Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7401 til 7420 af 14598
-
Udregne en vinkel i en trekant ud fra to sider og et areal
ForumindlægKære brugere, er der nogen der kan hjælpe mig med en opgave i trigonometri? Jeg har følgende opgavestilling: - I trekant ABC er |BC|= 7 og |AB|=6. Det oplyses, at arealet af trekant ABC er 10, samt at vinkel B er spids. a) bestem vinkel B Jeg kommer ikke i tanke om en vej for at udregne den vi... -
Anvender jeg min kilde som et levn eller beretning?
ForumindlægHej kære hjælpere Jeg er igang med at lave en opgave om britisk imperialisme i Afrika. I den sammenhæng analyserer jeg en kilde, som er en skriftlig traktat mellem Storbritannien og en konge i Afrika. Jeg vil bruge kilden til eksemplificere briternes uformelle erobringsstrategi, hvor de indgik m... -
HJÆLP TIL 3 OPGAVER
ForumindlægKære Alle Jeg har brug til opgave a, b og c i den vedhæftede fil. a) Jeg ved, at man skal bruge STL-skema, men mangler hjælp til at komme videre herfra b) Jeg har tænkt, at man skal bruge formlen c = n / V = ((186,7 g) / ???) / (1 L) --> ER DET MOLARMASSEN, der skal stå ved spørgsmålstegn... -
HJÆLP TIL PASSIV!
ForumindlægKære studieportalen, vi er lige begyndt at lære om passiv.. Jeg tror ik helt jeg forstår det.. f.eks. er følgende sætning passiv? - Arrastre aventura característico se produce en las fabulas de 'los tres trajes', 'el oricuerno' y 'maria del roserio'. eller hvord... -
Bedre fagligt
ForumindlægGoddag kære sp'er. Jeg er en dreng ved navn Mads, som går i 9. klasse. Jeg har et snit på 9,6 (ud fra den første standpunkt). Jeg vil gerne blive bedre i de fag, som jeg får den trælse karakter 7. i. Det er f.eks.: Dansk mundtligt, dansk skriftlig fremstilling, historie og religion. Har I n... -
Beregning af efterspørgselskurve
ForumindlægKære kloge mennesker Jeg har virkelig brug for hjælp til mit projekt som skal afleveres næste mandag. Jeg skal opstille ligningen for efterspørgselskurven. De eneste oplysninger jeg har er: Om efterspørgselskurven gælder, ar den går gennem punktet (P,Q)=(800,1600) og efterspørgselselastici... -
Vietnamkrigen i forhold til protestsange og Martin Luther Kings tale "time to break silence"
ForumindlægKære Studieportalen jeg skal skrive SRP i år i fagene engelsk og historie og har valgt at skrive om Vietnamkrigen i forhold til protestsange og en af Martin Luther kings taler. Jeg skal derudover også skrive om anti-krigsbevægelsen. Jeg prøver at finde kilder/litteratur som kan passe til min op... -
Fortolkning?
ForumindlægJeg har læst en roman der hedder Du må aldrig. Den handler godt og godt om et par veninder der tager på tur efter at finde deres morder og historien bag, at de har ligget fanget i en kælder i 3 år. Det lyder som en umiddelbart almindelig thriller, men jeg skal finde budskabet i denne bog? Er de... -
Litterær artikel: Uro I Forstæderne af Leif Panduro
ForumindlægKære studieportalen. Jeg afstluttede 9. klasse med 12 i dansk. Jeg mener at jeg er kommet på dårlig fod med min dansklærer og derfor får dårlige karaktere. Der er flere i klassen som får dårlige karaktere fordi de ikke har ramt genren eller ikke har forstået opgaven korrekt. Dog får jeg gang på g... -
Molins model - Legalisering af hash
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette ku... -
Det haster pls hjælp - Molins model SRP
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette kun... -
Hjælp til molins model
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette kun... -
Regression (decimaltal til konklusion?)
ForumindlægHejsa. Jeg har i opgaven lavet regression i geogebra, hvorved jeg får givet tallene a og b. Min geogebra er indstillet til at vise 5 decimaler, fordi min lærer har sagt, at det skal den bare. Men når jeg så svarer til slut i konklusion, skal jeg så have alle de 5 decimaler med eller er deg nok ... -
stemningsbeskrivelser
ForumindlægKære Studieportale jeg sidder med et spørgsmål som jeg ikke kan find ud af, jeg håber i kan hjælpe mig tak på forhånd. Hvordan kan jeg lave denne her opgave og hvad betyder stemningsbeskrivelser Lav to korte stemningsbeskrivelser af hhv. en lørdag og en mandag morgen (max. ½ side). Forkl... -
er det rigtigt for stået
ForumindlægNel Noddings hun taler om etisk og naturligt omsorg Naturligt omsorg er omsorg der foregår med vores nære. Som udspringer af kærlighed Etisk er omsog er når det ikke vores nære. vi yder omsorg til andre vekommende vi ikke kender og hved nogen havd Nel noddings mener med at hun sætter den natur... -
Hjælp til analyse af Bøn Til Et Stykke Af Himlen af Naja Marie Aidt
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at finde prøveoplæg til mundtlig dansk til sommer - jeg har trukket Temaet Kærlighed. Jeg har lige læst novellen Bøn Til Et Stykke Af Himlen af Naja Marie Aidt, og jeg synes at det er en super fin historie! Jeg kunne godt overveje at vælge den, så derfor vil jeg h... -
DF i tilbagegang
ForumindlægKære mennesker Jeg har ikke helt fulgt med i partipolitikken indtil nu, og jeg står i den situation at jeg skal holde et oplæg om Dansk Folkeparti, og jeg ser hele tiden overskrifter om at DF er i tilbagegang og i krise. Så vidt jeg har forstået, så er de borgerlige partier i tilbagegang og DF (... -
Dansk-Latin oversættelse
ForumindlægKære Jer derude. Jeg er begyndt at selvstudere latin lidt for sjov, men jeg er ikke sikker på om jeg bøjer ordene og sætter ordene i korrekt ordstilling. Jeg ville gerne have oversat følgende helt korrekt: Familie billeder - Familia imago - men hvad hedder imago i flertal? Familie breve - Fam... -
Lærerstuderende
ForumindlægHej kære brugere! Det er fordi jeg overvejer vinterstart på læreruddannelse. I den forbindelse ville jeg hører, om nolge af jer af erfaringer med professionshøjskolerne. Jeg ved ikke om jeg skal vælge professionshøjskolen metropol (Carlsberg Campus) eller om jeg skal vælge skole i Roskilde (Absa... -
Sidder fast. (Beregning løsning til ligning)
ForumindlægKære SP Jeg sidder fast ved den her opgave og jeg vil bare gerne vide hvilken formel jeg skal bruge da jeg er helt lost. Den lyder: Der Givet to lineære funktioner f(x)=−2x−4 og g(x)=0,5x+5. a) Beregn løsningen til ligningen f (x) = g(x) , idet du indsætter ovenstående udtryk og ...
