Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5721 til 5740 af 127115
-
Et dukkehjem, budskabet???
ForumindlægHej! Håber virkelig på der er nogen som har læst dramastykket '' Et dukkehjem'' af Henrik Ibsen. Da budskabet kan jeg ikke finde. Vi har faktisk kun fået udleveret Det sidste af stykket, så det er meget svært at finde budskabet hvad '' Nora'' og forfatteren har ... -
oversættelses hjælp igen
Forumindlæghej så er jeg i gang igen. håber stadig i vil hjælpe derude. dansk version: "dumme so" sagde manden. "du kritiserede også gisela, da hun og Sabine i går skrev digte og sang Brecht-songs. det lød rædselsfuldt, men var det nødvendigt at fortælle hende det? Så spiste Gisela to poser... -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d... -
Hvis man skulle analysere denne billede, hvad kunne man sige om det?
Forumindlægher er der talt solensenergi . Skal man komme ind på fotosyntese og respiration, hvis man analysere dette billede ? -
Plads næste år
ForumindlægJeg har netop fået tilbudt en plads på odontologi på AU, men jeg har planer om at tage et sabbatår og dermed opgive pladsen. I 2015 vil jeg søge uddannelsen igen, men jeg er usikker på, hvor gode mine muligheder er for at komme ind, jeg har et snit på 11,1 (med bonus), og snittet for 2014 er på 1... -
Afskedstale
ForumindlægSå nåede vi endelig til dimissionen, og mange af jer har været studenter længe nu, og dertil vil jeg gerne ønske et stort tillykke! Jeg fik huen på i går, hvilket jeg har haft lidt svært ved at nyde, fordi jeg har tænkt på den tale her hele tiden. Den har næsten bekymret mig mere end eksamen. Når... -
Rettelse af tysk oversættelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skulle oversætte enfra dansk til tysk, og kunne derfor godt bruge en der ville kigge det igennem og thjekke for fejl. Dansk: Da vi et par dage senere leger i nærheden af ismejeriet, kommer drengens fader og siger, at han vil tale med os. Vi ved godt hvad han vil s... -
Magnus effekt
ForumindlægHej Jeg har brug for en forklaring på hvorfor der gælder følgende sammenhæng for den resulterende kraft på en roterende bold som bevæger sig gennem luften: (situationen kan ses på vedhæftede billede) hvor p_over er trkket over bolden, og p_under er trykket under bolden https://durofy.com/wp-... -
Chat med Ellen Trane Nørby
ForumindlægStudieportalen.dk inviterer hermed til debat med Ellen Trane Nørby, som stiller op for Venstre i Sønderborg. Debatten foregår som en direkte debat - dvs. I byder bare ind med spørgsmål, og så vil Ellen svare på de spørgsmål der bliver tid til. Som det fremgår af vores brugerafstemning er skat... -
Beregning af cirkelafsnit
ForumindlægJeg har en excentrik, der er to cirkler lagt oven på hinanden, hvor den ene har en radius på 40 mm og 20 mm "oven over" den ligger en cirkel med radius=30 mm, Jeg skal så beregne arealet af den excentrik. Jeg ved at jeg skal tage arealet af den store cirkel minus arealet af cirkelafsnit... -
Dansk FSA - hvilken stilemner
ForumindlægHej, nogle der ved hvilken emner, der var sidste år i FSA skriflig dansk ? -
Regne med bogstaver og skalering
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med at forklare dette? Det er de sidste to linjer, jeg ikke forstår. -
Eksempel på andengradsligning - hjælp
ForumindlægEn gammel kinesisk by er omgivet af en kvadratisk mur. I midten af hver af siderne er der en byport (på tegningen markeret med sorte prikker). 20 meter foran porten i nord står der et træ. Hvis man går 14 meter direkte væk fra porten i syd og dernæst 1775 meter til venstre, kan man lige netop ski... -
Beregn højde med sinus relation
ForumindlægOpgave 4 Fra et punkt B på toppen af et 50 m højt hus iagttages et højhus, der ligger 500 m væk. Sigtelinjerne BA og BD fra B til henholdsvis bunden og toppen af højhuset danner en vinkel på 17,0°. a) Beregn højden af AD af højhuset -
5 sætninger
ForumindlægHej Er der nogle, der vil se, om jeg har oversat rigtigt? 1:Hun kom ind til byen klokken 3. - Um 3 Uhr kam sie in der Stadt. 2: Jeg ankom til byen. - Ich kam in der Stadt an. 3: Han satte alt på spil. - Er setzte alles auf Spiel. 4. Er han på jagt nu eller går han først på ja... -
oplysningstiden
Forumindlæghvad kan jeg kort fortælle om oplysningstiden og forfatterne i denne periode??? jeg kender kun Holberg -
hvad menes der med det??
ForumindlægHej. Angående eventyrgenren hvad menes der så med at personerne kan være flade eller runde. Og hvad er et formelsprog? -
En smart måde
ForumindlægDer findes en del forskelllige måder at dividere på kunne du evt. vise mig dem? en simpel måde? ligsom når man ganger store tal med en masse nuller... -tak på forhånd -
Syre/base prøve
ForumindlægHej. Har en kemiopgave for, og der er generelt bare en del spørgsmå jeg ikke kan svare på. Det kunne være fantastisk med noget hjælp, måske bare til en enkel hvis man kan. Det ville hjælpe mig SÅ meget! 1) forbrændingen af ethanol har følgende reaktionsskema: CH3CH2OH + 3O2 = 2CO2 + 3H2O Beregn... -
DC kreds
ForumindlægHåber at i kan hjælpe På skibet findes et jævnspændingssystem, som kan forsyne udvalgte forbrugere med spænding. Der kan tegnes dette ækvivalentskema for kredsen: Bestem, når afbryder 1 er i åben stilling: 1.1. Ligninger til beregning af strømmene gennem R1, R2 og Rb. 1.2. Beregn strømmene ...
