Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7961 til 7980 af 25374
-
Anders fogh Rasmussen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tænkte på om der var nogen derude, som har eller kender et sted, hvor jeg kan finde gamle taler fra Anders Fogh Rasmussen, hvor han rigtig viser hvor superliberalistisk han var, også nyere taler fra ham hvor man klart kan læse at han er blevet mere socialistisk? På forhånd ... -
KROMOSOMER
ForumindlægHej, er homologe og autosomale kromosompar det samme? -
Hvad er du, og hvorfor er du det? - valg af parti
ForumindlægHej Det er næsten præcis en måned siden kommunalvalget, det første valg, hvor jeg havde mulighed for at sætte et kryds på et parti. Jeg syntes det var frustrerende at bestemme et specifik parti eller kandidat ud fra de mange muligheder, da jeg ikke kunne bestemme hvilken parti, jeg var tilhænger... -
Nogle der har læst "Myggestik" af Naja Aidt?
ForumindlægSidder her også læser mit danskpensum til på torsdag. Er der en, der har læst "Myggestik" af Naja Maria Aidt og som der kunne tænke sig at give mig et kort resumé om hvad det handlder om? -
Lille rettelse på 4 sætninger
Forumindlæghåber i lige vil rette følgende for små fejl .. Da jeg er usikker nogle steder .. En el hospital Esteban se sienta en el banco y ve su madre hacer de actor junto con dos médicos. Hace una mujer, cuyo/a hombre está muerto. Los médicos pedir sus/su permiso para emplear los órganos ... -
RETTELSE
Forumindlægmy aunt she is naive and streng as my father, she is going very up in the turkish culture, she will not, for example, have to a turkish girl must married with a boy from another country. min faster hun er naiv og streng som min far, hun går meget op i det tyrkiske kultur, hun vil fx ikke have at ... -
Kalorier
ForumindlægHvor mange kalorier anbefales det at tage ifølge Fødevarestyrelsen? Jeg kan ikke finde noget på nettet.. Og kom helst med henvisninger/links! -
Biologi - genetisk arv
ForumindlægHeeey folkens. Jeg har problemer med nogle spørgsmål. Håber i kan hjælpe mig igennem dem: 1. Hvorfor er mutationer i kønsceller et større problem end mutationer i kropsceller? 2. Hvad er problemet ved Föllings sygdom? 3. Hvad mener man med at det er faren der bestemmer barnets køn? 4. Giv en fork... -
Anvendelse af omvendt og ligefrem proportionalitet
ForumindlægHej. Jeg har en opgave her, som jeg er forvirret over. Opgaven lyder sådan her, at jeg skal give et ekempel på anvendelse af omvendt og ligefrem proportionalitet. Tak for alt hjælp -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad menes der med denne sætning: Stammen er tendentielt incestuøs og principielt fjendtligt indstillet over for fremmede..? -
Metode spørgsmål
ForumindlægHej med jer! Jeg laver pt AT. Jeg har fundet et interview på BBC, som jeg gerne vil inddrage i mit arbejde, MEN - skal jeg arbejde med tv klippet somom det er dataindsamling, altså kvantitativ metode, eller skal jeg mere se det som et klip der skal analyseres (humaniora) og på den måde give m... -
Aktantmodellen i skyggen af H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg kan ikke få aktantmodellen til at passe ind i "skyggen" skrevet af H. C. Andersen. Nogle der kan hjælpe mig med, hvem der er subjekt, modstander og hjælper, evt også hvem der er objekt giver og modtager. På forhånd tak.. Hvis det er nogen hjælp er modellen jeg bruger vedhæftet.... -
Formality
ForumindlægHej Er der nogen som kan forklare mig, hvordan man ud fra en tekst kan se om forfatteren skriver formelt eller uformelt? Og hvilke fordele der er ved at skrive formelt eller uformelt? -
HASTER SANG 11 homerS ODYSSE
Forumindlæg1, Er der nogle der kan give mig et resume af Teriresias's spådo? -- dvs. hvad forudser teiresias der vil ske dels på odysseuss's videre rejse dels ved hans hjemkomst? 2, Hva er spådommen et udtryk for? PLZ PEPZ.. -
HjÆLP TIL - Det Moderne Gennembrud...
ForumindlægHej I venlige mennesker! Jeg har læst en novelle som hedder, "Familieliv" (1894), skrevet af Gustav Wied. Og jeg skal dermed svare på spørgsmålet: 1. Hvorfor Olsen I novellens slutning priser "den hellige Jomfrustand". 2. (Den er skrevet i Det Moderne Gennembrud) men hvilket t... -
Projekt
ForumindlægHej Jeg skal lave mit billedkunst projekt på B-niveau og emnet er helt frit. Jeg har valgt at jeg vil lave noget med de syv dødssynder og tage snapshots inde i København (hvis jeg da kan finde alle synderne) ;) hvis ikke så iscenesætter jeg noget hvor mine venner/veninder er modeller, men vil fo... -
Analyse og fortolkning
ForumindlægJeg ville bare spørger om, hvad forskellen er på ordene -- Analysering og fortolkning?? :) -
o eller a ??
ForumindlægHey folks! sidder her med en opgave omkring oversættelse. Vil gerne høre jeres bud og argumentation, da jeg næsten syns det er for nemt og enkelt og svare på. Ved ikk om jeg overser noget? opgaven: El libro norteamericano Edge of Dawn fue traducido dos veces al español y existe una versi&o... -
Ejefald på spansk?
ForumindlægHvordan danner man genitiv (ejefald) på spansk?? jeg vil gerne have en forklaring og det ville være godt med nogle spanske sætninger hvor der bliver dannet ejefald, så kan jeg bedre forstå det? -
HJÆLP!!!! eksamen spørgsmål
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere et reklamebillede. (camapri 2008 juni M. askepot) Hvad betyder det når solen er i den forkerte position? (det er solnedgang, så solen burde være i vest men den er i øst) Kan i evt. se flere gode symboler, fx. hvorfor de er på en strand eller andet...
