Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5741 til 5760 af 11183
-
Differentierer!
ForumindlægHvordan differentierer jeg dette:-2*x*e^xog dette..2*e^x?? -
GSK mat A sommerkursus - erfaringer?
ForumindlægHej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int... -
2.g historie/dansk opgave!!
ForumindlægHejsa.Jeg skal skrive 2.g opgave i år, og vil være lidt mere forberedt. Jeg ønsker selv, at skrive en historie opgave, men ved ikke hvad jeg kan skrive om?Er der nogle mennesker der har nogle ideer, der lyder spændende? -
Joules lov!
ForumindlægHej,hvis man skulle fortælle en børnehaveelev, noget om joules lov - sådan at det dermed er logisk og til at forstå - hvorledes kan man så lettest forklare om joules lov?Man kan jo ikke forklare grundprincipperne i de rigtige enheder?.Jeg vil bruge denne forklaring, til en snarlig rapport. -
noter
ForumindlægNormalt er jeg supergod til at tage noter til indlæring og senere eksamenslæsning, men jeg har fået et problem. Ved historiefaget bliver mine noter så faktuelt omfattende, at jeg (måske) får svært ved at overskue dem til eksamen. Er der nogle af Jer der har ideer til hvordan man får det hele med,... -
Eksamen istedet for årskarakter
ForumindlægHej Jeg forventer at få 4 i årskarakter i religion, som jeg afslutter i år. (2.g, STX - C-niveau) Måske ikke en videre uretfærdig karakter, da faget aldrig rigtigt har været velsignet med den store interesse fra min side af. Jeg er dog overbevist om, at jeg til en eksamen kan snakke mig til minds... -
Mundtlig kemi
ForumindlægHej Jeg skal op i kemi mundtlig om ca. 1 uge. Er der nogen som har nogle forslag til, hvordan jeg skal læse op ?? På forhånd tak:) -
Perspektivering!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal perspektivere til en engelsk tekst, der hedder "The red line" i min at-eksamen på tirsdag, men der er ingen, der har teksten og jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet! Derfor vil jeg spørger om, der er nogen, som måske ved hvor på nettet jeg kan finde h... -
Koblede differentialligninger med et konstant-led
ForumindlægGoddag. Jeg står og er interesseret i at løse et system af koblede differentialligninger. Umideelbart er mit indskud at opstille systemmatricen, finde egenværdierne og opstille løsninger derudfra. I vores givne system er der dog også konstanter i udtrykket for differentialligningerne, og jeg tv... -
Mediefags eksamen?
ForumindlægHej allesammen I næste uge skal jeg op til den afsluttende eksame i mediefag.. har ikke været oppe i det før, så er i tvivl om hvordan det foregår, og hvad man skulle kunne, samt hvad der lægges vægt på. Jeg ved at jeg skal op i min eksamensproduktion(som er en kortfilm), men hvad skal jeg sige o... -
Bio afl
Forumindlægforskellige former for nedarvning, hvad menes der præcis med dette? er det om fx gensplejsning ? -
Samfundsfag årsprøve-
ForumindlægJeg er blevet udtaget i samfundsfagsårsprøve. Og jeg skal op her i næste uge. Men jeg er bare ikke helt sikker på hvordan det foregår, altså selve eksaminationen. Er der nogle der måske har prøvet det, der vil give mig en hjælpende hånd? På forhånd tak! -
Forsøg til fysik eksamen
ForumindlægJeg skal op i FSA i fysik her om et par dage, men er i tvivl om, hvilke forsøg jeg kan bruge til de forskellige emner. Jeg skal bruge 2-4 forsøg inden for hvert emne (dem jeg har skrevet, er dem jeg allerede har). Induktion -Mini elværk Radioaktivitet - Geigertæller Baser Salte og neutralisation ... -
Medlemsskab af organisationer.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en rapport om medlemsskab af grønne organisationer. I min statistik viser det sig at der i 1980-1990 har været stor fremgang i medlemstallene i organisationerne, men jeg kan ikke se hvorfor antallet af indmeldte er steget så meget i den periode. Har I et forslag til hvorfor... -
Musik hjælp
ForumindlægHej alle sammen Jeg tænkte på, om i ikke kender nogen hjemmesider eller links til filer, hvor man kan læse alt om hvordan man analysere en sang, og hvilke ting der skal med, når man nu skal til eksamen i musik-c -
Synopse "Romantikken"
ForumindlægHej StudiePotalen Jeg skal til eksamen i mundlig dansk, og jeg har trukket "romantikken" Men syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen tekster at gå i dybten med.. Nogen der har nogen GODE forslag til fx en novelle eller sådan noget. -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogen der kan hjaelpe med denne opgave: To vektorer er givet ved vektor-a = (1;3) og vektor-b = (-2;2). Bestem tallet t således at vektoren a+t·b er vinkelret på vektoren (22;14) Bestem t. Hvad skal jeg goere er helt lost? Paa forhànd tak! -
Logos.ethos og pathos i sokrates forsvarstale
ForumindlægHej Alle Jer, der også læser op til Old eksamen. Jeg sidder med Sokrates`Forsvarstale og skal analysere følgende afsnit: 2, 3, 5, 6, 9, 10, 14, 15, 19, 20, 26, 29, 31 og 33 ud fra, om det er LOGOS, ETHOS eller PATHOS, som Sokrates bruger i de enkelte afsnit. Har du mulighed for at hjælpe mig iga... -
spørgsmål !
Forumindlæghej alle Jeg skal op i historie på torsdag (trække onsdag) Men jeg har nogle enkle spørgsmål - skal man have en konklusion med? Det skal man vel :) og hvor længe vare selve eksamen + min fremlæggelse? De skal vel have tid til spørgsmål? -
delta G
Forumindlæghvad vil vil det sige om en reaktion hvis min delta(f)G^0 er negativ. kan man sige at den er spontan. men hvorfor?
