Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6481 til 6500 af 11183
-
kulhydrat, fedt og protein.
ForumindlægHej, har brug lidt hjælp til min opgave. Kan ikke rigtig finde noget godt frem :( Mit spørgsmål lyder således: Redegør for nedbrydning, optagelsen og funktionen af kulhydrater, protein og fedt? Nogen der kan hjælpe lidt med det? -
Hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?
Forumindlæghej! mit spørgsmål lyder således: hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?? jeg har skrevet dette: Kroppens kredsløb består af hjertet, blodet og blodårerne. Det fungerer som et transportsystem og er livsvigtigt for kroppen. Lungerne Din vejrtrækning foregår i de to lunger. Når du trækker... -
står det moderne samfund i vejen for den naturlige evolution?
Forumindlægnogen der kan give nogle kilder til at svare på dette spørgsmål, eller evt. hjælpe på vej? -
FSA MUNDTLIGE EKSAMER!
ForumindlægHej SP Jeg ville lige spørge hvad fik i, i jeres mundtlige eksamer. Personligt fik jeg Dansk: 10 Engelsk: 10 Fysik og Kemi: 7 Samfundsfag: ? Har ikke været oppe endnu. Hvad med jer andre! ♥ -
Protein syntesen step by step
ForumindlægHej, Jeg har alvorligt brug for en hånd mht. til at forklarer proteinsyntesen. Håber nogen kan hjælpe! Vh Anna :) -
jobsamtale
ForumindlægHEJ Jeg skal til min første jobsamtale på mandag, og jeg er ret nervøs. Er der nogen der har gode råd? -
Omsætning af energi i respiration
ForumindlægOverskriften siger det hele. -
Valg af fag?!
ForumindlægHej Jeg startede på 3.g HTX her for et par uger siden og i morgen skal vi fremlægge vores endelige valg af fag til SRP. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Fibonacci, det gyldne snit eller måske noget om naturens påvirkning på bygninger. Men jeg har kun følgende fag at vælge i mellem. Mi... -
Hvilket HTX gymnasium?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om de forskellige HTX gymnasier I København? Jeg har ingen idé om hvilket jeg skal vælge, og skal man have tysk? Det stod der I Optagelse.dk og det undrede mig meget. -
FSA
ForumindlægHjemmesider hvor man kan øve sig på gamle FSA-prøver. Må helst ikke koste penge. Tak på forhånd. -
Agent Orange
ForumindlægHalløj! Jeg har fået et spørgsmål at skulle redegøre for den kemiske sammensætning af agent orange, og inddrage reaktionsskemaer for syntesen og analyser den kemiske struktur af mulige biprodukter. Jeg ved at det er to herbicider, hvoraf agent orange er et biprodukt, men jeg har ledt og ledt, ... -
faseændring
ForumindlægDe fleste stoffer kan være på forskellige faser. F.eks. vil vand ved 100 grader celsius fordampe og blive til gasform. Ser man derfor på varmefylden for vand er den en eller anden kurve, som på en eller anden måde må blive diskontinuert, idet vi når 100grader - for her har man jo, at der først sk... -
Matematiske modeller og regression
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp med det her spørgsmål: benyt tabellens data til at bestemme en model på formen formen er: y = ax + b ved ikke hvad de mener med en model ? hvad vil det sige -
Stereokemi - laktose og laktase
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i min SRP og skal nu til at redegøre kemisk for laktose og laktase. Jeg skal bl.a. komme ind på struktur, stereokemi og funktionelle grupper. Problemet er så bare lige at jeg ingen idé har om hvad stereokemi er og hverken google eller min vejleder har formået at hjælpe mig ... -
Pest, specialist i at undgå immunsystemet
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og er igang med min SRP omkring pesten. Jeg har lavet en redegørelse omkring immunsystemet og nu vil jeg gerne redegøre for, hvorfor pesten er en specialist i at undgå immunsystemet. Er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg sidder blandt andet med bogen "Medical Microbiology, ... -
Ingen fysik på HHX?!?!!!
ForumindlægJeg har besluttet mig for gerne at ville søge ind på HHX, som jeg virkelig brænder efter at komme ind på. Men efter lidt research har jeg til min overraskelse fundet ud af at man ikke har fysik på HHX, hvilket jeg virkelig troede man havde. Jeg har nemlig brug for fysik i fremtiden, da de specifi... -
læse samfundsfag
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse samfundsfag, på en videregående uddannelse. Baggrund for det er at jeg vil noget indefor politik, nogle der ved om man kan vælge samfundsfag eller skal det være statskundsskab? -
Universitetsoptag reguleret efter mulighederne for at få job efter studiet
ForumindlægJeg kunne ikke lade være med, at falde over denne artikel, og TV-avisen i forgårs, der påpeger, at man allerede fra næste år, vil regulere optaget efter ''sandsynlighed for job''. https://nyhederne.tv2.dk/2014-03-12-universiteter-skifter-kurs Hvad er jeres mening om dette? Princ... -
glukosemolekylet
Forumindlæghej :-) jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal op til en eksamen her d 28 hvor jeg blandt andet skal beskrive et glukosemolekyle - men kan på ingen måde finde frem til dette - hverken fra bøger eller nettet. - det skal lige nævnes at det er i forhold til fedme, og kost .. håber i kan hjælp... -
Bakterier
ForumindlægHJÆLP HJÆLP! Gør rede for formering og overførsel af arvelige egenskaber hos bakterier. Nogen der ved noget om dette, eller kan henvise til internetsider / bøger...
