Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 5381 til 5400 af 25374
-
hjælp, skal have 13 til den sidste eksamen for at bestå
ForumindlægHejsa, jeg vil bare lige høre om der er nogen der kan give et par gode råd, jeg har været så uheldig at dumpe mange af mine eksamener og nu står jeg og skal have 13 til den sidste, som er en historie eksamen :-( hva pokker er der lige at gøre?? -
Eksplicit eller implicit?
ForumindlægHej.. Jeg er igang med dansk - historie opgave, og jeg skriver i dansk. jeg er ved at analysere en novelle som hedder "en kærlighedshistorie" fra vandmærket af Naja Marie Aidt. og så spørg jeg? er det en eksplicit eller implicit fortæller? kan simpelthen ikke finde ud af det :D -
Hvorfor blev Stasi oprettet?
ForumindlægJa, jeg har om Stasi under Den Kolde Krig i Historie FSA. Men har ret svært ved at finde fakta og informattioner om Stasi ud over det der står på Wikipedia. Er der nogen der ved hvorfor Stasi blev oprettet? Hvorfor DDR havde brug for Stasi? -
HJÆLP !
ForumindlægHey. jeg har eksamensprojekt i HF. har herunder valgt Biologi og Historie som fag, og valgt emnet "Pest"! nogen der har gode ideer til kilder eller opgaver jeg kunne bruge? det haster rent faktisk, håber i kan hjælpe. på forhånd tak :D -
Ideer til SRP med kemi?
ForumindlægGoddavs allesammen. Jeg har følgende studieretning: Mat A, Fys B, Kem B Har overvejet at kombinere kemi med et humanistisk fag såsom historie, dansk eller engelsk. Nogle gode bud? Mange tak på forhånd og god dag. -
Absurd billede !
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Medlemmer/Member.aspx?id=138772 Slet dog den perverse bruger! Det er en mand, som er brugeren ! -
Hvor mange kræfter for at vælte et menneske?
ForumindlægHej derude! Jeg sad sammen med en ven forleden, og hertil kom vi ind på emnet "hvor mange kræfter der skal til for at vælte en voksen mand?" , det skal siges at vi havde i tankerne at kræfterne skulle stamme fra en vandkanon. Så sagt på en anden måde, hvor mange kræfter har brandvæsne... -
Årsprøve
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med en opgave fra årsprøven..?Når liget af en mand under 30 år er blevet så lemlæstet, at det er umuligt at måle ligets højde, kan man benytte følgende regel:Højden h, målt i cm, er lig med 69,1 cm plus 2,2 gange lårbensknoglens længde x, målt i cm.1)Opstil en ... -
Engelsk - to spørgsmål
ForumindlægHejhvordan siger man "en nedfrosset mand på engelsk?"- a freezing/frozen man?og hvordan siger man ærlæologi-studerende?jeg kan ikke finde "ærkaolog(i)" i ordbogen.. Måske har jeg stavet det forkert? -
Hjælp med en biologi opgave :)
ForumindlægHej folkens. Jeg har brug for hjælp med en biologi opgave. Opgave 2) En mand som er bærer af en defekt allel der giver cystisk fibrose, får et barn med en kvinde som også er bærer af en sådan defekt allel. Hvad er sandsynligheden for at barnet får cystisk fibrose? -
Nur zwei Sätze.
ForumindlægEr lidt usikker på, om de er korrekte. Sie kennen uns nicht. De kender ikke hinanden. Ich habe meinen Mann seit 2009 verheirat. Jeg har været gift med min mand siden 2009. Tausend Dank im voraus. -
ekstra klip??
ForumindlægHejsa, jeg skal søge su på en videregående uddannelse og derfor vil spørge om hvad de ekstra klip betyder. Er det noget alle kan søge? Jeg har fx et barn på 3 år og min mand arbejder, kan så godt søge ekstra klip eller andet? -
BLODTYPER
ForumindlægEr der nor nogen der vil hjælpe med spørgsmålet: Kan en mand med blodtype 0,rh- udelukkes som far til et A,rh+ barn? kan han udelukkes som far til et AB,rh-barn? hvorfor, hvorfor ikke ? :) -
Beregn længden HASTER
ForumindlægI en retvinklet trekant er den ene katete 40 cm lang, og summen af de 2 andre sider er 80 cm. Beregn længden af hver af de to andre sider. Hvordan løser mand denne opgave, er helt blank? -
Blodtype - krydsningsskema
ForumindlægSidder til 24-timers forberedelse i biologi og skal bruge svaret på et meget enkelt spørgsmål, men som jeg dog stadig er i tvivl om. Hvis manden har blodtype AB og kvinden har blodtype A, hvilken blodtype vil deres barn så kunne få, og hvordan ville krydsningsskemaet se ud? På forhånd tak f... -
Kanonkonge
ForumindlægEn kanonkonge skyldes ud af en kanon, med 60 km/t. Inde i kanonen sidder et stempel, der skylder manden af. Han accelerer over strækningen 5,1 m i kanonrøret. Beregn størrelsen af kanonkongens gennemsnitlige acceleration over denne strækning. Hvilken formel skal jeg bruge her? -
Tror ikke jeg har nok kilder
Forumindlæg(spørger ikke efter hjælp til at finde kilder) Jeg skal skrive SRP blablabla. Jeg har om antirygekampagner i Danmark i historie og kemi. Min vejleder i historie insisterer på at der findes massere af kilder til dette emne, men nu har jeg brugt mange timer på at søge, spurgt bibliotekarerne om d... -
Matematik A
ForumindlægHej Jeg er en ung pige, selvom navnet ikke helt hentyder til det, som har matematik på A-niveau. Jeg er igang med mit tredje år, og jeg går egentlig og undrer mig en smule over noget. Er det obligatorisk at komme op til skriftlig eksamen i matematik A? Jeg har 4 A-fag, hvoraf det ene (historie)... -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d... -
Frants Henningsen: 'Forladt. Dog ej af venner i nøden'
ForumindlægJeg laver AT om kvindefremstillinger, hvor jeg har lagt mit fokus på teksten 'Constance Ring' af Amalie Skram og billedet 'Forladt - dog ej af venner i nøden' af Frants Henningsen. Det resulterer selvfølgelig i at jeg skal analysere de to. Men jeg har svært ved at komme i dybden m...
