Søgning på: tysk analyse. Resultater: 8021 til 8040 af 38621
-
Respons - analyse af kortfilm
ForumindlægHej alle! Skal op til dansk fsa på fredag, og har derfor lavet en analyse af kortfilmen "under bæltestedet". Vil godt vide hvad jeg kan gøre endnu bedre på den, så det ville være rart hvis en gad at se filmen og derefter læse min analyse - og evt. give den en karakter. (kortfilmen k... -
Samtale efter analyse
ForumindlægHej! Jeg har trukket emnet "Kunstbilleder fra 1800-tallet", og har valgt at analysere maleriet "Fattigfolk. I dødens venteværelse." af Harald Slott-Møller, og jeg tænkte på hvad ens lærer kunne finde på at spørge ind til efter sin analyse? Er det kun relateret til det man har... -
Historisk analyse af et brev
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive SRP i His A og Mat A. Et af spørgsmålene i min opgaveformulering lyder således: Analyser Hans Mules breve fra 1711 (Bilag 1) med fokus på hans beskrivelse af epidemiens udvikling. Vurdér, om hans beskrivelse passer med de historiske data fra kirkebøgerne. Hvorda... -
Analyse af Campari Askepot reklame
ForumindlægHej Jeg har trukket "eventyrlige reklamer" i mundtlig dansk og har der af valgt Campari Askepot reklamen. Jeg har dog lidt svært ved selve analysen af reklamen (opbygning, linjer, AIDA-modellen osv.) Så ville høre om der var nogle der kunne hjælpe og/eller evt. sad inde med en analy... -
Analyse af Dessert 1998
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse af kortfilmen dessert, er der nogle af jer der evt. har analyseret den før? Der er et par punkter jeg ikke kan svare på. - Filmens præmis - Hvilke motiver der tillægges personen - Symbolik - Klippestil - Berettermodellen - Perspektivering Håber der er nogle d... -
Hjælp til tyske sætninger (; Please!!
Forumindlæg. Hej, jeg er ikke så sikker på hvordan man oversætter de her sætninger på tysk i datid. 1. i en by der hed Paris 2. jeg tog afsted med min mor 3. en dag tog vi alle til et hotel, hvor der var spa 4. vi svømmede og havde det sjovt 5. senere tog vi hen og kiggede på nogle dyr, det synes min lil... -
Rettelse af tysk stil!
ForumindlægHeii derude!!Er der ikk en af jer, som har tid/lyst til at rette min tyske stil 'Fluchtversuch'?! Pleeeease!!!Mvh. Vivi! -
Tysk film, oversættelse..!
ForumindlægHej folkens..! jeg skal oversætte noget på tysk fra dansk... og det har aldrig været min gode side, så jeg håber i er nogle friske gutter og gutinder som meget gerne vil hjælpe en ven i nød :P jeg har oversat det fra tysk til dansk, men jeg tror virkelig ikk at det er gramatisk rigtigt.. Men ihv... -
tysk(en der kan rette 5 linjers tysk sætning??)
Forumindlægpleezz ret det her for miiig.. jeg skal aflevere min stil imorgen.. :( (C) Diskutiere, ob so eine Gleichschaltung auch heute in einer westeuropäischen Demokratie möglich ist. Angenommen, der Film „Die Welle“, den wir haben in der Klasse zu sehen, dann ja. Es handelt von Diktatur und... -
Dansk-tysk oversættelse
ForumindlægEn dansk-tysk oversættelse omhandlende Schweiz. Jeg har oversat hele opgaven, og vil gerne have den rettet igennem. Kan nogen hjælpe mig? -
11 tyske sætninger.
ForumindlægHej, jeg skal aflevere nogle sætninger om min fremtid på tysk. Ville være rigtig dejligt, hvis nogen gad at rette den. :-) -
Rettelse af sætninger (tysk)
ForumindlægJeg ville blive glad hvis nogen lige gider kigge disse sætninger igennem:1. Hvor er katten? er den løbet væk?Wo ist die Katze? Ist sie weggelaufen?2. Klaus ser en god film. Den vil jeg også se!Klaus sieht einen guten Film. Ich will ihn auch sehen!3. Jeg har glemt mine gummestøvler. Bringer du dem... -
Hjælp til tysk Konjunktiv - oversættelse
ForumindlægJeg har 5 sætninger, som jeg gerne vil have hjælp til at oversætte (Irreale sætninger - Konj.II). 1) Han kunne fortælle dem sandheden, hvis han havde lyst. 2)De ville være glade, hvis jeg ville sige sandheden. 3)Jeg havde sagt sandheden, hvis jeg havde haft tillid til dem. 4)Hvis jeg ikke altid v... -
Skriftlig Tysk A eksamen
ForumindlægJeg er meget i tvivl om, hvor meget tid man skal bruge på hver opgave og underopgave i den skriftlige eksamen. Har hørt, at de opgaver hvor man skal kommentere, diskutere mm. tæller højest (altså de sidste to opgaver). Hvordan synes I, at man burde disponere de fem timer man har? Mange tak på f... -
Promotiontiltag med udgangspunkt i analyse af økonomi
ForumindlægHej Er der nogle der kan komme med nogle forslag til hvilke økonomiske analyser der skal foretages for at kunne komme med nogle forslag til promotion... er det bare indtjeningseven, og renatbiliet ? Mvh sune -
Hvordan foretages en STR-analyse?
ForumindlægHej! :) Jeg er i gang med en rapport om DNA-fingeraftryk, og skal i forbindelse med denne forklare, hvordan en STR-analyse foretages. Jeg kan ikke rigtigt finde hoved og hale på emnet, og håber, der er nogen, som kan forklare mig det :) -
HASTER! Hjælp til Kvantitativ analyse på Methylrødt
ForumindlægHej derude. Jeg skal lave en kvantitativ analyse på methylrødt vha. Spektrofotometri og ydermere foretage en identifikation af methylrødt, også via spektrofotometri. Er der nogen der kan hjælpe? -
Dansk analyse af kronik og tale
ForumindlægSkal have foretaget en analyse af en kronik og en tale, som skal sammelignes, den skal fylde ca. 8 sider... Bare skriv til min mail hvis det har interesse, har virkelig brug for hjælp, vil gerne give en skilling for det:) Mail: [email protected] -
Analyse af mit billede
ForumindlægHej! Tænkte om en kunne prøve, at lave et analyse af dette billede, min veninde har fået taget, i løbet med romantikken?? inden fredag d. 11/09 - Tak på forhånd!1 -
Analyse af film - hvilken metode?
ForumindlægJeg vil prøve at gøre spørgsmålet kort.. : Jeg har i AT i dansk analyseret en dokumentarfilm. Hvilken metode har jeg så brugt? Håber der er nogen der vil hjælpe.
