Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2281 til 2300 af 127115
-
9 Klasse Projekt, - Mennesket - Påvirkning. Socialicering
ForumindlægDavs, jeg står her og skal lave projekt efter nytår. Så ville lige høre om i kunne komme med nogen forslag, osv. Det vi har tænkt over indtil videre er, Lave en personliste på 4 personer. - En weekendnarkoman der godt kan lide at gå i byen og feste, han er skilsmisse barn og bor hos sin mor der... -
transport af elektrisitet.
ForumindlægJeg har i min fysikopgave fået et spørgsmål der lyder sådan her: " Hvordan sendes elektriciteten videre fra Esbjerg til Råhede, ud til moster Karens mobiloplader som hun fik til jul sidste år?" Se det er det jeg "hader" ved min lærer. Han gør alt så indviklet! Kan det ikke pas... -
Eddikesyre i husholdningseddike.. Lille hjælp?
ForumindlægHey!Jeg er i gang med den sidste kemirapport i år - og skal derfor lave en god rapport.. Desværre er rapporten om eddikesyre i husholdningseddike lidt kort, og jeg skal ligesom bruge noget fedt jeg kan fyre af.. Nogle idéer? (Fx kan eddikesyre så fordampe?) -
vigtigt
Forumindlægher er en opgave som jeg aldrig har set før, hvor dan kan man løse den: det er opgave 1.3, hvor man skal beregne koordinatsættet til punktet C: se link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-3-MED.pdf -
Polsk
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man tage polsk henne på begynder niveau.VUC her i byen tilbyder det ikke :-( -
Illiaden
ForumindlægHey, har nogle spørgsmål til illiaden: Hvordan former kampen sig mellem Hektor og Achilleus? Beskriv Hekabes og Priamos´adfærd i forbindelse med, at Hektor drager i kamp mod Achilleus – hvad er årsagen til deres adfærd? Tusind Tak! -
Hjjjjjææælpp!
ForumindlægHej, Jeg Kan ikke svare på disse spg: Nogen der kan hjælpe?? Hvorfra tilføres der spyt fra spytkirtler, mens maden tygges med tænderne? Hvor i fordøjelsen optages næringsstoffer? Hvad sørger for, at der udledes bugspyt og galde? Hvilket organ producerer galde? (galdeblæren? eller..) Hvilket ... -
2.g opgaven !! emnehjælp
ForumindlægKære studieportal-brugere. Jeg skal til at skrive 2.g opgaven -dansk/historie. Hvor jeg enten kan vælge dansk, historie eller om kombination af de to fag. Problemet er at jeg er på bar bund, i hvor hold til emnevalg! Giv mig inspiration, hvad har i skrevet om? eller hvad kunne være spændende? ple... -
Hvad Skyldes Magnetisme?? HASTER!
ForumindlægHeeY!Er her nogen, der kan fortælle mig, hvorfor en magnet er magnetisk? Hvad er det, der gør et stof magnetisk?, eller rettere sagt; "Hvad skyldes magnetisme??"Haster!! Fysik-eksamen imorn!!!!!Tak på forhånd!!MVH. ChaRmE_RosE -
Gymnasium og Universitet
Forumindlæghej jeg vil lige bare vide hvad for nogle gymnasier og universiter man skal gå(de bedste) på hvis man skal være kirurg når man bliver stor -
Oversættelse til tysk !
ForumindlægHej, jeg har virkeligt brug for at nogle der kan oversætte det her til tysk :) Digtet handler om en pige der kalder sig selv Snehvide. Almindelige teenage ting som diskotek og biografen var blevet for kedeligt, hun ville prøve noget nyt. En dag mødte hun en Pusher som hed Joe, Joe introducered... -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
Rettelse - en sætning
ForumindlægHej, nogle der vil hjælpe med denne sætning? På forhånd tak. Gennem hele teksten bliver Sascha beskrevet meget negativt på en meget ironisk måde. Durch den Text (bliver?) Sascha beschreibt sehr negativ (det sidste ved jeg ikke?) -
Jura uddannelsen - hjælp
ForumindlægHej derude, ?jeg er på nuværende tidspunkt i gang med sidste år på gymnasiet, og ligger inde med et gennemsnit på 6.5 basseret på afsluttede fag.(forventer at afslutte gymnasiet med ca. forsat samme gennemsnit) ??Jeg har altid haft et brændende ønske om at læse jura efter ferien, byen er ligegyl... -
Hjælp, hvis du er klog nok?:-)
ForumindlægHej alle Mig og min ven skal aflever et biologi rapport. Er der så nogen der gerne vil være mega høflig og rette rapportet? Det er på 3 sider. Vi vil bare vide om der er nogle fejl, eller om der er noget i synes der skal tilføjes noget mere. Tak på forhånd:-) Venlig hilsen Amenah og Arvin. ... -
Kollegie i Århus C - naivt?
ForumindlægHejsa, jeg har først nu søgt kollegier i Århus.. Via www.kollegie8000.dk . De kollegier jeg har søgt er temmelig centralt placeret, hvilket også medvirker til lange ventetider ifølge siden.. Vejledende på fx 12 måneder. Så er det så bare mit spørgsmål er. Jeg har som sagt søgt næsten alle centra... -
Funktioner - hastig hjælp !
ForumindlægHej alle. Kan nogle godhjertede hjælpe med med nogle af disse opgaver, da jeg har lidt svært ved dem? Jeg regner godt med at jeg kan lave a) og b), men ved ikke hvordan jeg skal beregne de sidste tre f), g) og h). Please hjælp :( -
En Københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
lineær funktion
Forumindlæghvordan finder jeg en forskrift til en lineær funktion som går gennem punkterne (2,10) og (-3,0)? og hvordan løser jeg ligningen f(x) = 3? -
Hjælp søges :-)
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? Om en vindmølle gælder at rotorradiusen er 27m. luftens densitet sætter vi til 1.20kg/m3 a) Hvilken effekt har vinden ved hhv. 5, 10 og 15 m/s? b) Ved de 3 vindhastigheder er udnyttelsesgraden hhv. 35%,42% og 20%. beregn vindmøllens effekt v...
