Biologi

Bakterier

02. juni 2014 af enzqax15 (Slettet) - Niveau: B-niveau

HJÆLP HJÆLP!
Gør rede for formering og overførsel af arvelige egenskaber hos bakterier.

Nogen der ved noget om dette, eller kan henvise til internetsider /  bøger... 

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juni 2014 af Student111 (Slettet)

Det må være ukønnet celledeling du skal have fat i (mitose) 

Svar #2
02. juni 2014 af enzqax15 (Slettet)

Takker for hurtigt svar Student111.

Kan du evt hjælpe med yderligere spørgsmål:

Jeg skal i diskutere hvilken betydning de arvelige egenskaber og det omgivende miljø har for udviklingen af nye arter, og vurder om mennesket ved sine aktiviteter kan påvirke udviklingen af nye arter.

Herunder finde en relevant undersøgelse der kan benyttes til vurdering af om man kan påvirke en arts arvelige egenskaber.

Brugbart svar (0)

Svar #3
02. juni 2014 af Student111 (Slettet)

Det var da så lidt!

Hmm jeg har godt nok kun biologi på c-niveau så jeg ved ikke om i evt. har lært mere om det end jeg har. Men her ville jeg tale om Darwin og Lamarck. Jeg kan huske, at vi har talt om et insekt (birkemåler) på klassen, der holder til på birketræer (surprise) de var normalt hvide (de kunne altså kamuflere sig på birketræerne), men under industrialiseringen begyndte man i stedet at finde sorte birkemålere fordi birketræerne var blevet farvet sort af sod, røg osv. fra fabrikkerne. Industrialseringen må jo i hvert fald siges at være menneskeskabt så det eksempel kunne du måske bruge til noget 

Svar #4
02. juni 2014 af enzqax15 (Slettet)

Ja det eksempel kender jeg godt til :-)
Det er bare ikke nok stof til en hel eksamen med det eksempel der... Eksamenstiden er 30 minutter..

Skriv et svar til: Bakterier

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.