Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 2381 til 2400 af 160038
-
Matematik
Forumindlægom et rektankel med længde x og bredde y, hvor x>y, oplyses det, at arealet er 15, og omkredsen er 16. Beregn længden x og bredden y. Nogen der kan hjælpe? -
hjælp til matematik.
Forumindlæghej alle sammen.. jeg har nogle matematik opgaver, som jeg har brugt mere end tre timer på at løse den.. men kan desværre ikke finde udvej til de opgaver.. jeg håber i kan hjælpe mig og kan give mig en forklaring på det. Afgør, hvilke af flg. Mængder, der er tomme A={ ... -
matematik (HASTER)
ForumindlægI nordbanken udbetaler man renter hvert år d.31.12 samme dag indbetaler Maria 4545 kr. på kontoen. Dato Renter kr. Saldo kr. start 0,00 4545,00 1.termin (1 år) 90,9... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej\nEr i gang med en matematik rapport om gærceller(hvor jeg skal påvis, at gærecellernes proces øges eksponentielt)\nSå er der lige to spm. Jeg ikke rigtigt ved hvad min lærer mener\nArgumenter for enheden på x-aksen(enten minutter eller kvarter) husk a*f(x)=f(x+1)(t=0?)\nForstår ikke hvad min ... -
Matematik aflv. Haster please hjælp.
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af denne her opgave, og håber virkelig meget, at i kan hjælpe mig. Opgaven er lagt ind som en fil og er uden hjælpemidler. På forhånd. -
Klage over mundtlig Matematik A eksamen
ForumindlægHej lektiehjælpere Jeg har været ude i en situation hvor cencoren samt læreren sagde groft at jeg skulle lægge papiret fra mig, og derefter kom min lærer og tog papiret fra min hånd, vendte den om, og satte den to meter væk fra mig. Jeg er igang med at skrive en klage, og jeg har desperat brug ... -
STX Mat A eksamenssæt aug og dec.?
ForumindlægHvorfor er der et eksamenssæt for både dec. og aug.? -
Matematik
ForumindlægHej folkens :D Jeg har brug for vejledning til denne opgave: En linje l er givet ved ligningen: -4x+2y-10= 0 1) Bestem skæringspunktet mellem l og andenaksen 2) Bestem den spidse vinkel mellem l og andenaksen. -
Matematik
ForumindlægHej Alle :D En differentialligning er givet ved: dy/dx = 3x*e-x+2 -y a) Vis, at funktionen f(x) = 3x*e-x+2 er en løsning til differentialligningen. Kan ikke komme videre end det: f(x)=3x f '(x)=3 g(x)= e-x+2 g' (x) = -e2-x Vi har formlen: (f(x) · g(x))' =... -
stud,opgaver: august 02
ForumindlægJeg har virkelig svært ved det her kemi og vil høre om nogen har lavet august 02 som vil hjælpe?Der er utrolig meget at skrive op, hvis begge opgaverne skal skrives op.Håber virkelig der en en venlig sjæl herinde, for har synderligt brug for hjælp.Skal aflevere opg. 1 og 2 i morgen.(Har ligget sy... -
Matematik A - eksamenssæt 7 december 2017
ForumindlægEr der tilfældigvis nogen der ligger inde med eksamenssættet fra 7 december 2017 til matematik A?? -
Opgave 14, STX, matematik A
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx Hvordan løses opg 14 b i dette eksamenssæt vha. seperation af variable. Jeg kan godt løse den på an... -
Eksamen A idag
Forumindlæghej :) Hvordan gik det for jer i dag? Ved at der er nogen der har været oppe i dag til skriftlig fysik A. Skal selv op imorgen, så ville lige høre jeres meninger og måske er der en der vil uploade løsningerne, som hjælp til os andre. På forhånd tak :) -
Matematik mundtlig A-niveau - hvor svært?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg rigtig gerne vil have et 4-tal til den mundtlige mat A eksamen. Hvor meget bedømmer I at man skal kunne, før dette kan lade sig gøre? Har tænkt mig at fokusere mest på beviserne, og undgå så mange af deres spørgsmål som muligt... SKAL man desuden gennemføre et bev... -
Matematik A 18 maj 2017
ForumindlægEr der nogle som var til eksamen igår som har lyst til at ligge sin vejledene besvarelse ud? Jeg skal til eksamen på tirsdag og har netop lavet sættet, men det kunne være sjovt at se om jeg havde regnet rigtigt :D -
Fagsupplering: Mat C-A
ForumindlægJeg er netop lige blevet "sproglig" student, dog med et twist i 3.g i form af erhvervsøkonomi, biologiB og idrætB som valgfag. Nu fortryder jeg så også, at jeg ikke har set noget mere til kemi, fysik og matematik - specielt sidstnævnte, da jeg egentlig synes meget godt om at arbejde me... -
Typeopgaver i matematik A skriftlig stx
ForumindlægHej, Er der en som ligger inde med en oversigt over typeopgaver i matematik A skriftlig stx MED hjælpemidler? Eller en oversigt over hvilke emner man kommer op i? På forhånd tak! -
Tutor, Matematik A søges omgående
Forumindlægjeg søger en tutor hurtigst muligt til matematik A niveau... Jeg bor i Vordingborg kommune, send mig en besked hvis du er interesseret. På forhånd tak -
Tage fag om efter jeg har endt HTX?
ForumindlægHej Alle. Jeg er lidt forvirret, og kan ikke helt forstå det hele med, at tage fag om igen efter man har endt en ungdomsuddannelse. Jeg blev HTX-student i sommer 2014, og endte med et snit på 4.4, og efter jeg har ganget det op, har jeg et snit på 4.8, hvilket ikke er nok til min drømmeuddannel... -
SRP HTX
ForumindlægKan man uploade sin ejne opgaver til denne side? Har fornyligt fået 12 i SRP og ville gerne dele den med folket derude til fremtidige frustrende 3g's HTX'ere.
