Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19961 til 19980 af 70317
  • Mættet opløsning

    Forumindlæg
    Hvordan beregner jeg [Ca2+] i en mættet opløsning af 0,1 M Ca(OH)2, hvori pH er fastholdt på 12,0. Jeg ved at ved en mættet opløsning gælder følgende: [Ca2+]*[OH-]^2 = K Så skal jeg vel isolere [Ca2+]?
  • %opløsning og molær opløsning

    Forumindlæg
    jeg har noget 40% kalciumklorid opløsning som jeg skal have lavet om til 0,01 molær opløsning. Hvordan gør jeg? Og kan jeg bruge almindelig van fra vandhanen til det? På forhånd tak - jeg skal bruge det til at lave ph måliger af jord.... /AM
  • Beregning af gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej hejNår man skal beregne sit gennemsnit for sin studentereksamen, hvordan gør man så helt præcis?Hvis man fx har fået karaktererne:Årskarakter:Dansk: 11Matematik: 10Engelsk: 9Eksamenskarakter:Dansk: 10Matematik: 11Skal man så ikke regne gennemsnittet af årskaraktererne, og gennemsnittet af eks...
  • fra meter til nanometer?

    Forumindlæg
    Hejnogen der ved hvordan jeg regner meter om til nanometer??
  • Platon - linjelignelsen.

    Forumindlæg
    Hej Alle. Skal til old eksamen imorgen, men har stadig svært ved at forstå linjelignelsen, den hvor man deler en linje i nogle stykker, og til sidst fylder "det gode" mest, eller noget i den retning, nogen der har en forklaring på lignelsen?
  • Boxplot

    Forumindlæg
    Hej. Håber I kan hjælpe. Skal lave et boxplot, men hvordan finder man 0,1 kvartil og 0,9 kvartil? Har fundet 0,25 kvartil, 0,50 kvartil og 0,75 kvartil.
  • meget simpel opgave om logaritmer

    Forumindlæg
    hey.. har lidt problemer med logaritmer.. vi havde det i 1.g men det er pludselig forsvundet fra mit hoved, så det er lidt halvt pinligt men spørgsmålet lyder: hvordan regner man denne opgave: log(2) + log(x) = 1
  • Andengradsligning + div.

    Forumindlæg
    Nogen som vil hjælpe mig med nogle få opgaver, jeg har regnet hele opg. 1 og meste af 2 og 3, men ved ikke hvordan jeg skal komme videre? Vil en rette og hjælpe med at komme videre? Link: http://peecee.dk/?id=29354
  • nyheder

    Forumindlæg
    Hej , jeg vil se tv2's nyheder fra den 26/04/07 , men jeg kan ikke finde dem.Er der nogle der forklare mig hvor jeg kan se eller læse nyhederne?
  • Submaksimalt arbejde

    Forumindlæg
    Hey.. Hvad er Submaksimalt arbejde? og hvordan definere man det? Mange tak..
  • Hvad er denne enhed?

    Forumindlæg
    Enheden "Går" - hvad er det for en enhed? Det er i forbindelse med Hubblekonstanten, der er angivet til 0.0726 Går-1 = 22 km/s pr Mly
  • salamisslaget

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op i old i morgen men er lidt usikker på salamisslaget.. hvad skal man perspektivere til og sådan???
  • lineære sammenhænge

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har 2 spørgsmål. hvad er lineære sammenhænges egenskaber? hvad menes der med spørgsmålet "bevis mindst én sætning om lineære sammenhænge?
  • Aktivitet og antal kerner

    Forumindlæg
    Hvordan er det, man udregner, hvor mange kerner der er i en mængde stof? 1,0 mg Cs-137, halveringstid er 30 år. Hvordan udregner jeg antal kerner, altså N? Den skal jeg bruge for at kunne udregne aktiviteten. På forhånd tak.
  • Nettoformue

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved hvad der kan udledes af denne her figur? Er helt lost..
  • Jeg kan ikke finde ud af kemi. :(

    Forumindlæg
    Er der ikke nogen der vil hjælpe mig med at finde frem til et resultat? Beregn pH i en 1,8 M Ba(OH)2. Og Beregn [H3O+] i en opløsning med pH=3.24 Jeg skal vel bruge formlen pH=-log? please hjælp. For jeg kan ikk finde ud af det.
  • Forståelse af billed.

    Forumindlæg
    Jeg skal have en prøve på torsdag, hvor jeg har trukket blindtest, for at få lidt ekstra til mine notater. derfor kiggede jeg på wikipedia, efter noget som kunne være brugbart og jeg faldt over dette billed: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/PH-skala.jpg jeg forstå ikke værdierne på x-...
  • 2e^x-10=0

    Forumindlæg
    ??
  • Løsning af ligning med logaritme

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har problemer med at løse følgende ligning: log(x)+log(x+3) = 1 Det er en opgave uden hjælpemidler. På forhånd tak:)
  • volumen og massen

    Forumindlæg
    Her er en lille opgave, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal løse. Antag, at indholdet af ammoniak i luften er præcis 25 ppm (efter volumen). Temperaturen er 25'C og trykket 1,013 bar. a) Hvor stort et volumen NH3 er der i 1 m3 luft? b) Anvend det fundne volumen NH3 til at beregne stofm...