Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19981 til 20000 af 36784
-
Intervaller - afvigelse?
ForumindlægJeg får at vide, at en bølgelængde skal lægge mellem intervallet 640 til 660 nm, men jeg har i et forsøg beregner den til 654nm-670nm, hvordan beregner jeg afvigelsen? -
AP
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om jeg på mit første karaktererblad vil få en karakterer for AP, jeg ved, at jeg vil få en karakterer i det, når jeg har været oppe til en test op til jul. Men vil der stå en karakterer ud for AP, når jeg engang får mit første eksamensbevis til december? :) -
Astronomi / Astrologi ??? ..
ForumindlægHejj folks ' - håber jeg kan få nogle astrologiske eksperter på banen q: - sad lige og tænkte på, hvad forskellen egentlig er mellem astronomi og astrologi, og hvorfor disse ord egentlig minder meget om hinanden? :b mvvh. Mette.. (: -
Hjælp..!!!!
ForumindlægResistans.. En solcelle anbringes i konstant belysning. Den placeres i et kredsløb med en variabel resistor som vist på figuren. Når resistorens resistans R varieres, ændres strømstyrken I gennem solcellen og spændingsforskellen U over den. For en bestemt værdi af resistansen R er strømstyrken i ... -
Sværtopløsligt salt
ForumindlægHvordan ved man hvilke aggregations tegn disse 2 produkter skal have? Ba(NO3)2 (aq) + Na2SO4 (aq) --> BaSO4 (?) + 2NaNO3 (?) Som I kan se er det 2 vandløsninger, og hvordan ved jeg så hvad de 2 produkter skal have for aggregations tegn? Det er meningen at et af dem skal være sværtopløsligt ... -
Opgaver
Forumindlægjeg har udfra et talsæt fundet forksriften ved regression : f(x)=1.7128x^0.57571 Hvordan bestemmer jeg accelrationen til 3.5 sek, og hvordan bestemmer jeg den tilbagelagte vej efter 6,0 sekunder? -
halveringstiden ( fatter intet )
Forumindlægbestem halveringstiden for det pågengælde nuklid t/min = 0 , 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a/Mbq = 2.5 1.9 1,45 1,09 0.86 0.62 0,49 0,36 0,27 0,23 a)bestem halveringstiden for det pågengælde nuklid b) hvor lang tid går der, før aktivitetn er faldet til 1,0 KbQ? fatter ikke hvorda... -
Religion emne
ForumindlægJeg vil gerne skrive i religion og så et andet fag (evt. naturgeografi) og gerne om en gammel profeti/forudsigelse, men har ingen idéer. Nogen der kan hjælpe? -
Hej kan I hjælpe mig?
ForumindlægJeg har matematik eksamen på fredag (mundtlig) og har virkelig brug for hjælp! Jeg har som mit emne til eksamen valgt, vand da jeg syens det virkede som overskueligt? - Har dog ingen idé til hvordan jeg kan bruge emnet i form af en opgave.. Den må gerne være fysisk, da det er noget jeg skal... -
Er biologi A + kemi B linjen en hård linje?
ForumindlægHej Jeg skal snart til at vælge studieretning og jeg står mellem samfundsfag A + matematik A og biologi A + kemi B. Rigtig var jeg først mest interesseret i biotek, da jeg synes at det lyder utrolig spændende, men jeg har hørt at det virkelig skulle være en af de sværeste linjer i gymnasiet, o... -
Differentiering af vektor, notation
ForumindlægHej. I noget litteratur er en hastighedsvektor defineret ud fra en positionsvektor således: dr=vdt Hvordan er de kommet frem til det? vektor r er en positionsvektor med variablen t, som er tid. vektor v er en hastighedsvektor med variablen t. Jeg er klar over sammenhæng mellem posi... -
To-proton henfald
ForumindlægHey, Er der nogle der kunne hjælpe mig med opgave 6 i nedstående eksamenssæt? Jeg kan slet ikke finde ud af nogle af underopgaverne i opgave 6: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf /Malfoy/ -
Optagelsesprøve Til Stx
ForumindlægHeeeej Allesammen Jeg skal til optagelsesprøve her om nogle måneder, men jeg er meeget nervøs over hvordan det er. Er der nogle som der har været igennem optagelsesprøven, der kan fortælle mig om hvordan det foregår om det er svært eller let.. hvad kommer man op i ... Kommer man op i Tysk hvis ma... -
Rødforskydning
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvad rødforskydning er? -
Computer med?
ForumindlægHej! Skal op til dansk mundtlig på tirsdag, har alle mine noter på computeren, men må jeg egentlig medbringe den under forberedelsen? -
Læsning
ForumindlægHejsa Hvad siger I (universitetsstuderende) til det her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11883589.html -
Modellering og regression
ForumindlægI et oplæg om vækstmodeller skal jeg (udover at behandle det væsentligste omkring forskellige vækstmodellers egenskaber) behandle regression og redegøre for, hvorledes man kan afgøre, hvilken af flere modeller, der bedst beskriver et givet datasæt samt bestemme konstanter der indgår i modellen.... -
Modellering og regression..
ForumindlægEt spørgsmål til min årsprøve i mundtlig matematik lyder på, at jeg skal analysere den lineære funktion, og i den forbindelse skal jeg komme ind på modellering og regression. Er der nogen som mon kan forklare mig hvad forskellen er? -
Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk... -
krydsprodukt af vektorpar 2D
ForumindlægHEJ , Jeg skal op snart i matematik mundtlig eksamen , og jeg har et spørgsmål som lyder sådan : Gør specielt rede for determinant og krydsprodukt af vektorpar og hvad det kan anvendes til. Vælg selv en eller flere sætninger du vil bevise. jeg har redegøre for determinant og har valgt to sætni...
