Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 4341 til 4360 af 154032
-
Darwin - Historie A/Engelsk A
ForumindlægHej alle derude. Jeg er i gang med AT i 3.g. Mit overemne er Alternativer - forandringer og fornyelser, og med det har jeg valgt Darwin som mit emne. Darwin kom med et andet alternativ mht menneskesyn og religion. Min problemformulering er: På hvilken måde var Darwins teori et alternativ til vi... -
Matematik A
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en opgave: Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet p(0,f(0)) Nogen der kan være behjælpelig med den ? -
Nogen, der arbejder med biologi eller kemi til hverdagen, som læse min SRO igennem
ForumindlægHej, jeg har lige skrevet min SRO og fået den afleveret, jeg skal i næste uge forsvare den, er der nogen, der arbejder med biologi eller kemi til hverdagen, som vil læse min SRO igennem? Det ville være en enmorm hjælp. -
opgave a
Forumindlæg? -
Hvad får jeg i karakter? - Skriftlig Dansk Eksamen
ForumindlægHej Var til skriftlig dansk eksamen, hvor det gik helt galt for mig. Jeg mistede overblikket, kunne ikke finde rundt i mine notater og gik helt i stå. Så jeg syntes ikke jeg har lavet en god opgave, og er bange for at dumpe til det skriftlige. fik skrevet 3 sider, men syntes ikke det var god... -
mat A
ForumindlægHej alle, jeg har en spørgsmål som lyder sådan her: Definer begrebet differentialkvotient og bevis en eller flere regneregler for differentialkvotient. Forklar, hvad man forstår ved en vektorfunktion, og hvordan man ved brug af differentialregning kan undersøge banekurvens forløb – herunde... -
24-timers eksamen i biologi - analyse og vurdering af vedlagte artiklers biologiske indhold
ForumindlægHej :) Jeg sidder i 24-timers biologieksamen B og har trukket emnet kræft, mutationer og diagnosticering heraf. Jeg har fået til opgave at analyserer og vurderer vedlagte artiklers biologiske indhold, men det har vi ikke arbejdet med i timerne, så er lidt på bar bund omkring hvad der menes med en... -
Mat A
Forumindlæghej jeg går nuværende på turbo kursus som jeg skal op til i august jeg bestod gymansiet i juni jeg tror ikke jeg består eksamen men jeg vil gerne gør et forsøg kan jeg så tag et halvt års matematik a på enkeltfag hvis jeg dumper til min dtu adgangseksamen. og kan jeg strege min eksamen fra dtu ... -
A-format
ForumindlægJeg sidder og roder lidt A-formatet på papir, og har på http://da.wikipedia.org/wiki/St%C3%B8rrelser_(papir) fundet formlen for beregning af sidernes længde på et givent format eks A4 Er der et klog hoved, som kan hjælpe mig med et bevis for, hvorfor det er sådan? Mvh Carsten -
Matematik a
Forumindlæger der nogen der har noter til matematik bøgerne systime c og b. evt også til bogen MAT A, Matematik for handelsskolen af lis Bøttcher og Henrik Grell, G*E*C GAB ? hvis der er nogen der har, men som ikke har lagt dem herind, så må i meget gerne sende dem til min mail: mette_ndsspil@hotmail.com TA... -
Karakter
ForumindlægHej.. Er det kun det skriftelig B- niveau som tæller 1/3 af karakter når den lægges sammen med A, eller er de både skriftelig og mundtlig? -
mat a
Forumindlægløs ligning -
Kemi A
ForumindlægVi har 100L tør atmosfærisk luft ved 15C og 1,000bar. Tør tmosfærisk luft indeholder 78,08vol%nitrogen og 20,95vol% oxygen (samt lidt argon og carbondioxid m.m.). Den betragtede luftmængdes indhold af nitrogen og oxygen svarer altså til 78,08L rent nitrogen og 20,95L rent oxygen ved 15C og 1bar.... -
Matematik A- hjælp!
ForumindlægI en model antages det, at en bestemt populations vækst er sådan, at antallet N af individer i populationen til tidspunktet t (målt i døgn) tilfredsstiller differentialligningen: dN/dt=((0,08t-1)/t)*N Det oplyses, at antallet af individer i populationen til tidspunktet t=1 er 1,2*10^6 Benyt mod... -
HJÆLP. Mat A. HASTER !
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med 2 opgaver som jeg ikke helt kan finde ud af..:( Der SKAL være mellemregninger (siger min lærer) opg 1. I et elektrisk kredsløb har du givet strømstyrken I(ampere) som funktion af tiden t (sekunder): I(t) = 3,2 * sin (0,04 * pi *t) +1,2 Du skal bestemme: a) Den største og ... -
HJÆLP MAT A
ForumindlægHvad skal jeg gøre i denne opgave? -
Emne - samf A og mat A
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive SRP, men mangler at vælge emne. Jeg skal skrive i fagene samf A og mat A. Har du nogle gode forslag til et emne eller har du erfaring med at skrive SRP i disse to fag, må du meget gerne skrive :) Mvh. Jeanne -
Hjælp til SRP Musik A og Engelsk A
ForumindlægHej Jeg ville rigtig gerne skrive SRP udfra musicalen Rent. Men jeg ved ikke rigtig hvad eller hvordan min problemformulering kunne være. Ville gerne have fokus på de unge i USA eller noget i den stil. Nogen som har nogle ideer?? Eller nogen som har et andet godt forslag til et emne i Musik A ... -
LEDER EFTER HURTIGT SVAR OMKRING DANSK SKRIFTLIG PRØVE - 1. HF
ForumindlægKalder efter ASAP svar angående dansk skriftlig PRØVE. Går i 1. HF og har dansk skritflig prøve i morgen, det vil sige at det er en prøve til eksamen (ikke den endelige eksamen). Mit spørgsmål er: Vil der være konsekvenser hvis ikke jeg møder op? -
Matematik A
ForumindlægLad I ⊆ R være et ikke-tomt, åbent interval, og lad f : I --> R være en differentiabel funktion, hvor f(x) ≠ 0 for ethvert x ∈ I Ved den logaritmisk afledende af funktionen f forstås funktionen f* : I --> R, hvor ∀ x ∈ I : f*(x) = f´(x)/f(x) Vi siger da, at f e...
