Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 6241 til 6260 af 14598
-
Hjælp til tysk stil!!!
ForumindlægHej alle sammen Er der please nogen som gider at rette min tysk stil...? -Jeg advarer lige, at tysk ikke helt er min stærke side. Den er temlig lang, og jeg har også skrevet mit eget bud til de tre oversættelser: Dansk: I efteråret 1994 fik socialdemokratiet, SPD, over 30% af stemmerne ved valget... -
Gråvejr kortfilmsanalyse
ForumindlægHer er et lille udpluk af min kortfilmsanalyse, jeg ville høre om nogen gad at se på eventuelle rettelser - komma, stavefejl etc. (OBS: dette er ikke hele min analyse, blot en lille del) På forhånd MANGE TAK. Vh. Teksten er således: Symboler: “Gråvejr” indeholder en del symboler i form af b.la... -
Grammatisk rettelse (kommaer)
ForumindlægVi har fået til opgave at skrive en tale om os selv, og inddrage 4 forskellige stilstiske figurer. Er der en venlig sjæl der måske vil gå den igennem og kigge på kommaerne. Den er efter min mening rettet og klar til aflevering, men det hjælper mig meget at hører andres rettelser :-) Opgav... -
hænger intelligens og faglighed sammen?
ForumindlægHej SP!! Jeg har for et stykke tid siden været til session i Forsvaret, hvor jeg fik målt min intelligens i form af testen BPP. I denne test fik jeg 29 rigtige ud af 79, hvilket er i den lave ende af kategorien, der betyder at jeg ifølge testen har en lav IQ. Problemet er bare, at jeg anser... -
grammatik
ForumindlægNogle som kan rette denne her del for evt. fejl, da min lærer ikke skal, men jeg stadig gerne vil se hvordan jeg har klaret det? Every human lives with issues, some issues may be more extreme than others. Some people know how to tackle their issues, and some do not. In principle, every person c... -
Skal Tyrkiet optages i EU?
ForumindlægDet er vist den helt store debat for EU-interesserede lige for tiden.Hvad synes alle de kære debattører herinde, der skal ske med Tyrkiets og dets optagelse i vor Europæiske Union?Personlig håber jeg på, at landet bliver optaget inden for en overskelig årrække.For det første har man allerede love... -
Danmark og Usa's Arbejdsløshed.
ForumindlægHej. Min veninde og jeg har projektuge og vi skal aflevere det her på fredag. Vores hovedemne er ''Det perfekte liv'' og det underemne vi har valgt er arbejdsløshed. Vi kan virkelig ikke finde noget om USA og Danmark, og hvad deres forskelle er. Skat, støtte og arbejdsløshed. He... -
Fodnote og citat i indledningen?
ForumindlægEr det ok at sætte fodnote samt citat allerede i indledeningen? Er ved at analysere Poetic Justice af Diana appleyard og har i min indlednings skrevet at novellen tager udgangspunkt i denne problematik, dørmme og det faktum at man bevidst undgår at træffe visse valg i livet livet.. Skal jeg skriv... -
Danske ordsprog på latin
ForumindlægSidder her med nogle ordsprog på dansk og engelsk, jeg gerne vil have oversat til latin, og håber, at der er nogen, der kan hjælpe. Ordsprogene er: - Kun den forståelse, der kommer indefra, kan føre til ægte indsigt - Lykke er ikke et mål, vi når for enden af livets vej - det er selve den måde, v... -
Rettelse/gennemlæsning af stil
ForumindlægHejEr der mon nogen der ville være så venlig at læse min stil igennem? Kritik kan også være velkommen, så længe den er konstruktiv.Nature morteDigtet “Nature morte” af Pia Tafdrup er en del af samlingen Dronningeporten, som blev ”udgivet i 1998. Titlen på digtet betyder på fransk død natur, hvilk... -
Georg Brandes
ForumindlægHej Jeg sidder og forsøger et tygge mig gennem Georg Brandes "Det uendeligt smaa og det uendeligt store i poisien" og kunne godt bruge lidt hjælp. Helt overordnet handler den vel bare om at man kan beskrive det uendeligt store fx livet og dets sammenhæng udfra det uendeligt små fx små d... -
Subjektsprædikat
ForumindlægHej :) jeg sidder lige med et par grammatik øvelser. hvordan finder jeg subjektsprædikatet i disse sætninger. Livet var mere entydigt for østtyskerne før murens fald, men samtidig blev muren symbolet på livets begrænsninger. Det har været svært at forstå, hvad der foregik på den... -
Eksistentialisme
ForumindlægHej med jer... Jeg har lige et problem vedr. Kierkegaard - i min ene bog står der at Kierkegaard mente, at det er gennem vores valg, vi skaber vores liv og dermed bliver os selv. I min anden bog står der, at han mente, at eksistensen er givet på forhånd af Gud, og at det at være eksistentialist... -
Stil - forslag til emner
Forumindlæghej, jeg skal skrive en dansk essay om det gode liv ud fra en artikel om reklamer. Opgave: Skriv et essay om forholdet mellem fantasi og virkelighed i vores opfattelse af ”det gode liv”. Essayet skal tage udgangspunkt i Sørine Gotfredsens artikel ”Mennesket af i morgen” (K... -
Buddhisme & Samfund?????
ForumindlægJeg har fået udlevet en eksamensrelateret opgave (KS opgave), som gør at jeg skal inddrage religion i emnet "Det gode liv i velfærdsstaten". Men jeg kan simpelthen ikke få det gode liv i velfærdsstaten til at hænge sammen med buddhisme? Er det noget med egoisme? Håber der sidder en ... -
evolution - virkelig brug for hjælp
ForumindlægNu har jeg siddet fast i knap en uge, men for desværre stadigvæk ikke svar på mit spg. så håber på at denne gang jeg kan få et svar... Kort fortalt om det første liv på jorden - havet, vulkaner m.m. Magmahavet på jorden bliver erstattet af vulkaner. Kometer og asteroider rammer jordoverfladen m... -
which?
ForumindlægDet her spørgsmål har været stillet før, men jeg kunne ikke finde det herinde... Denne sætning skal rettes: I live in the house which roof is red - Jeg mener ikke at man kan sige which her, men jeg kan ikke forklare hvorfor! kan det passe at den bare skal hedde: I live in the house with the red... -
Oversættelse
ForumindlægNogen der hurtigt kan hjælpe her. Mange år senere dræbte han en tyr i Spaniens mest kendte arena, der lå i Madrid. Kort efter væltede en tyr ham omkuld, og hans liv sank i grus. I dag er han lam og kan ikke fægte. På tyreføgterskolen lærer han de unge alt, hvad han ved fra et langt liv med tyren... -
La Vie!!! Skal opleves!!!
ForumindlægHej Alle. Var lige inde og se Republiqes nye teahterstykke La Vie - et helt igennem morsomt, anderledes, udfordrende, eksperimenterende og yderst utraditionelt stykke! Det bør opleves mindst en gang i livet !!! Vil ikke afsløre handlingen for meget ... men kan nævne at det pudsigt nok har noget m... -
Traduction
ForumindlægHej mine franske venner, Jeg har en oversættelse som jeg sidder og bøvler lidt med; Tilsyndeladende har Octave et fantastisk liv: Han arbejder i et reklamebureau og tjener mange penge, og han lever et behageligt luksusliv. Men Octave afskyr sig selv, han hader sit arbejde og sin tilværelse. H...
