en redegørelse for den kolde krig med særligt fokus på raketkapløbet under den kolde krig. " Jeg er så kommet der til, hvor jeg skal undersøge hvor og hvornår der blev opstillet missile... -
Energi beregninger.
ForumindlægHejsa . En verden af fysik C , opgave 2,16. Ved et forsøg forbrændes 2,80 kg af et brændsel, og det registreres, at der frigives en energimængde på 44,2 MJ. Jeg skal så beregne brændsels værdien for 1 kg . Så jeg derved kan slå det op i et skema og finde ud af hvilket materiale der er tale ... -
Finde v(t), s(t) samt a(t) for fritfald med luftmodstand
Forumindlæghejsa jeg har et problem med en fysik/matematik opgave, hvor jeg skal finde v(t), s(t) samt a(t) for fritfald med luftmodstand medregnet. Problemer er jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre. Jeg ved det er noget med differentiering/integrering, men har ikke særlig godt styr på de to begreber Formlen ... -
Jobmuligheder for farmaceuter?
ForumindlægHej, jeg er ved at tage supplæringsfagene matematik A, fysik B og kemi B, og vil gerne blive farmaceut (evt. andet som bioteknolog, ingeniør i nanoteknologi, læse folkesundhedsvidenskab, eller lign). Jeg kan dog ikke rigtigt finde ud af hvad jobmuligheder for farmaceuterne er, hverken i Danmark e... -
Opgave - batteri og effekt
ForumindlægHej jeg er igang med nogle opgaver i fysik. Fik regnet alle, indtil jeg stødte i den sidste, som jeg slet ikke ved hvordan man skal beregne. Opgaven lyder: Et batteri har en hvilespænding på 4,5 V. Batteriet forbindet til en pære med resistansen 8,00 Ω, når den lyser. Polspændingen e... -
spørgsmål om syrer og baser!
ForumindlægHåber I kan svare på mine spørgsmål 1. Et salt er lavet af sammen satte ioner, men er en syre eller en base ikke også det? 2. Hvordan hænger syrer, baser og salte sammen? Er en syre eller en base bare en opløsning af et salt eller hvordan hænger det sammen? 3. Jeg har tænkt mig at fortælle om de... -
lysets frekvens/bølgelængde
ForumindlægHej jeg har et eksamenspørgsmål til Fysik B som lyder således: Lys sendes fra en ukendt væske til luft. Lysets frekvens i væsken er 5,09*10^14 HZ. Indfaldsvinklen er 30 grader og brydningsvinklen er 47 grader. Bestem lysets hastighed og bølgelængden i væsken, samt lysets bølgelængde og fr... -
El
Forumindlæghey folkens jeg skal løse en fysik opgave og er helt fortabt er der mon ikke nogen som kan give mig nogle formler eller hjælpe mig med at løse den. opgaven: Et batteri har en hvilespænding på 4,5V. Batteriet forbindes til en pære med resistansen 8,00§ når den lyser. polspændingen er 4,35V. ... -
Astronomi. afstand til månen og dens radius
ForumindlægGod aften Studieportals medlemmer Jeg har desværre udfordringer med en astronomi opgave, men kan ikke se I har den kategori indsat her så jeg har reflekteret på at astronomi og fysik kan nogenlunde sammensættes i et. Jeg har denne opgave (Jeg kan ikke umiddelbart sige om dette hører til matemat... -
Bevægelse i gravitationsfelt
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SSO i matematik og fysik og har lige fået min problemformulering udleveret. Den lyder: "Bevægelse i grvitationsfelt Du skal selv disponere opgaven, men besvarelsen skal indeholde følgende elementer: - En teoretisk gennemgang af differentialkvotienten. - Beskri... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
Reaktionsligninger.. ?
ForumindlægHeej. Jeg er 15 år, og går i 9 klasse. Jeg har fysik/kemi imorgen, og vores lærer har så sagt at vi skal lave en 10 minutters prøve med reaktionsligninger. Og jeg har prøvet på at øve mig på, hvordan de skal laves. Men kan så stadig ikke finde ud af at regne dem ud. Så vil være taknemmelig hvis i... -
Studieretning STX - Bioteknologi??
ForumindlægHej Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I? Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som va... -
Valgfag - Psykologi, Astronomi eller Filosofi?
ForumindlægJeg skal på gymnasiet næste år, og derfor vil jeg gerne have et tip eller to omkring valgfag. Jeg er lidt i vildrede, angående hvilket valgfag jeg skal vælge. Jeg har besluttet mig for at tage en musikalsk studieretning (mus A, eng A, mat B) sammen med tysk fortsættersprog på B-niveau og fysik B... -
Forsøg til metal og vand
ForumindlægHej :D Jeg skal på fredag op i fysik/kemi mundtligt, som en test til eksamen. Jeg er igang med at lave min disposition, men er lidt lost. Er lidt usikker på hvilke forsøg jeg skal og kan lave. Fx. til emnet ''metal'' har jeg tænkt mig at snakke lidt om metallets egenskaber, leg...
