Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 7961 til 7980 af 160039
-
Opgave 437 i Teknisk matematik af Preben Madsen
ForumindlægHej alle Jeg sidder med denne opgave og kan simpelthen ikke finde en løsning. facitlisten har heller ikke kunne hjælpe mig, da de svar som den giver ikke virker logisk. Opgaven lyder som følgende: Vi har fået en vektorfunktion → r (t) = ( 2t-2 ) (... -
Matematik og Fysik
ForumindlægHej, jeg skal skrive sro i mat og fys. Vores valgte emne er: lys og atomer. Har I nogle gode punkter man kan inddrage? -
nogen der vil hjælpe hurtig "matematik "
Forumindlægi er bare rigtig søde og lave den nu og lave udregning til den første, så jeg lige forstår det, elleres facit til de andre (3a-7b+5)+(-3b-3)-(-4+2b) 7a-12b+8 7a-2b+2 7a-4b+2 7a-12b+2 4(3a-2b) 12a-2b 12a-8b 7a-2b 7a+2b (2a-3b)(2a+3b) (a+b)(a+b) -
Matematik b-niveau studentereksamen December 2008
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i matematik, og vil høre om der ikke er en som kan hjælpe mig med Opgave 1,2,3,9,10 og 12 Jeg forstår dem nemlig ikke rigtig. Opgave 1 lyder: To funktioner er givet ved f(x)x200 og g(x)3x600. Bestem førstekoordinaten til skæringspunktet mellem graferne fo... -
Opgave 3 matematik B eksamen 2010
ForumindlægPå figuren ses grafen for en lineær funktion f ( x) = ax + b . Grafen for f går gennem punkterne P(2,5) og Q(4,11) . ?Bestem a og b. Og så opgave 1.39 B? Vil sætte stor pris på det! -
Kan man ændre sine A-fag karakter, efter at have afsluttet dem i 3g ?
ForumindlægHejsa. jeg har afsluttet 3g med -3 i Mat A. Jeg kan desværre ikke komme ind på det uddannelse jeg vil. Mit spørgsmål er kan jeg ændre mit -3 i mat A ? ved at tage enkeltfag i hf. -
Hvordan viser man højt taksonomisk niveau i matematik i SRP?
ForumindlægTitlen :) -
Er der en der er god til matematik som kan hjælpe mig .. Opgaven er om eksponentiel udvikling
Forumindlægskriv i indbakke.. -
Matematik... Linær, sammenhæng mellem delta'erne
ForumindlægSpørgsmålet lyder således: Lad os tænke os, at der er en lineær sammenhæng, y = ax + b, mellem de to variable x og y. Bevis den sammenhæng, der er mellem Δx og Δy. -
Tysk A eller IØ A
ForumindlægHej, Ville høre ind til, hvad I mener er bedst/lettest at trække op på A-niveau, og hvad er jeres oplevelser med hensyn til eksamen og timerne? Vh. :) -
skrappe mennesker til matematik:S please hjælp. simplificere
Forumindlæg* Jeg må ikke bruge nogen former for lommeregner XD. a) Simplificer (d.v.s. skriv på formen z = x + i · y, x, y ∈ R): (1 + 2i)(1 − 2i) / 3 + i b) Find alle løsninger til ligningen z4 + 1 = 0 og vis løsningerne på en tegning. c) (Lidt udfordring i lyset af ovenstående opga... -
Let matematik
ForumindlægEr der nogen her inde der har lyst til at rette mit matematik, det er ikke så svært -
(a+10)/a = a/10
ForumindlægJa, jeg skal løse den ligning i overskriften.. Men kan slet ikke knække koden! Er der nogle der kan hjælpe? :) -
eksponentielle sammenhængForklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant.
ForumindlægForklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant. n nogle der kan hjælpe? -
Finde a^3 hvor a=5-3i
ForumindlægHEJ Jeg sidder og regner nogle opgave med komplekse tal. Jeg er nu stødt på opgaven: Lad a=5-3i Bestem a3 Hvad gør jeg? Håber nogle kan hjælpe mig :) -
Hjælp Privatlærer
ForumindlægHeej,. Jeg går på HTX på 1 år, har problemer i Matematik,Kemi og fysik. Er der nogen der ved hvor man kan få fat i en privatlærer? -
Matematik afl - sinus, cosinus mm.. HJÆÆÆÆLP
ForumindlægGodformiddag! Jeg har en matematik afl for, som jeg slet ikke kan finde ud af overhovedet! Sinus, cosinus, you name it - jeg kan ikke lave det! Ville være super taknemmelig hvis nogen gad at kigge på den vedlagte afl! Tusind mange tak på forhånd! -
Bevis for at y vokser med a når x vokser med 1?
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i matematik, om lidt under en måned og sidder fast i dette bevis omkring lineær vækst: y2 = a (x1+1)+b = ax1+a+b = (ax1+b) +a = y1+a - Den første del af ligningen forstår jeg godt, men kan nogen forklarer hvordan de er kommet frem til den sidste del, altså: (ax1+b) + a... -
Udd. slut
ForumindlægNu er jeg lidt forvirret. Hvis man nu startede STX i 07 og derfor går i 2.g nu, slutter man så 2009 eller 2010? -
Samf. A + mat A
ForumindlægHej .. Imorgen skal jeg snakke med mine vejledere om et muligt emne jeg kunne tænke mig at skrive om, men problemet er bare det, at jeg ingen emner har fundet frem endnu.
