Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 6261 til 6280 af 174808
-
mundtlig matematik 10 klasse eksamen
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig matematik i 10.klasse på torsdag og jeg vil gerne forberede mig så godt som mugligt. Jeg kan desværre ikke finde nogle opgavesæt på nette, så må jeg bare øve mig, men jeg ved ikke hvad der mugligvis vil komme til mundtlig matematik. Har i noget der kunne være værd at øv... -
Emneforslag SRP - Matematik + Biologi
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Biologi-Matematik. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). Biostatistik Biologiske forsøg udført med efterfølgende statistisk inferens Genetiske algoritmer Optimering af ikke-differentiable ... -
Matematik B Eksamen
ForumindlægEr der nogen der har været op i Mat B skriftligt?. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer og om den var svære eller var lige til at gå til. Hvis vi har nogle gode råd, ville det os være dejligt til eksamen. Skal selv op her nu på tirsdag Hilsen Dan -
hurtig matematik hjælp-ligningsløsning
Forumindlægskal til årsprøve imorgen, så har lige brug for hjælp til to ligninger. nogle der kan løse disse to? 3(x-2)=7 (skal helst give -13, kan ik få det til det resultat) og 5/(2x) = 3/(x+1) ville hjælpe mig utrolig meget, tak -
10 prøver
ForumindlægPå ug.dk står der: "Eksamen Den samlede eksamen på stx består af mindst 10 skriftlige og mundtlige prøver og et studieretningsprojekt." fra: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-stxny Men det er da ikke MINDST 10 prøver, det ER 10 prøver, ikke? -
Andengradspolynomium - betydning af a, b og c
ForumindlægHej Når jeg læser om konstanten b så forstår jeg det som at hvis a er negativ og vores andengradspolynomium ligger højre for y-aksen, så må b være positiv. Min lærer har givet mig fejl for den, men hvad mener de så med at hvis a og b har modsatte fortegn af hinanden, så ligger den på højre side ... -
Matematik C til B - pensum?
ForumindlægHej alle derude! Jeg skal til at starte paa 3.G - stx. I den forbindelse har jeg faaet den glaede at skulle opgradere matematik fra C-B i forbindelse med opgradering af samfundsfag. Da matematik ikke frembragte den stoerste interesse i 1.G hvor jeg havde det paa C-niveau, vil jeg derfor gern... -
Lineære funktioner og grundlæggende matematik
ForumindlægJYSK har henover julen solgt julekrus, og i den forbindelse har de haft et analysebureau til at undersøge sammenhængene mellem udbud og pris samt efterspørgsel og pris. Sammenhængen, pris og mængde for U(x) og E(x) Udbud, U(x) Efterspørgsel, E(x) Pris 5 kr. Pris 20 kr. ... -
Årsprøve i matematik - andengradspolynomier
ForumindlægHej, Jeg skal til matematik årsprøve og vi skal forberede nogle spørgsmål. Jeg har fået nedenstående af vide, dog ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre? f(0) = c (0;c) f´(0) = b Udover det er der nogen der kunne give en god forklaring på hvad c betyder? Tusind tak for hjælpen :) -
Forberedelse til Matematik B
ForumindlægHey. Jeg gik ud af folkeskolen med flotte karakterer i 2008, hvorefter jeg gik på Teknisk Skole og blev færdiguddannet Web-integrator i april 2010. Nu starter jeg så på Aalborg Universitet på "1-årigt adgangskursus til ingeniøruddannelserne", hvor jeg starter med Matematik på B (Svarer ... -
SRP - fysik A - hvilke af de to emner?
ForumindlægHej derude Jeg står nu og skal vælge mellem to emner til mit studieretningsprojekt her i 3.g. hvilket synes i - argumenter meget gerne. I må også gerne komme med forslag til hvor jeg kan finde viden om emnet henne:-D De to emner er: Fysik A og Matematik A: Statik og inertimoment Fysik A og Idéhi... -
Mundtlig Matematik eksamen! hjælp? :)
ForumindlægHey :) jeg har fået udleveret en række spørgsmål som jeg kan trække til eksamen, og er i tvivl om denne? nogen der kan hjælpe og evt komme med forklaringer på hvordan jeg gør? Gør rede for andengradspolynomiet f(x) = a*x^2+b*x+c, kom herunder ind på a,c og diskriminantens betydning for grafen. Be... -
Matematik aflevering! Hjælp sidder fast
ForumindlægEgypternes formel. A=a+c:2 * b+d:2 = a=18 cm b=8 cm c=12 cm d=10 cm Figuren er en trapez, hvor siderne a og c er paralelle og a står vinkelret på b. Skulle regne ud hvad Arealet blev, ved Egypternes formel. Det nye spørgsmål jeg har svært ved er: Beregn den fejl, man får ved at regne ar... -
Matematik! isoler x
Forumindlægjeg er lidt lost her. hvordan får jeg isoleret x?0,20 = 5,36 * 0,98^x -
Matematik, forskrift finding
Forumindlægheyy kig i min vehæftet fil. der står opgaven. skriv hvad jeg kan gøre skridt for skridt.. det ville være dejligt. -
Vektorprodukt til uden hjaelpemidler?
ForumindlægEr der nogen der er kommet ud for en opgave til proeven uden hjaelpemidler hvor en vektorprodukt af to vektorer skulle beregnes? -
matematik
Forumindlægjeg har en prøve for i matematik jeg går i 7 klassen. er en som kan hjælpe mig ??? -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej der ude :) er der nogle der kan hjælpe mig med matematik, jeg har vedhæftet et billede :) -
Matematik opgave. hjælp søges
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med den her opgave?? I en bestemt population af dyr vokser antallet af dyr med 12% om året. a) Opstil et udtryk, der beskriver udviklingen i antallet af dyr i populationen, når det oplyses, at der til at begynde med er 300 dyr i populationen. I en anden population... -
Monotoniforhold UDEN brug af cas
ForumindlægAngiv, uden brug af cas (lommeregner), monotoniintervallerne for ex: f(x)=2x^2+2x-4 hvordan gør man det? med en bestemt formel? På forhånd tak
