Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 6941 til 6960 af 25374
-
FEDE/GO Film
ForumindlægHar du set nogle gode eller fede film , som du synes vi/jeg bare simpelthen skulle se .. Så skriv dem her .. (: -
spansk undervisning i Barcelona
ForumindlægHejsa. Jeg rejser til barcelona i september, hvor jeg vil starte på en skole og lære spansk. Jeg har fået afvide at man kan få SU til dette. Er der nogen der ved noget om det? Vh anne -
Hvordan var det i de sene 90'ere?
ForumindlægHej! Det gik sådan, at jeg trak "mellem virkelighed og iscenesættelse" som emnet til mundtlig dansk. Jeg valgte så at skulle op i, at analysere sangen "spændt op til lir'", skrevet i 1998. I min disposition er en af punkterne "Er den typisk for den tid, den er skr... -
SRP - økonomiske kriser og økonomisk teori
ForumindlægHej alle sammen, Jeg sidder og skal skrive min SRP-opgave og jeg er stadig ved redegørelsen, som omhandler økonomisk teori. Jeg har beskrevet grundprincipperne i den liberalistiske teori (den usynlige hånd og markedskræfterne der selv skaber balance i økonomien og prisudviklingen via udbud/efters... -
Kronik - hvorfor er mennesker afhængig af facebook
ForumindlægJeg sidder her og er ved at skrive en kronik som handler facebook. Jeg er gået i stå, jeg kan ikke skrive hvorfor mennesker er afhængig af facebook.. Er der nogen som ved hvorfor vi mennesker er afhængig af facebook?? -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
rettelse af analyse
Forumindlæghej er der nogen venlige sjæle derude som vil hjælpe med mig at rette min analyse, grammatisk og formuleringsmessigt. tak på forhånd Analyse af fædrelandssangene. Danmark: H.C.Andersen, som er blandt Danmarks vigtigste personer gennem tiderne, har skrevet en smuk fædrelandssang i 1850. H... -
help middelalder
Forumindlægnogen der kan fortælle lidt om københavns grundlæggelse i 1167? -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægDet vil være en stor hjælp hvis nogen kan rette oversættelsen. Jeg er sikker på at der mange fejl, jeg er rigtigt dårlig til tysk. Hjælp det er en meget vigtigt aflevering, som skal afleveres inden tirsdag. 1. Während des zweiten Weltkrieges wurden viele grosse Städte bombardiert. Schüler wurden... -
Resume af folkeviser tekst
ForumindlægHej jeg har fået en tekst jeg skal lave resumé af, men ikke forstår den helt, så er de en der kan hjælpe? Tor af Havsgaard Det var Tor af Havsgaard, rider over de grønne Enge; tabte han sin Hammer af Guld, og borte var den saa længe. Tor han tæmmer Fole sin i Tømme. Det var Tor af Havsgaard, h... -
SRP i Mat / hist
Forumindlæghey derude, Jeg har overvejet 3 emner til min kommende SRP: 1. Jeg har overvejet at skrive om Fibonacci-tallet i Matematik og Historie. I matematik vil jeg skrive om hvad man bruger tallene til. det positive og det negative ved dette talsystem. og i Historie vil jeg skrive om hvordan talsystemet ... -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
SSO
ForumindlægHej..Skal skrive SSO i historie, men har lidt problemer med lige at få klargjort hvad mit emne skal være.Jeg har også samf, så vil gerne kunne komme ind med nogle begreber fra dette fag.Havde tænkt på at komme ind på en konflikt eller krig, hvor jeg kan bruge begreberne "realisme", &quo... -
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor... -
Slavers funktion og betydning i Romerriget
ForumindlægHej. :) Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i næste uge (i morgen) og jeg mangler en histolisk kilde til mit spørgsmål: 2. Undersøg slavernes funktion og betydning i det romerske samfund på baggrund af kilden *** Er der nogen der kender en god kilde jeg kunne bruge? En der indeholder... -
SRP om Soviet - hjælp til emnevalg!
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt. Min studieretning hedder Mat A, Biotek A og Fys B. Jeg har besluttet mig for at jeg vil blande et af de her tre fag med historie, hvor jeg vil skrive noget om sovietunionen da det interesserer mig meget. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal... -
STX - HVILKEN LINJE?
ForumindlægHey, Alle sammen. Jeg skal snart have udfyldt min ansøgning til optagelse. dk. Jeg har tænkt mig at tage en STX, jeg er dog stadig i tvivl om hvilken studieretning jeg burde vælge. Jeg er god til historie, samfundsfag, engelsk, dansk og fysik (Jeg får ca. 10). Lige nu står jeg mellem linjeerne s... -
Middelalder
Forumindlægjeg er blevet sat til at lave en stil/opgave om de krav middelalderen stillede til folk, hvordan man klaedte sig, hvordan hverdagen forloeb, og så videre. Altså, det der roerte normale mennesker. Ikke kun de, der havde penge. Er taknemmelig for al hjaelp. -
Musik
ForumindlægHej Sp. Jeg skal skrive et essay om musik. Er bare total blank på, hvad jeg kan skrive om. Kan I måske hjælpe mig? M.v.h. Tak på forhånd. -
Cultural Studies og sociologiske kritikere?
ForumindlægNogen der kender nogle navne på sociologiske eller socialantropologiske teoretikere, der kritiserer Cultural Studies og udtaler, at det er bare er poststrukturalisme? Og evt. noget om dannelse?
