Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2081 til 2100 af 127115
-
Nitratindhold i en sø
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan nitratindholdet ændrer sig gennem et år? Er det korrekt, at nitratindholdet er størst i starten af sæsonen (foråret), og højest om sommeren? Hvad med efterår (stor udvaskning?) og vinter? På forhånd Mange tak -
Socialdemokraternes nuller
ForumindlægJeg elsker valgkampe, alt lige fra det hårde plakatarbejde til de politiske diskussioner. Specielt den sidste del er hovedindgrediensen i de mange debatter, hva enten det er på gymnasier med mig selv i panelet, eller at se Anders Fogh mod Helle Thorning på DR 1 søndag aften. I disse debatter kan ... -
Rumgeometri
ForumindlægHej ! Nogen som kan hjælpe med de her opgaver? (se vedhæftede fil) :) -
Jehovas vidner - hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her med projektopgave om Jehovas vidner og håber på, at nogle af jer kan svare på et spørgsmål. Hvis fx. en mor, far og søn bliver Jehovas vidner, men den sidste søn ikke vil og er under 18 år - er det så helt i orden eller "sker" der noget? Håber I fors... -
find forfatter
ForumindlægHejsa. Det er sådan at jeg ska til eksamen her til maj. Jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig eller fortælle hvilke forfattere der vil være en god idee at læse om Vi har læst tekster af: hans sherfig - det forsømte forår og butleren michael strunge - identitet jostein gaarder - so... -
Oplæsning!
ForumindlægJeg skal op til eksamen her kl 11:20!s: og jeg mangler sådan et oplæsning stykke! jeg har trukket en billede analyse og fortæller om Anna Anchers "pigen i køkkenet"! men som sagt mangler jeg det stykke. Det skal ha' noget med socialisme og gøre! Vær sød og hjælpe mig! er så lost!... -
Aminosyrerækkefølge
ForumindlægHvordan vil aminosyrerækkefølgen vil være i polypeptidet efter mutationen.Starten af genet:TAC-GCA-ACA-GAT-TAGATG-CGT-TGT-CTA-ATCMellem basepar 5 og 6 indføres et nyt basepar: C-Galtså:TAC-GCC-AAC-AGA-TTA-GATG-CGG-TTG-TCT-AAT-Cnår jeg så skal bestemme deres navne, så kommer der kun til at være en... -
Vigtigt! Analyse af at være beat
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er i tvivl om hvad digtet at være beat af Dan Turell har med selviscenesættelse at gøre. At være beat betyder at være i ekstase. At være høj. Det er en henrykkelsestilstand hvori man er uimodtagelig for ydre påvirkning. Hvad har det med selviscenesættelse at g... -
B-lymfocytter og antistoffer
ForumindlægHejJeg sidder og skriver 3.g's opgave om blodtypesystemet, og er i gang med at skrive om antistoffer. I alle mine bøger står der at "B-lymfocytterne går i gang med at producere antistoffer", men ikke noget om hvordan de bliver produceret? Er der nogen der kan hjælpe mig med det?Og h... -
theogonien, perspektivering til ?
ForumindlægHvad kan man perspektivere skabelsesmyten, Theogonien med? Af pensum har vi haft: Odysseen, Bacchanterne(Dionysos, vin guden), Kong kroisos(herodot) og Platon: Staten. Skal op i morgen, så hurtige svar ville være rigtig dejligt, på forhånd tak :) -
VEKTOR !!
ForumindlægHej :D Er der nogle, der kan hjælpe mig med følgende opgave: I et koordinatsystem i rummet er givet fire punkter A(1,1,6) , B(-1,-1,-2) , C(2,-4,4) og D(0,-2,0) Gør rede for, at punkterne ligger i samme plan. Hvordan gør jeg det? på forhånd tak:) -
Antistof
ForumindlægHej Jeg har bestemt min blodtype til at være B rhesus positiv. Spørgsmålet er så: Kan jeg danne antistoffer mod rhesusantigenet? Er der nogen der kan hjælpe ? -
Differentialligning
Forumindlægdy/dx = ex-y Samtlige løsninger til denne differentialligning har jeg regnet at være y = ln(ex+c) Er dette korrekt? Derefter skal jeg bestemme den løsningskurve der går gennem (0,1): y = ln(ex+c), gennem (0,1) 1 = ln(e0+c) 1 = ln(1+c) 1 = 0+c Det er her jeg kommer i tvivl. ln(1) = 0, men ln(c) ... -
spg om identitet
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive en opgave om identitet, og hvordan forfattere viser deres identitet igennem fortællingen. Er der nogen i den forbindelse der kan hjælpe mig med evt. nogle forfattere der ville være interessante eller nogle bestemte værker? eller måske der er en bestemt litterær tid... -
haster 3.g's opgave
Forumindlæghej allesammen jeg er i gang med at skrive min SSO og har brug for lidt hjælp... jeg har fået nogen kilder jeg skal analysere,,.. kan nogen af jer hjælpe mig med det.. det er nogen fra rosa luxemburg: Verdenskrigen tjener hverken det nationale forsvar eller folkemassernes økonomiske og politiske... -
Hvordan siger man?
ForumindlægByen er lige i nærheden af København? -
Hvor skal jeg bo?
ForumindlægHejOm et år skal jeg studere i Århus, og i den anledning skal jeg finde et sted at bo. Er der nogen der kan give nogle ideer til, hvordan jeg finder et sted?Er der nogen der har nogle gode fif, når jeg nu skal lede efter et sted at bo?Louise -
Aviser??
ForumindlægHeej :) Er der nogen herinde, som på et eller andet tidspunkt har analyseret en avisartikel, kronik, læserbrev eller lign. ? Det haster virkelig meget, håber på hjælp :) -
dansk opgave
Forumindlægjeg vil gerne skrive om muslimernes måde at opdrage børn på Er der nogen der har nogle ideer til problemformulering????? -
fremstilling af base (calciumhydroxid)
ForumindlægHej, jeg er i gang med en kemi report om syre og base hvor der indgår et forsøg om base, og reporten er stort set færdig men der er bare et spørgsmål jeg mangler at besvare om forsøget. I forsøget om fremstilling af basen calciumhydroxid under gennemgangen står der ''hæld til sidst væsk...
