Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7181 til 7200 af 25374
-
Mundtlig afgangsprøve - HJÆLP!
ForumindlægHej Er der nogle der lige vil hjælpe mig med skyggen som er den tekst jeg har om i dansk synopsen? Jeg har fundet en aktantmodel af den, er der nogle af jer der ved om den passer og kan forklare den lidt nærmere? Den er vedhæftet ;-) -
Oversættelse af tekst - rettelser?
ForumindlægEr der en eller flere, som er gode til spansk, som vil kigge på min oversættelse og evt. fortælle hvilke fejl, der lige umiddelbart er? På fotoet er der fem mænd. De tre mænd er politimænd. De to unge mænd er besættere. De to mænd har boet i et besat hus i Madrid i 4 måneder. Det er ulovligt, me... -
Kort oversættelse
ForumindlægSkulle her oversætte en tekst fra dansk til engelsk. (Bemærk: der er 2 ord, jeg ikke har kunne slå op.). Det er mest ordvendingerne, jeg har problemer med (: DANSK: Få styr på dit liv, mand! Den klassiske machomand er yt. En mands vigtigste værdier er hæderlighed og at have styr på sit liv, viser... -
Hvor stor en paratviden har du? (meget lette spørgsmål)
ForumindlægHej.. Her er en lille parat-viden-test om al muligt. Hvis I gerne vil svare så husk at skriver nummeret på det spørgsmål, som I gerne vil svare på.. :D Held og lykke :;) 1. Hvornår var den danske besættelse? 2. Hvad laver en hosekræmmer og en hosebinder? 3. Hvilke partier består den nuværende reg... -
AT 2010 om Heroin
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive om heroin i AT. Jeg har valgt fagene Biologi og Historie. Jeg vil i den biologiske del kigge på, hvordan heroinen påvirker kroppen og hvad der sker. Men jeg i tvivl om hvordan jeg skal få historie ind i emnet og om det overhovedet er muligt?? nogle der kan hjælpe lidt? -
Historiebegreber
ForumindlægHej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde. -
iq er ikke det samme som at være klog
ForumindlægHej, jeg er en pige på nu 16 år som snart er færdig i folkeskolen. jer har i et stykke tid, haft det dårlig med mig selv, fordi jeg ikke mener jeg er klog nok. Det skal ikke på nogen måde forstås som mon jeg er dum. Nej faktisk har jeg en utrolig høj rumlig og logisk intelligens. Og en iq på ca. ... -
Spansk, rettelse af 4 sætninger? :)
ForumindlægNogen der vil fortælle om jeg har fejl i sætningerne, og hjælpe med nr 13? Tak på forhånd :-) 11. De unge kvindelige direktører køber mange ugeblade - Las jóvenes directores compra muchas las revistas 12. Kunstneren har mange problemer med sine sko - El artista ha muchas problemas ... -
Oversætte en sætning på tysk
ForumindlægHej, er usikker på, om min oversættelse er rigtig. Er der nogen, der gider at rette for mig? Hun var ung og naiv, da hun mødte Ulrik, som forældrene og hun selv anså for et godt parti = Sie war jung und naiv, wenn sie Ulrik traf, wie die Eltern und sie selbst für eine gute Partie erachteten. -
Hjælp til lidt fransk
ForumindlægHar lige 2 sætninger jeg godt kunne bruge lidt hjælp til at oversætte fra dansk til fransk:1. Hun har problemer med sin mand og hun ville gerne kysse Jean, men han vil ikke.(er i tvivl om hvorvidt der skal bruges le conditionnel i denne sætning eller ej)2. Så kan de bedre nyde udsigten(er i tvivl... -
Ballonfærd
ForumindlægAntag, at en ballon ved jordoverfladen havde en diameter på 1,0 meter og at luftens densitet var 1,20 kg/m3. -Beregn opdriften på en ballon ved jordoverfladen. Massen af mand, gondol, ballonhylstre og hellium var 100 kg. -Vurdér, hvor mange balloner der skulle bruges for at udføre bal... -
Spørgsmål omkring genetik
ForumindlægNogle som kan forklare mig nedestående spørgsmål. En kvinde og en mand har begge en sjælden sygdom som skyldes en defekt i et bestemt gen på kromosom nr.4. De får to børn sammen, et raskt barn og et barn som har samme sygdom som forældrene. Er den sjældne sygdom dominant eller recessiv? Hvad er... -
AT synopsis HIV/AIDS
ForumindlægHej alle derude. Har overvejet at skrive i Biologi - Historie om HIV/AIDS. Hvordan kan dette have med en rejse at gøre?? Der skal jo være en fysisk rejse.. På forhånd tak.. -
HJÆÆÆLP til kildekritik!!!
ForumindlægSkal man lave kildekritik i SRP opgaven? I så fald, hvor og hvordan skal den skrives ind i opgaven? Jeg skriver i Historie og Samfundsfag. Håber i kan hjælpe !!!! -
Studiretningsopgave hjælp
ForumindlægHey Skriver min studieretningsprojekt i fagene Fysik og matematik om Raketter og impuls. Jeg har skrevet lidt og ville spørgere om der er nogen, som er interresseret i at kigge den igennem ig se om den passer med problemformuleringen. Og måske give nogel gode råd? På forhånd tak -
haster
Forumindlæghvis jeg analyserer en tale ? hvad hedder metoden så? er det hermaneutiske ? -
Post-
ForumindlægNogen der ved noget om postmodernisme? -
Er denne essay god nok?
Forumindlæger den det??Isn't it strange how we always regret, what we have done, when it's to late? And isn't it strange how alcohol often is involved? In the short story “Company” the main character also regrets what he has done when it is to late. He tries to drink his problems away. When he i... -
analyse...
ForumindlægHEJ...Jeg vil gerne vide hvad der menes når man siger "gør rede for tekstens fortællerforhold"?? hvad skal man så skriv..tak på forhånd... -
SRP
Forumindlægskal besvare Epokegørende udviklinger indenfor mikrobiologiens metoder: har skrevet følgende; I midten af 1800-tallet opdagedes den rolle, som mikroorganismerne, især bakterier, spiller i en lang række sygdom. Denne viden muliggjorde gennembrud i den medicinske behandling og teknologi, for eksemp...
