Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 3801 til 3820 af 160716
-
Hjælp til en matematik opgave?
ForumindlægHej er der ikke en sød person der vil fortælle mig hvad jeg skal lave i den vedhæfte opgave? Hvordan finder jeg a og b og hvad tallet a fortæller. Mange taak på forhånd. -
Matematik opgave
ForumindlægJeg har opgaven som har figuren som vist på den vedhæftede fil.. Har tegnet den så godt jeg kunne efter.. Et tværsnit i en jordvold ser ud som vist på figuren. Kurven fra punkt A til punkt B følger en del af en parabel. Kurven har ligningen: f(x) = -0,04x2 + 0,80x Opgaven: Vis at forbindelsesl... -
kandidat i matematik
ForumindlægHej allesammen Jeg har en KÆMPE drøm om at blive gymnasielærer i matematik, da det kræver en kandidat, ved jeg at mange lærer læser til ingeniører eller fx fysikere. Problemet er bare at så kommer fysik også til at fylde en del, hvilket jeg netop ikke vil have med at gøre. Derfor vil jeg hels... -
MATEMATIK problemregning
Forumindlægjeg har et lille bitte problem med opgave 3.5, jeg har virkelig prøvet på alle mulige måder at løse den, men jeg kan virkelig ikke, kan i ikke give et lille hint, så jeg nemmere kan regne den ud opgaven er fra problemregning maj 2012 på forhånd tak for hjælpen -
Gymnasium STX
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående det normale gymnasie (STX). Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien og jeg ved ikke helt hvad jeg kan forvente. Fx med lektier. Jeg har nemlig et arbejde i et supermarked, og jeg er nervøs for, at jeg ikke kan få lov til at beholde det arbejde, som jeg ... -
Har jeg bestået matematik b?
ForumindlægHej derude! Jeg er lidt i tvivl om noget mht. karakterer, så håber nogen lige vil hjælpe mig lidt: Jeg blev student her i sommers, og har derefter så taget et sabbatår. Nu vil jeg så meget gerne starte på en uddannelse efter sommerferien her, men er lidt i tvivl, og jeg har bestået matematik b ... -
Hjælp til matematik, grafer!!
ForumindlægHej, Jeg sidder med følgende opgave: Figuren viser grafer for funktionerne f(x) og f'(x). Gør rede for, hvilken graf der hører til hvilken funktion. Billedet af graferne er vedhæftet Håber nogle kan forklare mig, hvordan man redegør for dette! På forhånd tak! -
Matematik aflevering
ForumindlægJeg har lavet lavet opg 2 i min matematik aflevering men jeg får et forkert resultat Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg har gjort galtJeg har regnet følgende men resultatet bliver forkert: Vi starter med at bruge phytagoras til at beregne siden c a^2 + b^2 C= 7,81 Beregning af vi... -
Sammenlignig-Matematik
ForumindlægDen samme slags spegepølse sælges i to indpakninger A og B Foretag en sammenligning af priserne? A= 50 skiver, 260 gram, 14,95 B=31 skiver,180 gram, 9,95 Please hjælp mig? -
hjælp til matematik opgave
Forumindlæghej mangler hjælp til denne opgave kan ikke lige huske hvordan jeg gør !!! grafen for en lineær funktion Y=ax+b går gennem punkterne ( -6,2) og (2,8). a) bestem tallene a og b -
hælningen - matematik
Forumindlæga= (5-1) / (-9-7) <=> a= 4 / (-16) <=> a = -(1/8) <-- Er det rigtigt -
Hjælp til Matematik Projekt
ForumindlægGoddag Jeg står her og skal aflevere et matematik projekt, og er på rimelig bar bund mht. de opgaver vi skal lave. Som er følgende; Lad der være givet et polynomium P: P(x)= ax^n + ax^n-1 + ...... ax^2 + a Hvad vil det sige at Alpha(det mærkelige a tegn) er rod i P? Vis at P(x)=(x-alpha)Q(x... -
Matematik opgave hjælp
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med den vedhæftet matematik opgave tak på forhånd -
Hurtig hjælp til matematik
ForumindlægSkal have hjælp til matematik Har svært med procent-til-decimal Afgør,hvor sto en procentdel der er farvet.( 1 decimal) Hvordan gør man????? -
Differential (matematik)
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1687Jeg vil gerne have lidt hjælp til, hvordan denne opgave skal løses.Jeg skal vel først vinde funktionen for f...Derefter skal jeg vel bruge: DeltaY = f(x0+h) - f(x0)Eller hvad...Mvh. Ole -
Logisk matematik
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder mit i en matematikaflevering, men da min lærer er meget glad for at få overført betydningen af det matematiske over i en logisk sammenhæng er jeg gået i stå ved en enhed. Så det er egentlig ikke matematik, men hvad er enheden for lysets intensitet? Hilsen Ida. :) -
Matematik på computeren?
Forumindlæghi..Jeg har matematik på A niveau, og vi har fået tilbudt matematik på computeren, og også selve eksamen bliver på pcen. Vil gerne Høre om i har erfaringer med det? evt. Ulemper? fordele? -
Matematik på B.
Forumindlæg1) reducer udtrykket: xy+x^2/xy 2) Hvordan skal jeg finde a og b når en funktion f er bestemt ved f(x) = b*a^x . Grafen for f går gennem punkterne (2.20) og (4.80) bestem tallene a & b. -
MAT a opgaver
ForumindlægHEJsa.. Nogen der kan hjælpe mig med nogle matematik a opgaver i morgen kl 10... Skal fremlægge kl 2... -
Eksamenssæt fra d. 22 maj Dansk
ForumindlægHej. Er der nogen, som har eksamensættet liggende fra d. 22 maj? Jeg har brug for at læse op til min skriftlige eksamen, så jeg ville gerne lige skrive en kronik og en litterær artikel. Anyone? Kode: 1stx151-DAN/A-22052015 Tobias
