Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7521 til 7540 af 11183
-
ER du også træt af at høre (de samme) spørgsmål om SSO næsten hver dag??????
ForumindlægHeySynes at vrimler med spørgsmål til SSo og historieopgaven lige for tiden (ok indrømmet jeg er også selv en flittig "spørger" på det område) og når det bliver danskopgave tid kommer det til at vrimle med danskopgave spørgsmål...Hvad med at undgå at de samme spørgsmål bliver stillet he... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej Jeg skal snart i gang med min AT-syn, og derfor vil jeg høre jeres mening. Jeg skriver om pest i bio og his. Men har lidt problemer med at komme i gang med problemformuleringen, eftersom overemnet er, "rejser, udvikling, ny viden" Hvad kan man undersøge?... Det, jeg har tænkt på... -
beregning af opløselighed
Forumindlæghej..jeg har en opgave 1 c:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-3-uk.pdf?menuid=150560hvor jeg skal beregne sølv(I)bromids opløselighed.. er der en bestemt formel man skal bruge, eller hvordan skal det gøres? -
00 i fysik
ForumindlægJeg har fået 00 i fysik i min 9'ende klasses eksamen, kan gymnasiet smide mig ud. Jeg er rigtig nervøs for skal aflevere mit adgangsbevis her på mandag, håber i vil svare -
Skabelon til rapporter
ForumindlægHejEr der nogen, der har en god skabelon til rapporter? -
Drømme-job
ForumindlægHej allesammen!Dem der skal på gymnasiet ikk´!Hvad er jeres drømme-job?Er selv i tvivl om hvad jeg skal være i fremtiden! =D -
Eksamen - htx
ForumindlægNu har jeg fulgt med i hvad dem fra det almene gymnasie ville /ikke ville op i til deres eksamner. Så var det jo jeg tænkte at oprette en tråd specielt for htx-elever. Går ud fra at i andre også får jeres eksamner offentliggjort onsdag!?Hvad håber i så på at komme op i / ikke komme op i? :) - Og ... -
AT - Wikipedia
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at lave en artikel til Wikipedia som et AT-forløb?Eller vil elevernes viden være for mangelfuld? (= artiklen bliver slettet) -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Endelig Student
ForumindlægSå blev jeg student kl. 12 idag....Føles mærkeligt...ellers andre der er blevet det? -
Produkt? hjæælp
ForumindlægJeg har projekt uge og vores overemne er "Vendepunkter" Derfor valgte jeg emnet Diabetes Og der skal selvfølgelig også være noget produkt, så som powerpoint har jeg tænkt mig. Men samtidig noget andet ved siden af? Hvad kunne det fx være? Tak på forhånd. -
enzymet - spytamylase
ForumindlægHvilken fordel har pattedyr af spytamylase? Alle andre hvirveldyr mangler det - kunne vi også leve uden det? Ville en fugl eller en slange overhovedet have glæde af spytamylase? hvis i bare kunne hjælpe mig med nogle af dem, ville det være fantastisk (: på forhånd tak! -
forståelse af tekst
ForumindlægVed indsplejsning af et gen i et bakterieplasmid kan man have svært ved at skelne gensplejsede bakterikolonier blandt de bakterier der indeholder plasmider. Dette problem blev løst af Herbert Boyer m. fl. i 1973. Ved at anvende restriktionsenzymer som netop klipper midt i et af plasmidets resiste... -
DNA KOPIERING HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål der lyder således: • Forklare hvornår DNA kopieres. Please help, på forhånd tak!! -
Hvordan omsættes data til en funktion som kan integreres/differentieres
ForumindlægHej alle begavede matematikfolk. Jeg har et grundlæggende spørgsmål, som vedrører infinitesimalregningen. Jeg er fuld fortrolig med at differentiere og integrere abstrakte funktioner, men jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan tage et sæt data og omdanne det til en abstrakt funktion, som ... -
hvorfor er mine opgaver ikke godkendt!
Forumindlæghej jeg har tilført to opgaver her på siden.. Men der sker ik så meget?:S det er nu 3 dage siden:S er der noget galt med opgaverne?:S -
Supplering til Kemi B.
ForumindlægJeg er superforvirret angående min fremtid, og håber nogle kan hjælpe. Jeg har valgt at tage min værnepligt i år, og skal derfor tilbringe 6 måneder på Bornholm fra 1. oktober. I mellemtiden, fra den 9. juli skal jeg begynde som gartner på et sommerferiejob indtil oktober. Næste år regner jeg m... -
DNA og generationer
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en biologiaflevering, som bare driller som en i h******! Opgaven lyder: I en bakteriekultur blev bakteriernes DNA mærket med 15N (15 er ophævet) (en bestemt nitrogenisotop), således at alle DNA-molekylerne indeholdt 15N. Derefter blev bakteriecellerne overført til at næri... -
Hvad menes der med det
ForumindlægOtholitic organer (sacculus og utriculus) fornemmer lineære accelerationer. det med lineære acceelerationer? -
Nationaltest i Fysik og Kemi
ForumindlægEr der nogen der har taget nationaltesten i fysik og kemi for 8.klasse? Jeg skal snart tage den, så jeg ville høre om i ville skrive om den er svær og hvad man skal læse om/forberede sig på? :)))) Har desperat brug for det!!! :' -(
