Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4081 til 4100 af 127115
-
Opvejning forskellige studier
ForumindlægHej SP. Som kommende 2.g'er, og fordi tiden går så pokkers hurtigt, er jeg jo begyndt at overveje uddannelser. Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal opveje plus og minus ved de forskellige, og vil derfor spørge om råd. Pt. står jeg imellem tre. De ligger dog alle indenfor medicinverdenen. Jeg v... -
Vandkraft
ForumindlægHej. Søger hjælp til disse to spørgsmål b) Med en totalkapacitet på 22.5GW hvor meget energi kan der maksimalt omsættes på et år? til sammenligning brugte vi i 2012 756 PJ i Danmark. c) Når reservoriert er i fuld højde ligger det 110 m over floden nedenunder. Hvis kraftværket kører på maksimal... -
Hjælp til oversættelse med fokus på præpositionerne
Forumindlæg1. I Østrig ligger Bad Ischl In Österreich liegt Bad Ischl. 2. Det er en lille, hyggelig by midt i de store Alper. Es ist eine kleine, gemütlich Stadt inmitten der Grossen Alpen. 3. Byen er et lille paradis med frisk luft og rent vand. Die Stadt ist ein kleines Paradies mit frischer Luft... -
ligning
Forumindlægjeg sidder fuldstændig fast med denne her og mangler lige et par friske øjne til at hjælpe mig videre... Hvis der skulle sidde en der kunne hjælpe, vil jeg meget gerne have det sådan lidt trin for trin... på forhånd tak 2(5-x)-3(4+2x)=14 -
To ligninger med to ubekendte
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med at løse denne ligning, jeg er helt stuck her til sidst. Ved godt, at jeg skal gange ind i parantesen, men kan ikke finde ud af det. Jeg ved at det ikke giver noget særlig "pænt" resultat: 3 * x + 4 * y = 2 -4 * x + 3 * y = 3 4 * y = 2... -
Absorptionslinjer, spektrallinjer og rødforskydning
ForumindlægKan jeg få en simple og klar forklaring på hvad absorptionslinjer og spektrallinjer er? Forstået korrekt, så er absorptionslinjer den bølgelængde som elektromagnetisk stråling bliver udsendt med, f.eks. solen udsender elektromagnetisk stråling. Er det fotoner som solen sender og som vi på jorden... -
Klage
ForumindlægJeg vil gerne klage over min årskarater i skriftlig engelsk, som skal være 12 i stedet for 10. Er det for sent at gøre det nu? Jeg ville gerne have ventet til jeg fik snakket med min lærer, men hun svarede hverken på min mail eller da jeg spurgte ind til det til eksamen. Kan jeg bare skrive et kl... -
Blandede spørgsmål om frysepunkter og ethanol fremstilling
ForumindlægFørste spørgsmål er vedrørende frysepunkter Hvad kan årsagen være til, at vand fra hanen er er flydende ved , mens demineraliseret vand og vand fra en å fryser alledere ved . Kan det desuden passe at sodavand fryser ved en lavere temperatur, fordi det er en syre? Har desuden læst af helt rent ... -
Nogle her der bor på Fyn?
ForumindlægFynboere! Måske kunne vi mødes "live". Det er mere spændende end at udveksle Cyberspace-mails gennem en portal. V.h. Erik Morsing Gyrupvej 6 Otterup -
HJÆLP HASTER!!
ForumindlægJeg skal have rettet et resume som er kort skrevet... jeg lægger det ik herud af sikkerhedsmæssige grunde, men kan sende den gennem beskedfunktionen.. pleaseeeeeeeeeeee... jeg har brug for hjælppppppppppppppppp :((((((((((( -
Helle Helle "En stol for lidt"
ForumindlægHar lige vaeret til proeveeksamen i Dansk Self-taught (IB). Jeg kom op i en novelle af Helle Helle. Mit spoergsmål er bare, hvad mener i om årsagerne til, at kvinden forlader huset? Er det fordi hun virkelig forlader ham? Eller skal hun blot ud for at hente den sidste stol? Fra forrige afsnit to... -
Mat - eksamensopgave
ForumindlægHej "venner".. der er en lille opgave der driller mig lidt.. her er den:Givet punkterne A(6,13), B(15,40) C(-3,4)Bestem en ligning for den linien l, der går gennem A og BBestem en ligning for den linie m, der går gennem C og er parrallel med linien l.Bestem en ligning for den liniem, de... -
24-timers eksamen "Was machst du, wenn ich aus dem Haus gehe?"
ForumindlægHej, jeg håber der er nogen der hurtigt kan svare på mit spørgsmål da jeg er i gang med min 24-timers eksamen. Jeg har trukker "Was machst du, wenn ich aus dem haus gehe?" af Doris Dörrie. Jeg har brug for nogen der kender teksten da jeg ikke kan skaffe en online version og mit proble... -
Afsenderrettet - Modtagerrettet
ForumindlægHej alle. Er i gang med at analyse et reklame billede. Skal fortælle om billedet er afsenderrettet eller modtagerrettet. Nogen der kan komme med en forklaring på hvad afsenderrettet og modtagerrettet er? Mange tak ! -
Positionssystemet
ForumindlægHejsa, Jeg tænkte på - når jeg gange f.eks 10*11 ved metoden hvor jeg ganger først nul med 1 og 1 og derefter 1 med 1 og 1 således art 00 11 0 = 110 Hvorfor virker denne metode egentligt - jeg kender den jo fra indskolingen - men har aldrig fået et forklaring på hvorfor den egentligt virker? -
Strøm i ledning
ForumindlægBeregn strømstyrken i en ledning, når det oplyses, at der på 2 timer strømmer 1.500 C gennem ledningen. Hvilken formel bruger jeg til denne? -
elendig til matematik:) Et regnestykke,håber nogen vil hjælpe mig;)
Forumindlæggang ud i parenteser : (-4+b)(b+3) Hvad regner jeg den ud? håber nogen vil hjælpe mig:) -
et træ kaster en skygge...
Forumindlægjeg har en opgave der lyder følgende: Et træ kaster en skygge på 15,5 m, samtidig med at en 12 m flagstang kaster en skygge på 10 m. Beregn højden af træet! Nogle der kan hjælpe?! -
den tilførte energi
ForumindlægHej :-) hvordan er det nu man regner den tilførte energi ud? .. er det E= p*t? -
SmartFresh
ForumindlægHey, er der nogle der kan forklare mig hvorfor vand bindes bedre end 1-MCP til a-cyclodextrin og derfor kan fortrænge dette fra a-cyclodextrin På forhånd tak
