Studievalg og videregående studie

Matematik på KU eller AU?

21. oktober 2020 af lillematematiker

Hej allesammen. Jeg er 3.g'er og har planer om at læse matematik efter næste sommer. Spørgsmålet er bare hvor.

Jeg har en kammerat der læser matematik på AU, og det har jeg hørt lidt blandet om. Jeg ved ikke så meget om KU, men jeg synes lidt det har ry for at være et bedre universitet end AU. Men hvordan forholder det sig hvad angår matematik?

Alle erfaringer er meget velkomne!


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. oktober 2020 af Ladora (Slettet)

Min storebror går på KU, og der er skam meget fint – har hørt, at fagligheden er lidt bedre på KU end AU, men ift. fremtidige muligheder er der ikke forskel på hvor du har studeret (AU og KU), men hvordan du er. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
21. oktober 2020 af Anders521

#0 Det har været interessant, spændende, frustrerende og hårdt (ikke nødvendigvis i den rækkefølge).


Svar #3
21. oktober 2020 af lillematematiker

#1 Tak for svaret! Når du tænker på fremtidige muligheder, er det så ude på arbejdsmarkedet? Eller ved du om der er forskelle på ens muligheder for at gå forskervejen, altså skrive ph.d. og så videre?


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. oktober 2020 af Ladora (Slettet)

Hvis du skal have en ph.d. anbefaler jeg helt klart KU, da der er faglighedskapacitet på KU til en ph.d., hvoraf AU mere er en bachelor eller master.


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. oktober 2020 af Ladora (Slettet)

(min mening)


Svar #6
21. oktober 2020 af lillematematiker

Jeg tror ikke helt jeg er med på hvad du mener med "faglighedskapacitet". Du kunne vel ikke uddybe lidt?


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. oktober 2020 af Justitia

Ad #6 

Godt spørgsmål.


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. oktober 2020 af Ladora (Slettet)

Lektorfællesskabet og vejlederne er højere uddannede på KU end AU

Brugbart svar (0)

Svar #9
22. oktober 2020 af Anders521

#8 Hvad er grundlaget for dit udsagn?

Brugbart svar (0)

Svar #10
22. oktober 2020 af Justitia

Ad #9

Godt spørgsmål. Når man kigger på Ladoras profil samt indlæg hun har bidraget med, så lader det til, at personen går i gymnasiet formentlig på 1. eller 2. årgang.


Svar #11
22. oktober 2020 af lillematematiker

Jeg har ladet mig fortælle at der er folk fra stedet som MIT og Cambridge på AU, så helt skidt kan det vel ikke være! Der er måske højere koncentration af sådan nogle folk på KU?

Men skal man ikke bare være adjunkt/lektor/professor for at kunne vejlede en ph.d.? Ved ikke rigtig hvad det har med det at gøre.


Brugbart svar (0)

Svar #12
22. oktober 2020 af Ladora (Slettet)

Ad #10
 

Jeg går i gymasiet, men som jeg skrev,er det noget jeg har hørt fra min storebror som studerer matematik på KU. Skim indlægene igennem før du kommer med dine input :)


Brugbart svar (1)

Svar #13
22. oktober 2020 af Justitia

Jeg hørte fra min storebror, at jorden er flad? 


Brugbart svar (0)

Svar #14
22. oktober 2020 af Ladora (Slettet)

Tro på det eller ej, jeg gav mit input, og så kan kan tage det til eftertænkning eller ej. Hvordan kan du dog være professor med sådan en fuglehjerne?

Brugbart svar (0)

Svar #15
22. oktober 2020 af Justitia

Ladora er vist et produkt af massegymnasiet - sørgeligt. 


Brugbart svar (0)

Svar #16
22. oktober 2020 af Ladora (Slettet)

Du er vidst et produkt af velfærdsstatens taberfabrik :)

Brugbart svar (1)

Svar #17
22. oktober 2020 af Justitia

Skriver personen, der besidder en 3. klassers danskkundskaber.


Brugbart svar (0)

Svar #18
22. oktober 2020 af Ladora (Slettet)

Det er sidst på måneden? Kost.


Svar #19
22. oktober 2020 af lillematematiker

Såså, folkens! Tak for diskussionen, men det har vist udviklet sig lidt uhensigtsmæssigt. :)

Jeg kunne stadig godt tænke mig at få uddybet hvad der menes med "faglighedskapacitet", jeg tror ikke rigtig vi kom omkring den.


Brugbart svar (2)

Svar #20
22. oktober 2020 af MandenMedMangeHatte

#19 Der er ikke noget der hedder "faglighedskapacitet". Det var blot et ord Ladora opdigtede for at kunne fremstå klog og velvidende. Men man kan jo se fra Ladoras andre kommentarer, at vedkommende slet ikke aner hvad han/hun taler om.


Forrige 1 2 Næste

Der er 36 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.