Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 3621 til 3640 af 160716
-
Hjælp til matematik aflevering !
ForumindlægHej, Jeg sidder med en matematik aflevering, der skal afleveres i morgen, og et par af opgaverne har jeg simpelthen ingen idé om, hvordan jeg løser. Jeg håber derfor, at der er en eller flere venlige sjæle derude, der kan hjælpe med at løse dem ;o) 1. Betragt de to følgende ligninger, hvor s,... -
Matematik mængder
ForumindlægHej. Sidder med en stor opgave til på lørdag og er stødt på en opgave som jeg har lidt besvær med. Nogle der kan hjælpe og forklare? Lad A = {1,2,3,4} og B = {4,5,6}. 5.1) Beregn foreningsmængden A ∪ B. 5.2) Beregn fællesmængdenA∩B. 5.3) Beregn differensmængden A \ B. 5.4) Beregn... -
Træning af Matematik
ForumindlægHej! Jeg går på HF, og har matematik på niveau C. Jeg vil meget gerne træne selv, både til skriftlig med hjælpemidler, men også med den uden hjælpemidler. Er der nogen der kan anbefale et sted, website, bog eller ligene, der kan hjælpe mig med at træne matematikken? Håber nogen kan hjælpe;-) -
matematik opgave
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på denne, så er der nogle som vil hjælpe? den ene rod i X2+6x+a=0 er -2. bestem a og den anden rod. Ved godt det er en 2 - gradsligning, men forstår det ikke helt alligevel? -
Til A niveau hjæælp til sætning !
ForumindlægHey buddy Jeg har problemer med at finde fejl i disse to sætninger kan i hjælpe. 1. The most interesting about the text is not what it says but how it is written 2. I have always thought that it must be an extremely interesting job to be architect. Tak på forhånd for hjælpen kan simpelthen... -
Fsa golf Maj 2009 og svarark
Forumindlæger der nogen her der har Fsa - Golf Maj 2009 Svarark her på studieportalen -
matematik opgave
ForumindlægOpgave 1 Der indsættes et ukendt beløb p°a en bankkonto. I de næste 10 °ar forrentes kontoen med 5% p.a. hvorefter der st°ar 1668 kr p°a kontoen. a) Beregn det ukendte beløb der blev indsat, afrundet til nærmeste hele kroner b) Lav et regneark der viser kontostanden hvert °ar -
Problemløsning/matematik
ForumindlægJeg er ved sidste spørgsmål og må igen have lidt hjælp.. håber nogen af jer kan:D Et bestemt radioaktivt stof har en halveringstid på 30,17 år. i en model kan mængden af tilbageværende stof som funktion af tiden beskrives ved N(t) = 17,5 * at hvor N (t) er mængden af tilbageværende stof (mål... -
Matematik - vektorer
ForumindlægJeg har fået en opgave i matematik, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Efter en lang sommerferie synes al vektor-regning at være forsvundet fra mit lille hovede.. :O)Så hvis der er nogen der vil hjælpe mig med at fiske det frem igen... så ville jeg blive meget glad...Om to vektorer vektor-a og ... -
Matematik - Funktioner
ForumindlægHeej, jeg skal til årsprøve i matematik i morgen og har brug for hjælp til at løse nogle opgaver. Nogen der kan hjælpe? På forhånd, tak<3 1. Funktioner Redegør for den lineære funktion, herunder skal du komme ind på betydningen af a og b. Vis, hvordan hældningskoefficienten bestemmes ud... -
GSK! MATEMATIK!!
ForumindlægHej mennesker . :) Jeg har et spørgsmål . En jeg kender dumpede matematik A på gsk, er der mulighed for hun kan tage faget om på gsk igen? ? svar venligst takker -
Matematik, reducering
ForumindlægPlease kan I hjælpe? Opgave 1 (Omskrivninger, håndregning) a) Reducer udtrykket (?? + ??)2 − (??2 − ??2) − 2???? b) Reducer udtrykket (?? − ??)(?? + ??) − 2??2 + ??2 -
Matematik (Sandsynlighedsregning)
ForumindlægJeg er i dyb krise! - Jeg fik af vide, at en aflevering i matematik skulle aflveres imorgen, hvorimod jeg troede den skulle afleveres i næste uge!.. Jeg har derfor været inde ig kigge med det samme og ser at jeg virkelig ikke kan finde ud af det, eftersom at sandsynlighedsregning ikke er min stær... -
fsa maj 2015
ForumindlægHvad fik i de to opgaver med udsalg til (den med trøjer og strømper)? -
Hjælp! Dumpet matematik
ForumindlægHej! Jeg slutter 2.g lige om lidt og jeg ved at jeg ender med 00 både skriftligt og mundligt, da min lærer kun tager det ud fra vores prøver, og ikke alle de afleveringer jeg laver. Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan komme ind på uddannelse som har et adgangskrav på at man skal have bestået mate... -
matematik, trekanter
Forumindlægnu har jeg bakset med det her trekantnoget i alt for lang tid, nogen der kan hjælpe? Problem 1 er en ligebenet trekant A=40, b=7, C=90. Jeg har fundet B (=50). Men lige meget hvordan jeg har forsøgt at finde a og c giver det minus!seneste forsøg: tanA=a/b : tan(40)*7=-7.9 , hvilket ikke kan passe... -
Matematik B
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har noget matematik opgaver, håber i kan hjælpe mig. opgaverne ligger som vedhæfte. -
STX ELLER HTX?!??!
ForumindlægHej. Jeg er en 15-årig pige, der snart skal vælge en ungdomsuddannelse. Min drøm er at blive ingeniør fra DTU, men jeg ved ikke om jeg skal vælge STX eller HTX! Jeg vil gerne vælge linjen Bioteknologi som man kan få på begge gymnasier. Jeg er både god til de sproglige fag og naturvidenskabelige... -
HJÆÆÆLP til engelsk maj 2010
Forumindlæghej venner, jeg har lige et enkelt spørgsmål: -hvor finder jeg lytteøvelserne fra fsa engesk maj 2010, jeg sidder virkelig og skal bruge dem, min lærer siger at jeg skal øve mig i lytteforståelse, da jeg har fået 4! Hun har fortalt mg hvor de er, men kan virkelig ikke huske noget!!!! på forhånd... -
Hjælp til en matematik opgave?
ForumindlægHej. Er der en der vil hjælpe mig med en matematik opgave? Det vigtigste er, at en kan forklar mig hvad tallene a og b fortæller i den her opgave på forhånd tak
