Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4721 til 4740 af 33009
-
lavt snit! hjælp
ForumindlægHej jeg går i 10 klasse og har et snit på 4,4. har fået 02,4 og 7, så har bestået, ja. MEN jeg vil gerne på hf i næste år, men har fået af vide at det kan jeg ikke pga mit lave snit.. Hvad skal ens karektere eller snit være for at komme på gym? og hvad kan man evt gøre for at få højere karekter... -
Kvindelig aktiv rolle - VIGTIG
ForumindlægOk, SSO, jeg leder efter gamle eventyr hvor kvinden har en aktiv rolle. fx. Lindormen. Jeg har tænkt mig at sætte dem op mod Disneys version af 3 eventyr med en kvinde hovedrolle. Kvidnen behøver ikke være i fokus, Fx. I herkules hvor Megara er "helten" ved at redde Herkules so han kan... -
Fæstebønder - Landgilde - Tiende
ForumindlægHej. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Jeg er igang med at skrive min DHO, hvor jeg blandt andet skal lave noget kildekritik af et brev, hvor jeg skal komme frem til reaktioner og følger efter Den sorte død og I brevet står der: "Nogle bønder har, dengang de levede, haft i fæste visse g... -
landbrug
Forumindlæghvad er vandkapacitet -
Plimsoller
ForumindlægHar brug for lidt hjælp her ... Nogen som kan forklare mig hvordan "plimsoller" mærket bruges inden for søfart ? -
Hvad var målet med dansk deltagelse i irakkrigen?
ForumindlægJeg er igang med DHO, og kan ikke finde ud af hvad DK's mål var med deltagelse i irakkrigen? Nu når masseødelæggelsesvåbnene var en fejlagtigt grundlag for deltagelsen, hvad var dks mål så? Helst med kilder, såsom link, bøger osv. -
Kort translation
ForumindlægHej. Jeg har fået denne halvkorte dansk - engelsk oversættelse for, hvor der er nogle ord jeg er lidt usikre på hvorvidt jeg har oversat korrekt eller ej. Så håber der er nogen, der kan hjælpe. _________________________ Nordirland Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som bor... -
Hjælp mig, er meget forvirret!!!
ForumindlægHej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved HF-enkeltfag. Jeg vil nemlig gerne læse det, da mine endelige årskarakter i STX ikke er tilfredsstilende.. Jeg har et snit på ca 7, men jeg vil gerne læse til tandlæge og det kræver pt. et snit på 10! Derfor har jeg valgt at mel... -
Planer efter sommerferien
ForumindlægBegynder du på gymnasiet?Fortsætter du i gymnasiet/hhx/htx/hf?Tager du et sabbatår, eller går du direkte efter den videregående uddannelse?Kort sagt: Hvad er dine planer efter sommerferien? -
Hurtigt ude
ForumindlægJeg kunne rigtig godt bruge nogle noter til Tysk, da jeg skal op i det og ikke har ngoet der minder om noter. Vi snakker om emner som die wende og sådan noget. -
truth tabels
ForumindlægJeg skal lave en truth tabel for følgende: ¬[P∧(Q∨¬P)] men er i tvivl om hvordan jeg skal betragte de firkantede klammer? -
24-timersprøver
ForumindlægHejsa Jeg skal i op i 3 mundtlige eksamener her inden for den næsten måneds tid (Naturgeografi, psykologi og historie) og det er alle 24-timersprøver. Jeg har aldrig prøvet denne eksamensform før, og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med dem. Er der nogle vigtige t... -
Bioeksamen C - hjælp til en tocifret karakter :)
ForumindlægHej, jeg er en 17-årig pige, der går i 1.g. Jeg er i den situation, at jeg har fået 10 i årskarakter i biologi, men jeg har kun fået 6 i årskarakter i kemi. Derfor er det utroligt vigtigt for mig - og mit eksamensgennemsnit - at jeg får 11 eller 13 til eksamen, da jeg gerne vil læse Statskundskab... -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
Socialdemokratiets principprogram Vejen frem 1961
ForumindlægHej, Er i gang med en analyse af Socialdemokratiets principprogram Vejen frem fra 1961, men der er visse ting jeg ikke forstår. uddraget af programmet lyder således: Den demokratiske socialisme har som mål at frigøre mennesket, sikre dets tryghed og give det mulighed for en fri udvikling un... -
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevist ... -
STX
ForumindlægHej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge... -
Hjælp til rettelse af engelsk stil. (Ikke svær!!)
ForumindlægRight. He felt a big relief to himself and didn’t wonder if he had made a wrong decision. After some minutes by foot, Stillman decided to sit down on a bench waiting patiently for the bus to arrive. Quinn didn’t want to indicate his pursue, so he went a few more steps further and acted like he wa... -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Allan Sim !
ForumindlægAllan Sim !Jeg gå på VUC aftenskole på et spanskhold der hedder Spansk fortsættersprog høj-niveau.Som jeg kan se det er der 3 niveauer:Spansk begyndersprog = niv. CSpansk begyndersprog høj-niveau = niv. BSpansk fortsættersprog høj-niveau = niv. AJeg har et spørgsmål til dig angående skriftligeksa...
