Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 19961 til 19980 af 39512
-
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
HHX vs. STX hjælp!
ForumindlægHej håber virkelig i gider at hjælpe mig lidt på vej. Kunne rigtig godt tænke mig at læse på Køge handelsskole, men er bange for at jeg kommer til at udelukke muligheder for fremtiden eller at jeg vil fortryde det, Har været derude til brobygning og synes det virker super fedt, men det er jo svæ... -
Reducer udtrykket
ForumindlægHejsa - Jeg sidder og hygger mig med nogle matematik opgaver og er gået lidt i baglås med 2 af opgaverne: 1) Reducer udtrykket: a^2 - b^2 - (a+b)^2 + 2ab Jeg har gjort det her: a^2 - b^2 - a^2 + b^2 + 2ab + 2ab Hvor a^2 og -a^2 samt -b^2 og b^2 vil gå ud med hinanden og tilbage står = 2ab + 2ab =... -
Generelle forberedelse til undervisning.
ForumindlægHejsa. Jeg går nu i 3g på HTX matfys, og fordi dansk ikke er min modersmål så vil jeg helst spørge andre om nogen tricks til forberedelse til undervisning. Fx hvilken litteratur har i læst for at blive bedre til det gammel danske sprog, eller hvad for noget opslagsværk har i brugt til at lære at ... -
Statskundskab
ForumindlægCiao!Jeg står i en mindre heldig situation. Jeg er først nu blevet opmærksom på at statskundskab på Københavns Universitet kræver omkring 9.8 i gennemsnit.Jeg har lallet lidt i de 2 første år og ligger derfor med et gennemsnit på 9. Hvor højt et gennemsnit skal jeg bruge i 3g for at nå 9.8? Jeg e... -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHey, jeg er i en situation, hvor jeg tænker over om jeg kan blive optaget på KU eller ej. Jeg ville gerne søge ind på det kemiske fakultet, dog tænker jeg igen over om jeg kan blive optaget eller ej. Som I nok ved at 3.G'erne har fået skriftlig eksamens karakter tilbage og kemi uddannelsen ... -
HF eller STX?
ForumindlægJeg er gik i 1.g sidste år på HTX, men droppede ud i december og tog et halvt år på efterskole. Jeg fortryder at jeg droppede ud af gymnasiet, for fik aldrig det ud af efterskolen, som jeg gerne ville have. Jeg er så startet i 1.g igen på STX. Jeg har søgt samfundsfag-Engelsk, men er kommet i Ma... -
Undervisning omkring uge 50 søges
ForumindlægHej. Jeg bor i københavn, brønshøj, og læser i øjeblikket på ingeniørhøjskolen til IT-ingeniør. Henimod slutningen får jeg en projekt opgave der skal laves på en uges tid, og skal senere op til en eksamination og forsvare den. Problemet er, at jeg har meget svært ved denne matematik. Jeg har hel... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
T-Inspire
ForumindlægHej.... Jeg har ikke fulgt med i hvordan man bruger T-Inspire, de sidste 2 år, så jeg har virkelig brug for en guide til at bruge det! Grunden til at jeg ikke har fulgt med, var fordi jeg syntes selv at matematik aldrig har været særlig svært, og derfor troede jeg at jeg kunne løse det, ved norm... -
Studier: Økonomi og erhvervsøkonomi
ForumindlægJeg skal snart til at vælge et studie, så jeg er godt i gang med at undersøge mulighederne, hertil kommer bl.a. økonomi og erhvervsøkonomi... Jeg er lidt usikker på forskellen mellem studierne økonomi og erhversvøkonomi. Jeg snakkede med nogen jeg kender, der går på økonomistudiet, der sagde... -
3 g's opgave
ForumindlægHej er der nogen derude, der kan hjælpe mig og evt komme med et bud på, hvilket fag det er bedst at skrive opagve i? Jeg ved godt at det ikke er lige til at sige, men i hvilket fag kan man skorere højst karakter i??håber nogen kan hjælpe mig!!!på forhånd tak for hjælpen... -
total yndlingsjob.....
ForumindlægJa!hvad stræber DU efter at blive?- og ikke mindst hvorfor. Lønnen, speciel interesse, lønnen eller tvang. -
Hvad kom du op i?
ForumindlægHvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i? -
Sværhedsgrad på HA Almen
ForumindlægHey Jeg går på 3. år på HHX, og går lige PT, og overvejer min fremtid. Er kommet frem til at HA, kunne være en mlighed for mig. Det lyder spændene, og eftersom jeg har en ide om at blive selvstændig landmand, på en større gård, syntes jeg den passer godt. Hvis eksamenerne går vel til sommer, tr... -
Folkeskolelærer
ForumindlægTror i at lærerseminarer vil optage en hvis man ikke opfylder kravene, for eksempel skal man have otte i dansk hvilket jeg ik har. ¨ Jeg er invandrer, tror i der er stor chance for at jeg kan blive optaget? De mangler jo mange folkeskolelærer... -
Eng/Mat The curious incident of the dog in the night time
ForumindlægHej Alle. Jeg har til SRP valgt at skrive om novellen "The curious incident of the dog in the night time" af Mark Haddon. Er der andre der har valgt denne novelle med fagkombinationen Eng/Mat? Jeg har forestillet mig at mit fokus skal være Aspergere og RSA-kryptering, da en stor del af... -
Statistik-Lotto
ForumindlægHej :D ! Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal analysere og kommentere for sansynligheden for gevinst i hendholdsvis Onsdags Lotto og Lørdags Lotto. Analysen skal indeholde sandsynlighedsfordeling, middelværdi og standartafvigelse for den storkastiske variabel. og det er kun ved udfyldning af ... -
blondine i nød
ForumindlægVirksomheden X-Pe A/S startede 1.januar 1993. Omsætningen har de første 12 år, virksomheden har eksisteret, vist en udvikling, der kan beskrives ved funktionen R(x) = -0,04x^4+0,5x^3+0,5x^2 , x er tal i intervallet ]0;12] hvor x angiver antal år efter virksomhedens start. Omsætningen R(x) op...
