Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5801 til 5820 af 160716
-
Matematik studie på sdu
ForumindlægEr der flest skriftlige eller mundtlige eksamener, og varierer det fra uni til uni ? -
Matematik, hæster til imorgen
Forumindlæghej, nogen som har tid til at hjælpe mig?jeg skal løse det her opgaver til imorgen. men kan ikke lige huske hvordan man gør..følgende opgaver ser således ud:Peter låner 1000 kr. af en kammerat. Efter et halvt års forløb forlanger denne at få 1200 kr. tilbage. Hvilken rentesats pr. måned har kamme... -
Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f... -
FSA MATEMATIK FÆRDIGHED
ForumindlægHvad målte i ved opgaven. der stod mål linjestykket, A til C tror jeg? -
Matematik aflevering.. Åh gud! HJÆLP
ForumindlægHej kan du hjælpe mig med disse to spørgsmål? Befolkningstallet i Sudan er i årene 1950-200 med god tilnærmelse vokset med 2,58% om året. I 1950 var befolkningstallet 9,2 mio. a) Opstil en model, der beskriver udviklingen i Sudans befolkningstal i årene 1950-2000 b) I hvilket år nåede befolkni... -
Kan jeg hæve til a niveau?
ForumindlægJeg har været til skriftlig eksamen i mat i år (2.g), men jeg har nu fået lyst til at hæve mat til a niveau. Kan man det hvis man har været til eksamen? Da vi valgte valgfag og hvilket fag vi ville hæve tidligere på året sagde lærerne at det var muligt at ændre fag senest en måned inde i det nye... -
Tid til noter, STX?
ForumindlægHej har bare undret mig om, når man skal tage noter i gymnasiet, altså hvornår skal man tage dem når læreren siger det, eller siger læreren overhoved ikke noget, skal man så bare selv starte med at tage dem,n år man synes man skal eller hvad....har hørt at det er meget vigtigt at have god noter ... -
Standpunktskarakter 1g stx
ForumindlægHej har fået mine karaktere i dag og det undre mig har fået 4 i engelsk og fik 7 og 10 i afleveringer? Har fået 10 og 4 i mine c fag hvad mener i mit gennemsnit ligger på 5,5 ud fra standpunktskarakter. I nv fik jeg 10 forstår bare ikke de lave karaktere når jeg får høje i afleveringer er det f... -
MATEMATIK AFLEVERING HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående min mundtlig eksamen i matematik på A-niveau og jeg er stødt ind på følgende spørgsmål, som jeg simpelthen ikke forstår?? Du skal redegøre for konstanternes betydning for polynomierne via differentialregning l(x)=ax+b og p(x)=ax2+bx+c Kan en hjælpe mig? -
hjælp til matematik opgave rumfang
ForumindlægHej jeg ville gerne have hjælp til en matematik opgave, da jeg har svært ved opgaven og ved ikke hvordan jeg skal lave det, det er opgave a kan i give en god forklaring? -
Matematik hjælp
ForumindlægHej alle Jeg sidder og øver gamle eksamensæt, og kunne godt bruge noget hjælp. Jeg har prøvet at løse opgave 1, og har kun "løst" 2 delopgaver ud af 4. Kan nogen hjælp mig med de andre 2, og læse mine korte svar til de 2 andre? Mine svar er det som er markeret med grønt Tak på fo... -
Matematik
ForumindlægHej alle - kan nogen hjælpe mig med hvordan man får det her? Jeg har sat ring rundt om det skridt, jeg ikke forstår? Tak på forhånd -
Hvad er a? når
ForumindlægKan ikke finde løsning på ax+4+b=0 Hvordan løser jeg denne lining? -
a hvad?
ForumindlægHønseavler Olsen vil indhegne et stykke jord. Indhegningen skal være rektangulær, og deles af et hegn der er parallelt med det ene par sider i rektanglet. Olsen har 600 meter hegn til rådighed. Bestem det størst mulige areal af det indhegnede stykke jord nogen der kan hjælpe? -
Knudeteori - Mat A og Kemi B
ForumindlægHej derude Jeg skal til at vælge fag og emne til studieretningsprojektet og vil meget gerne skrive i Mat som hovedfag og Kemi som sidefag (evt. også hovedfag hvis andet ikke er muligt) Jeg har læst lidt her og der og fundet ud af, at jeg egentlig meget gerne vil skrive om Knudeteori. Jeg har lånt... -
It-værktøjer til skriftlig matematik
Forumindlæghej. Er der nogen der kan anbefale programmer til udregning af diverse matematiske formeler? jeg har et program nu til at beregne trekanter og det virker helt perfekt hvis man hurtigt skal have et overblik, men funktonerne er begrænsede, så hvis der er nogen der kender til andre små programmer de... -
Tysk referat, STX hjælp!!!!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal aflevere idag, et referat af en novelle. Det er første gang jeg skriver et referat på tysk, er der nogle som vil rette det? det ville være meget rart, skal til og at have karakterblad. Hvis der er nogle der vil hjælpe, så sig det lige så jeg kan sende mit referat til ... -
Gå en klasse om STX
ForumindlægHej allesammen :) Jeg står i følgende situation: Jeg går i 3g og er super glad for min skole og er flittig osv. men sidste år i februar fik jeg nogle hjerte problemer hvilket gjorde at jeg lå on/off i sengen i 3/4 måneder og fik derfor slet ikke noget ud af undervisningen når jeg endelig var i ... -
Hjælp til emne i Matematik og Kemi!
ForumindlægHey jeg har valgt at skrive i fagene Matematik og Kemi som jeg begge har på A niveau. Jeg har så tænk på at have om noget smertestillende medicin, var jeg skal fremstille en syntese, Lidokain, som er et smartestillende præparat, som jeg så kan få analyset på Århus Universitet. Jeg vil så gerne ha... -
Nogen gode hjemmesider til matematik?
ForumindlægStår og skal til FS10 i morgen kl. 12.30 i matematik og vi må godt bruge internettet, så tænkte om der lige var nogen der tilfældigvis kendte nogle hjemmesider man kunne få brug for :D Det er jo så kun problemregning ;) På forhånd mange tak!
