Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 4941 til 4960 af 160038
-
Matematik dumpet eller bestået?
ForumindlægJeg står og har haft matematik på A niveau. Min årskarakter blev 4 mundtlig og 7 skriftlig. Har været oppe i skriftlig matematik, men mangler mundtlig. Til den uddannelse jeg vil ind på, skal jeg have bestået matematik A. Men hvordan skal dette regnes ud? Tager man gennemsnittet af den skriftlig... -
fs10 matematik maj 2007
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, nærmere fs10 matematik maj 2007. Jeg sidder og er ved at være færdig med opgaven, men kan simpelthen ikke finde ud af opgave 1.3 og 1.4. Er der nogen der kan hjæpe mig? På forhånd tak..:) -
Matematik på C. niveau
ForumindlægJeg har lige fået udleveret mine eksamens spørgsmål og vil gerne ha lidt hjælp til dem. 1. Procent- og rentesregning Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor. Gør rede for renteformlen og for sammenhængen mellem renteformlen og eksponentialfunktionen. 2. Trigonometri Gør rede for cosinus og si... -
matematik- søger noter
Forumindlæghey jeg sidder her og sveder, jeg skal nemlig op i matematik på mandag, men har intet overblik, ville lige spørge om der var nogle som havde nogle gode omfattende noter til matematik A 1-årigPå forhånd tak -
Morse potential (Matematik/Fysik)
ForumindlægMorse potentialet beskriver vibrationerne af diatomiske molekyler og udtrykkes ved: V(r) = De(1-e-a(r-re))2 Er det korrekt? Derudover vil jeg gerne spørger om, hvad "a" præcis betyder i udtrykket? Har desuden læst at Morse potentialet er bedre end Hooks lov til at beskrive små ændring... -
Bestem konstanterne for f
ForumindlægHej, Jeg er i gang med opgave 5, c i sygeksamen fra matematik skriftlig eksamen htx august 2009 (link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090828_opgave_matA_htx.ashx) Jeg er er i tvivl om hvordan man skal bære sig ad. Jeg har fåtet den rette linjes konstante... -
finde a
Forumindlæghej Jeg vil beregne regneforskriften for de to punkter som går igennem grafen. P(1,34 , 5,8 ) og Q(3,67 , 4,1) og sætter de to punkter i denne formel for at finde a: Log(y2) – log (y1) a= ------------------------ log(x2) – log(x1) (log(4,1) - log(5,8)) -----------------------... -
a?
Forumindlæghej x1 = -2, x2 = 3 P(1,10) f(x) = ax^2 + bx + c .......... F(x) = a(x-x1)(x-x2) Hvor får jeg a fra i den sidste ligning?? -
Matematik i Skibsmontør-uddannelsen
ForumindlægHej, jeg begynder snart på 4-årigt skibsmontør uddannelse og jeg er i gang med at forberede mig. Jeg vil gerne vide hvad for en Matematik niveau jeg skal komme op i og hvilke emner jeg skal lære så jeg kan researche lidt, for jeg er dårlig til matematik. Håber i kan hjæpe mig (: Med venlig hilsen... -
AT Metode i Matematik
ForumindlægJeg er igang med min synopsis til AT 2015 - Kommunikation, hvor jeg har valgt at skrive om Enigma under 2. Verdenskrig. Herved i Matematik og Historie. Jeg er dog i meget tvivl om hvilke metode jeg skal benytte i Matematik. Er det matematisk modelering? Kan man opsætte en model for den kombinator... -
Matematik B eksamen (HJÆLP)
ForumindlægHej, Jeg skal til matematik B eksamen her om en halvanden uge, jeg har virkelig svært ved diff. regning.. Et af eksamens spørgsmålene lyder: 5. Grænseovergang Redegør for indholdet af udtrykket lim f(x) = a (a reelt tal) x->x0 og hermed sammenhængende begreber (f.eks. Kontinuitet og Differen... -
Matematik aflevering : 8klasse
ForumindlægHej jeg sidder her alene hjemme og laver aflevering den hedder:Fra holbæk til skagen det er nr 2.9, opgaven lyder: Undersøg, hvor stor udgiften pr.kilometer skal være, hvis de samlede udgifter for ruten over storbælt og ruten Kalundborg-Århus skal være lige store ( det skal siges at jeg har lavet... -
HJÆLP! matematik opg. 4.025
ForumindlægHej Jeg ved bare ikke hvor jeg skal begynde med denne opgave. Og er det ikk en eksponential aftagende funktion - men hvordan skal jeg ku' argumnetere for det? Håber at der er nogen der kan hjælpe. Her er den: I vedproducerende skovbrug er langsigtet planlægning nødvendig idet feks bøg fælde... -
Teknisk Matematik Opgave 149
ForumindlægJeg har en opgave jeg håber i kan hjælpe mig med. Det er opgave 149 i Teknisk Matematik Bind 1 af Preben Madsen Jeg har vedhæftet opgaven Tak på forhånd :) -
MATEMATIK nemt!! pls
ForumindlægHEJ hjælp mig med mine matematik lektier: a) 0,4 til brøk: b) 0,3 til brøk: Har lektier for til imorgen hjælp :) -
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og har matematik på A-niveau. Det er jeg rigtig glad for og vil virkelig gerne fortsætte med matematik på uni. Så ville høre om, der var nogle herinde som læser matematik eller kender lidt til studiet, som måske kan fortælle mig lidt om det? Og hvilke jobmuligheder der er? Ved ... -
Matematik på KU eller AU?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er 3.g'er og har planer om at læse matematik efter næste sommer. Spørgsmålet er bare hvor. Jeg har en kammerat der læser matematik på AU, og det har jeg hørt lidt blandet om. Jeg ved ikke så meget om KU, men jeg synes lidt det har ry for at være et bedre universitet end A... -
Jeg giver matematik lektiehjælp
ForumindlægHej mit navn er Benjamin, og jeg savner for alvor nogle matematikopgaver. Matematik er mit liv, mit matematiske niveau ligger på cirka matematik b/c på gymnasiet, selv om jeg stadig går i folkeskole. Bare rolig, jeg har lavet alle opgaver i en 9. klasses bog, og keder mig i timerne fordi skolen... -
Hvad interesserer en matematiker sig for i fritiden?
ForumindlægHej alle Blev nysgerrig efter hvad en matematiker interessere sig for i fritiden? Hvilke bøger kan pågældende lide at læse, og hvordan påvirker faget ham ? -
Lidt hjelp til noget matematik her og nu
ForumindlægHej Sidder og laver nogle matematik opgaver man har fået nogle problemer med disse tre opgaver:a)Det skæve tårn i Pisa er 55,2 m højt og afviger 4,27 m fra lodret.Beregn den spidse vinkel (hældningsvinklen), som tårnet danner med lodlinjen.Tårnet har ikke altid været så skævt som nu.Hvor meget af...
