Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 7261 til 7280 af 61667
-
Matematik i dagligdagen
ForumindlægJeg ved at 2. gradsligninger bruges når man skal bygge broer og rentesregning buger man når man skal beregne om man har råd til at optage banklån. Men hvornår har man brug for den pythagoræiske læresætning og de forskellige diagrammer i dagligdagen? -
MATEMATIK- igen ! Hjæælp.
Forumindlægopgaven lyder således: Grafe for f(x)= x3-12x2+45x-50 afgrænser sammen med førsteaksen i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) Bestem arealet af m. der er også figur.. ved ikke hvordan jeg skal vise jer det.. Men, nogle der har en bud på hvordan jeg skal regne dette ud?? På fo... -
Matematik - Decimaler
ForumindlægJeg har lidt vrøvl, med decimaltal. Hvis jeg skal skrive 0,130, gider min lommeregner, ikke at regne det ud. Den tager bare det sidste decimal væk. Hvad skal jeg gøre? er det mig, der har gjordt det forkert? Skal man skrive det, på en anden måde? Regnestykket handler om procenter (0,130*50) Det e... -
matematik :l
ForumindlægHej Folkens Jeg er nået til en opgave, som jeg ikke forstår. Opgaven lyder sådan: Find differensen mellem 4500 000 og 9,8*105. Hvad beyder differensen??? Håber I kan hjælpe mig... -
matematik --> hjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med at lave denne opgave, men jeg kan slet ikke forstå den... håber der er nogen der vil hjælpe mig Søren har være på skiferie. Han løb ned af en piste deer var 4,5 km lang. Den havde en gennemsnitshældining på 11 grader. Hvor højt havde han været oppe? -
matematik afl.
Forumindlægplz er der ikke nogle friske mennesker som gider at hjælpe mig med dette opgave i mat. opg. 135. I en cirkel er radius r=16,94 et cirkeludsnit har et areal på 116cm^2 du skal bestemme den centervinkel v, som cirkeludsnittet begrænses af? takker på forhånd -
Matematik trigonometri - hjælp!
Forumindlæghej :) Jeg står med en opgave jeg skal aflevere imorgen, og håber på at kunne få lidt hjælp. 1) På figuren er ?ABC og ?EDC ensvinkelde. Det oplyses, at AC= 12, AB= 7,6, ED= 5,7 og CD = 4,5. Find BD og AE. -
Matematik på medicinstudiet?
ForumindlægHej, Jeg er en 17- årig pige, som lige er startet på gymnasiet (global linje), hvor vi har henholdsvis, dansk på a-niveau, engelsk på a-niveau samt matematik på b-niveau. Som I måske kender, er der rigtig mange - særligt voksne, som spørger hvad man gerne vil efter gymnasiet? Jeg har tænkt på... -
Matematik i 10.
ForumindlægHeey Folkens. !! Så er jeg her igen, jeg ville bare lige høre, er der nogen der kan foklare mig, hvilken emner man kommer ind på vedr. matematik i 10. årgang. Det vil altid være rart at være forberedt. " ;) M.v.h Aishuu <'33 -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg vil bare spørger om der er nogle der ved hvordan en mundtlig eksame i 9. klasse kommer til at være? Er det fx. mening at man trækker et emne i engelsk og derefter bliver sat ind i et forberedelsesrum og får tid til at lave det man skal sige foran censor og lærer på 40 min. eller hvad? ... -
Dansk eksamen!?
ForumindlægHar lige et par spørgsmål ang. dansk! Skal man eller skal man ikke læse højt til dansk? Min veninde gjorde det ikke, men andre siger, at man SKAL???!? Der må vel være et krav(kom lige i tanker om at tjekke bekendtgørelsen:)) Og ang. ekspressionisme: ville bare høre, om der er nogen, der er ved om... -
Religions eksamen
ForumindlægJeg skal op i religion på tirsdag og er lidt i tvivl om hvad jeg må bruge af hjælpemidler? Jeg har fået afhvide vi må medbringe alle de noter vi har lyst til, men må vi også medbringe bogen? Og de noter vi har med må vi tage dem med til selve eksaminationen ved det grønne bord? Man kan også sidde... -
eksamens opgaver
ForumindlægHej! sidder lige og øver mig til min terminsprøve imorgen, og vil gerne vide om jeg har lavet rigtigt.så hvis i gidder hjælpe ville det være alletiders.opg.7.033I et koordinatsystem er linjen l givet ved ligningen y=4x-1.Bestem en ligning til linjen m, der er parallel med l og går gennem punktet ... -
Eksamen, 1.g
ForumindlægHvornår bliver det offenliggjort, hvilket fag man skal op i (hvis man skal), og hvor kan man se det henne? -
Tysk eksamen
ForumindlægEr der nogen som kender eller har arbejdet med Marlies Menges tekst "Liebe zwischen ost und west"? Jeg har lige trukket teksten, og ville meget gerne have noget hjælp til den. Referat, analyse, alt er relavant. Håber der findes en som kan hjælpe. -
Hjælp til kemi eksamen.
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig kemi (A) jeg ville høre om der var nogen der havde nogle opgaver jeg kunne løse. Ydermere kunne jeg godt tænke mig hjælp til isomeri? da vores lærer har været rimelig dårlig til at gennemgå det. -
Hjælp til tysk eksamen, HASTER!
ForumindlægHej ! Jeg har trukket opgave/teksten: Berlin im Ökorausch. Bio statt Bolle. Det er en tekst indenfor emnet "Konsum und Einzelhandel" - Nogen der kan hjælpe med hvad jeg kan perspektivere til i det virkelige liv, samt evt. komme med andet hjælpeligt materiale til dette emne !? PÅ fo... -
Eksamen fysik
ForumindlægI dag fik vi afvide vores 2 udtrækningsfag, skriftlig fysik og skriftlig tysk. Uheldigvis!!! Har i en anelse om hvad jeg kunne blive sprugt om til sådan en skriftlig fysik? Eller eventuel et link omkring fysik hvor jeg kan øve mig, og en FSA fysik af de foregangene prøver? -
Eksamen - debatindlæg, hjælp!!
ForumindlægJeg skal oppe til danskeksamen og jeg har om debatindlæg. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare at det er et debatindlæg. Håber i vil hjælpe, ellers tak på forhånd!
