Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2981 til 3000 af 127115
-
Engelsk kvote 2 Århus Universitet
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne søge ind på Århus Universitet næste år, for at læse Engelsk (kvote 2), og har først lige nu fundet ud af at det faktisk ikke ser så godt ud for mig... Har taget en 2-årig hf, og her er hvordan situationen pt ser ud: Kvote 2 fagene siger Dan A, Eng B og His B - og så ska... -
Nitrat
ForumindlægHej..sidder lige og laver en opgave om Nitrat..men det driller lidt,måske nogen der kan svare på følgende:1)Hvad bruger planterne nitrat til,og hvordan optager de det?2)Hvilke negative virkning har nitratnedsivning på miljøet og på mennekser?3)Et forslag til hvordan man kan modvirke nitratudvaskn... -
STX-myte?
ForumindlægHej allesammen! Inden jeg startede på STX, havde jeg hørt, at hvis man kopierede dele fra en opgave, eller bare hele opgaven generelt, ville lærerene finde ud af det, når man sendte den elektronisk fordi, at de havde en slags scanner, med alle opgaver indenfor de sidste par år. Jeg ved, at nogle... -
ATP i planteceller
ForumindlægAtp bliver dannet, når der sker repsirationsproces i planteceller, men hvorfor er ATP så nødvendig? hvilket arbejde udfører ATP?. Please svar. -
Digt: Da jeg var syg - Simon Grotrian
ForumindlægHey Der skulle vel aldrig være nogen som på et tidspunkt har analyseret digtet "da jeg var syg" af Simon Grotrian???Har læst det nogle gange og fatter virkelig minus...håber der er nogen som kan give min lidt inspiration ;)Mvh Eva -
Rettelse af brev
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal aflevere et brev/ stil imorgen. Så er der nogen, der vil rette den? Her er kravene: Forestil dig, at du og din familie er udstationeret i et område, hvor der sker en alvorlig natur katastrofe. du har aftalt med din klasse, at du hver måned sender et længere brev, hvori... -
Gallatøj
ForumindlægJeg er en herre på 21, som skal til Galla her d. 22, og har ikke fundet tøj. Jeg regner med at købe sættet i stedet for at leje det, så jeg har det til andre lejeligheder. Har du nogle gode Idéer til, hvor man skal lede? - både informations- og handlemæssigt Jeg ved ikke om det er et jakke... -
Reaktion
Forumindlæget makromolekyle er et gigantisk molekyle som dannes ved at mindre molekyler slår sig sammen, normalt ved en kondenseringsreaktion. Polysakkarider, proteiner og nukleinsyrer er makromolekyler. er det en kondenseringsreaktion eller en kondensationsreaktion? -
løs ligningen
ForumindlægJeg har en ligning der lyder: (x+1)(x-1)(x^2+1) = 0 Altså skal jeg bruge nulreglen, jeg kan godt se at for de første to led giver det: x=1 V <=-1 Men jeg forstår ikke, hvorfor man ikke medtager det sidste led, altså (x^2+1) ?? -
ester eller ikke???
ForumindlægHey!Er CH2OH en ester eller ik? Er kommet i tvivl, jeg ved at R-COO er en ester men det andet (CH2OH) er lidt mærkeligt. Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har en syre (COOH) som reagere (kondensationsreaktion) og bliver til COOCH3 og dette reagere også (måske flere gange) og ender med CH2OH... -
Skal man tage med til festerne på gym.?
Forumindlæg...? Hva synes i ? -
Trigonometri
ForumindlægHej mennesker, håber der er nogen søde sjæle der vil hjælpe:) a) Lad ABC være en retvinklet trekant med vinkelC= 90, b=5 og c=9 Beregn de sidste to vinkler og længden af a. b) En 45 m høj, lodret mast er fastgjort med to wirer i toppen af masten. Wirerne går ud til hver sin sid... -
DEN RØDE ROSE
ForumindlægHej folkens, valgte at skrive et historie. Kunne godt tænke mig, at hører medlinger om den, og evt. et befømmelse ;) -
En kasse uden låg.
ForumindlægHej studieportalen. Jeg forstår ikke hvordan jeg laver denne opgave. En kasse uden låg har kvadratisk bund. Rumfanget af kassen er 32. På figuren betegner x sidelængden i den kvadratiske bund, og h betegner kassens højde. Bestem h udtrykt ved x. Bestem den værdi af x, som gør kassens samlede o... -
Karakterer og deres betydning
ForumindlægKære brugere, Jeg håber, der er nogen der kan slå fast for mig, hvilke karakterer der tæller, og hvordan de forskellige karakterer vægtes. Jeg troede, jeg havde styr på det, men jeg får hele tiden nye ting at vide (selv mine lærere giver mig forskellige svar). Jeg er udmærket klar over, at det ku... -
hjælp det haster virkelig meget ......
ForumindlægHej jeg vil gerne spørge jer om, der er nogen der har læst rappet, ''gi mig danmark tilbage'' af natasja. Hvis i har læst eller hørt den ,er der så ikke en af jer der kan fortælle mig, hvad hun mener med den helt præcis. På forhånd tak. -
Parameterfremstilling
ForumindlægScenekassens hjørnepunkter betegnes som på figuren, og punktet C har koordinatsættet (-5,5,0). Der ophænges spots i tagplanen i P og Q, hvor P har koordinatsættet (1,-5,4). En parameterfremstil. for den linje l, som spotlyset følger fra Q til B er givet ved x=1-3t y=5-5t z=4-2t a) bestem en param... -
løse ligning
Forumindlægf er givet ved følgende f(x)=(1/4)x+1+(1/x) og nu skal jeg så angive for ethvert reelt tal k antallet af løsninger til f(x)=k.. Nogen som kan hjælpe? -
HJÆLP!
ForumindlægHeeY.. Er der en der kan hjælp mig med det her opgaver? tak.. Opg. 3.50 Reaktionen: 2H2(g) + 2NO(g) ? 2H2O(g) + N2(g) har hastighedsudtrykket v = k • [H2] • [NO]2 a) Angiv reaktionsordenen med hensyn til H2. b) Angiv reaktionsordenen med hensyn til NO. c) Angiv den totale reaktionsorden. d)... -
dso - hjælp til begyndelse
ForumindlægHej. Nu har jeg fået styr på hvad jeg skal gøre i min analyse men hvordan starter man ? Jeg har en masse HV spørgsmål f.eks. Hvad var kvindens rolle i familien? Hvad skete på det danske arbejdsmarked mellem 1955-1970? Hvorfor kom flere kvinder på arbejdsmarkedet? Hvad betød det for kvinderne...
