Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5721 til 5740 af 160716
-
Differentialregning til matematik aflevering
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en matematik aflevering om differentialregning, hvor jeg bliver bedt om: a) Bestem den afledede ?? ′(??) til ??(??)=6??^2. b) Bevis dette ved hjælp af tretrinsreglen. I opgaven skal grafen for ??(??) tegnes, hvorpå sekanten tegnes ud fra de to punkter, som anvendes i... -
SRP - Historie A
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har valgt at skrive i matematik og historie, men jeg har dog aldrig skrevet en historie opgave før, eftersom jeg valgte at skrive i dansk til dansk/historie- opgaven. Jeg har af den grund et relativt dårligt udgangspunkt for min SRP opgave. Derfor ville jeg høre, om der... -
Forskerspirer projekt i matematik
ForumindlægHej studieportal Jeg er utrolig interesseret i matematik (især den teoretiske del). Jeg er blevet tilbudt at deltage i projekt forskerspirer, hvor jeg får mulighed for at udforme et selvvalgt projekt inden for matematikken. Det er mig dog en gåde, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg er utrolig ... -
hjælp til matematik hf-tilvalg
ForumindlægJeg er sproglig og har mat på b-niveau i 3.g og bruger bogen matematik hf-tilvalg. Men der er nogle ting, som jeg ikke forstår:1. p(x)=anx^n+an-1x^n-1+…+a2x2+a1x+a0,n tilhører N. (det første tegn efter a er sænket i hele ploynomiet.)hvad betyder tegnet efter a ? dvs. n, 2 osv.... og hvad betyder ... -
Matematik på c niveau??
ForumindlægEr det en meget dum ide, at vælge matematik på c niveau? Jeg tænker i forhold til mulighederne bagefter. Hører mange der siger, at det udelukker mange uddannelser hvis man kun har det på c. er det at overdrive, eller er det sandt? -
Højt fagligt niveau - STX
ForumindlægHej! Jeg skal søge ind på en ungdomsudannelse til 13/14. Jeg er udmærket klar over, at der længe til, men jeg kan godt lide at gå og tænke lidt over tingene, så jeg ved, at det valg jeg træffer er det rigtige. Derfor ville jeg høre, om I kender nogle gode gymnasier, som går ekstra meget op... -
≠ hvad betyder dette tegn i matematik?
ForumindlægHvad vil det sige når : a ≠ 0 ? -
Tid til hjælpe med matematik aflevering nu ?
ForumindlægSøger en som har tid til at hjælpe med en matematik aflevering til imorgen ? :D -
Matematik C - Koordinater og afstand.
ForumindlægHvis man har to koordinater A (5,2) og B (3,5) hvordan finder man så AB? Hvis man har matematik på C og ikke har lært vektorer og alt det der... -
Eksamensopgaver i matematik 1170
ForumindlægHej Alle! Nogen derude, der sidder med eksamensbogen i matematik A, og tilfældigvis ved hvordan man løser 1170 Tusind tak på forhånd -
Gennemgang af matematik aflevering
ForumindlægHej, Har matematik aflevering for til i morgen om funktioner og alt muligt andet godt, og vil høre om en af jer matematik genier vil tjekke den igennem for mig :) Hvis en af jer har lyst til det, så vedhæfter jeg den lige! :) Hilsen Jeanete -
Møg træls spinat matematik :(
ForumindlægOpg.1. Når spinat blancheres, ændre vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften: , hvor t er tiden. a) Bestem t for y = 19 Nitratindholdet i spinat ændrer sig samtidig og følger forskriften , hvor t er tiden. b) Bestem nitratindholdet, når vitaminindholdet er 15 -
HJÆLP TIL MATEMATIK C, EKSAMENSSPØRGSMÅL
ForumindlægJeg har også matematik på c-niveau. Og Hvis badooo mener at kunne hjælpe mig hvis jeg skriver et par spørgsmål. Så ville jeg være rigtig glad. Skal til eksamen på mandag, så sidder lige nu og sveder:) Er ikke så skarp til eksponentiel vækst og potensfunktioner. 1. eksponentiel vækst - Gør re... -
Engelsk B delprøve 1 - maj 2009
ForumindlægJeg ville høre om der eventuelt var nogen der lå inde med svar på engelsk b delprøve 1 maj 2009? Som ville sende dem til mig? Min mail er [email protected] -
MAT B eksamen HHX 23 maj
ForumindlægHej alle, Jeg var til skriftlig Matemati B hhx eksamen d 23 maj på. Jeg fik lavet alle opgaverne men vil gerne have et facit til eksamensættet, hvis der var ville det være super på forhånd tak -
Matematik undervisning søges
ForumindlægHej jeg er en dreng på mat A+ som har brug for hjælp til matematik...Jeg bor på østerbro...Nogen der kunne være interesseret? -
fsa maj 2010 opg. 5.4 og 5.5
ForumindlægJeg har fsa maj 2010 for som lektie og er stødt på en opgave jeg er temmelig forvirret over. I forrige opgave (5.3) skulle jeg udfylde en tabel, der viser sammenhængen mellem et lags nummer og antallet af centicubes i det lag. Jeg er kommet frem til, kvadratets sidelængde bliver 2 centicubes læng... -
Hvad gør Samf A sværere end Samf B?
ForumindlægHvad er forskellene på Samf A/B udover, at der er flere antal timer på A? Er det "kun" at man har international politik, eller er der mere? Er økonomi-delen fx sværere på A? -
Matematik på molekylær biomedicin
ForumindlægHej Har man matematik på bacheloruddannelsen i molekylær biomedicin ved KU, og i så fald, hvor meget og hvor dybdegående er det? -
årsprøve i matematik. 1.g
Forumindlæghej... jeg har brug for hjælp i matematik. jeg er ikke særlig god til matematik og skal op i årsprøve på mandag:( er der nogen der kan give mig råd hvad jeg kan gøre. jeg har læst mine notater men har stadig brug for hjælp om alle de emner man kan få i årsprøven. håber i kan hjælpe:) det vil vær...
