Biologi

står det moderne samfund i vejen for den naturlige evolution?

21. januar 2021 af freja9292 - Niveau: A-niveau

nogen der kan give nogle kilder til at svare på dette spørgsmål, eller evt. hjælpe på vej?


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2021 af Justitia

Det kan man godt argumentere for.

Vacciner, befrugtning etc.


Svar #2
21. januar 2021 af freja9292

har du nogle kilder til hvor jeg kan læse om det henne?


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. januar 2021 af Justitia

Næ brugte bare mit hoved.


Svar #4
21. januar 2021 af freja9292

men kan heller ik skrive om noget, uden belæg ahaha, det var mere derfor


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. januar 2021 af Justitia

Det kan man sagtens.

Er sund fornuftig og logisk tænkning ikke tilladt?


Svar #6
21. januar 2021 af freja9292

men nu ved jeg ikke så meget om det, så det derfor jeg godt ku tænke mig nogle kilder?


Brugbart svar (0)

Svar #7
21. januar 2021 af Studmed96

Jeg er også på Justitias hold her. Uden at vide hvilken slags opgave/aflevering, du har for, tror jeg det giver point hos din lærer, hvis du kan komme med argumenter for og imod om det moderne samfund påvirker den naturlige evolution. Det vil være en længere og besværlig omvej at skulle dokumentere alle dine påstande med solide, evidensbaserede forskningsartikler - noget som jeg har svært ved at forestille mig kræves på biologi A-niveau. 

I forhold til det meget interessante spørgsmål, kan du også komme ind på hvor langt væk mennesket (i den urbaniserede del af verden) efterhånden er kommet fra den tilværelse, vores krop er bygget til. Prøv at argumenter for at menneskekroppen, på visse paramentre, ikke er opdateret i forhold til de sundhedsmæssige udfordringer, vi ser (fedme, diabetes, hjerte-karsygdomme etc.). 


Skriv et svar til: står det moderne samfund i vejen for den naturlige evolution?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.